  • 11. Data: 2009-06-05 18:45:52
    Temat: Re: Submit formularza w IE8
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Thu, 04 Jun 2009 00:41:45 +0100, Marek <m...@s...interia.pl>
    wrote:

    > Gdy mam wyłączony tryb zgodności w IE8 i submituję formularz, w którym
    > action="" to wtedy następuje przekierowanie identyczne jak dla
    > action="/" - czyli do dokumentu domyślnego.

    U mnie działa, nawet w trybie "tym razem serio na słowo harcerza"
    standardów. Musisz mieć buga gdzieś indziej.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 12. Data: 2009-06-05 19:40:19
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Fri, 05 Jun 2009 19:45:52 +0100, porneL napisał(a):

    [...]
    > U mnie działa, nawet w trybie "tym razem serio na słowo harcerza"
    > standardów. Musisz mieć buga gdzieś indziej.

    Może to głupie ale miałem coś podobnego - efekt radosnej działalności
    programistego który na sztywno wwalił:

    header("Location: ".$_SERVER('REQUEST_URI'))

    (nie, nie pytaj mnie o co mu chodziło, on już pracuje dla konkurencji)

    ethanak
    --
    mailto=window.atob('ZXRoYW5ha0Bwb2xpcC5jb20=');
    http://milena.polip.com/ - nie czekam na Ivo!

  • 13. Data: 2009-06-06 00:16:53
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Niekoniecznie. W każdym razie nikt dotąd nie potwierdził występowania
    > twojego problemu, więc ja bym zaczął od upewnienia się, czy rzeczywiście
    > postawiłeś właściwą diagnozę.

    Witaj,

    Zbadałem za Twoją uwagą wszystko raz jeszcze. Już wiem co jest grane. Otóż
    problem tkwi w obsłudze JS formularza. Otóż okazuje się, że odczyt pustego
    pola action w IE8 zawiera ciąg znaków http://domena/katalog/ !!!
    Gdy włączymy tryb zgodności to JS daje nam pusty string - tak jak w innych
    przeglądarkach. Procedura doklejania parametrów do action pobierała jego
    poprzednią wartość i uzupełniała URL o dodatkowe zmienne GET. W efekcie
    action zamiast być ustawianym na "?xxx=yyy" został ustawiony na
    "http://domena/katalog/?xxx=yyy" i wszystko się rypało - przekierowanie było
    na index.php zamiast pozostać w pliku z formularzem. Gdy przypiszę
    bezpośrednio, bez analizy zawartości coś do action:

    obj.action="?xxx=zzz";

    To odczyt tego pola będzie zaskakująco inny:

    http://domena/katalog/nazwapliku.php?xxx=yyy

    IE8 dopisał sobie sam nazwę pliku do URL. Podsumowując: gdy pole action jest
    puste
    to dwie poniższe operacje w JS dla IE8 nie są sobie równoważne:

    save=obj.action;
    obj.action=save+"?xxx=zzz";

    oraz

    obj.action="?xxx=zzz";

    gdyż save nie zawiera pustego stringu mimo iż action jest pusty. Super
    pop... co?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 14. Data: 2009-06-06 00:18:23
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Zerknijcie co Arturowi odpisałem. Znalazłem niespodziewaną przyczynę takiego
    zachowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2009-06-06 08:35:44
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    Marek pisze:
    > obj.action="?xxx=zzz";

    "Jeśli nie wiesz, czy dobrze używasz formularzy, to poszukaj ,,submit()"
    -- jeśli masz go w kodzie, to źle używasz formularzy."

    porneL, 6-14

    Zaiste, prorocze ;-)

    artur

  • 16. Data: 2009-06-06 08:44:54
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Zaiste, prorocze ;-)

    To nie o submit() chodzi lecz o fałszowaną zawartość action. To się dzieje
    nawet w tych miejscach, gdzie submitu nie stosuję.

  • 17. Data: 2009-06-06 08:54:03
    Od: Colin <m...@g...com>

    Marek wrote:
    > save=obj.action;

    save = obj.getAttribute('action');

  • 18. Data: 2009-06-06 12:55:17
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 06 Jun 2009 01:16:53 +0100, Marek <m...@s...interia.pl>
    wrote:

> [...]
    >
    > oraz
    >
    > obj.action="?xxx=zzz";
    >
    > gdyż save nie zawiera pustego stringu mimo iż action jest pusty. Super

    No super, że *poprawili buga* i twój kod sypie się na *prawidłowym* DOM.

    <form action=""> vs form.action powinno zachowywać się analogicznie do <a
    href=""> vs a.href i wygląda na to, że IE8 to wreszcie robi poprawnie.

    Jeśli chcesz niezmienioną wartość atrybutu, to używaj getAttribute().

    http://www.whatwg.org/specs/web-apps/current-work/mu
    ltipage/forms.html#dom-fs-action

    > The action, method, enctype, and target DOM attributes must reflect the
    > respective content attributes of the same name.

    http://www.whatwg.org/specs/web-apps/current-work/mu
    ltipage/infrastructure.html#reflecting-content-attri
    butes-in-dom-attributes

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 19. Data: 2009-06-06 16:29:14
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > No super, że *poprawili buga* i twój kod sypie się na *prawidłowym* DOM.

    Pewnie tak własnie jest :-)
    No to jestem zaskoczony co do zmiany polityki M$. Czyżby M$ stał się liderem
    w zwalczaniu bugów? Chyba po raz pierwszy raz Mozilla została w tyle za IE
    bo sama ma tego buga :-)
    Wiesz ... generalnie jakoś trzeba egzystować, nawet gdy są bugi w
    przeglądarkach...

    > Jeśli chcesz niezmienioną wartość atrybutu, to używaj getAttribute().

    Dziękuję za pomoc w rozwiązaniu problemu :-)

  • 20. Data: 2009-06-06 16:29:36
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Dziękuję, pomogło ! :-)

    --