  • 1. Data: 2009-06-03 16:09:54
    Temat: Submit formularza w IE8
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Chciałbym dokonać submitu formularza w IE8 w taki sposób aby pozostać na
    bieżącej stronie WWW. W IE8 nie można pominąć w atrybucie action formularza
    nazwy pliku. Z drugiej strony, ten sam formularz będzie stosowany na wielu
    stronach więc nie mogę też podawać na sztywno nazwy pliku. Rodzi się
    konflikt interesów. Czy da się to jakoś obejść bez stosowania JS?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-06-03 20:24:50
    Temat: Re: Submit formularza w IE8
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 03 Jun 2009 17:09:54 +0100, Marek <m...@s...interia.pl>
    wrote:

> [...]
    > stosowany na wielu stronach więc nie mogę też podawać na sztywno nazwy
    > pliku. Rodzi się konflikt interesów. Czy da się to jakoś obejść bez

    Jak nie można jak można? Ja mam pełno stron kompletnie zależnych od <form
    action=""> i jeszcze nikt mi nie płakał.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2009-06-03 23:41:45
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Jak nie można jak można? Ja mam pełno stron kompletnie zależnych od <form
    > action=""> i jeszcze nikt mi nie płakał.

    Gdy mam wyłączony tryb zgodności w IE8 i submituję formularz, w którym
    action="" to wtedy następuje przekierowanie identyczne jak dla action="/" -
    czyli do dokumentu domyślnego.

  • 4. Data: 2009-06-04 07:23:47
    Od: Exe Very Cute <k...@p...Xonet.pl>

    porneL pisze:

    > Jak nie można jak można? Ja mam pełno stron kompletnie zależnych od
    > <form action=""> i jeszcze nikt mi nie płakał.

    Ja też. A zaczynam się bać. Idę instalować IE8...

    Pozdr
    Exe Very Cute

  • 5. Data: 2009-06-04 09:45:53
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Ja też. A zaczynam się bać. Idę instalować IE8...

    Daj znać jak już zainstalujesz. Sprawdź czy action="?costam" wykonane na
    pliku np. test.php przekieruje na index.php?costam. W IE7 lub w trybie
    zgodności w IE8 takie przekierowanie nie następuje. To zaobserwowałem u
    siebie i nie tylko u siebie.

  • 6. Data: 2009-06-04 10:16:43
    Od: Exe Very Cute <k...@p...Xonet.pl>

    Marek pisze:

> [...]
    > pliku np. test.php przekieruje na index.php?costam. W IE7 lub w trybie
    > zgodności w IE8 takie przekierowanie nie następuje. To zaobserwowałem u

    Sprawdziłem część swoich skryptów - SOA#1. Tylko że ja mam action=""
    (zupełnie pusty). U mnie kontroler sobie robi _POST => _GET jeśli
    trzeba, i potem redirect.

    Pozdr
    Exe Very Cute

  • 7. Data: 2009-06-04 11:25:21
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Sprawdziłem część swoich skryptów - SOA#1. Tylko że ja mam action=""
    > (zupełnie pusty). U mnie kontroler sobie robi _POST => _GET jeśli trzeba,
    > i potem redirect.

    Tego wariantu nie próbowałem, zresztą akurat aplikacja często wykorzystuje
    action="?costam" i muszę na tym jechać póki co. Całe szczęście, że do
    submitowania (w niepublicznej części serwisu) wykorzystuję JS, który obecnie
    sprawdza czy w URL action jest nazwa pliku i jeśli nie, to uzupełnia to
    pole. Chore to i dlatego szukam opinii innych na temat radzenia sobie z IE8
    i formularzami z action j/w.

  • 8. Data: 2009-06-04 20:50:54
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    Exe Very Cute pisze:
    > Sprawdziłem część swoich skryptów - SOA#1. Tylko że ja mam action=""
    > (zupełnie pusty). U mnie kontroler sobie robi _POST => _GET jeśli
    > trzeba, i potem redirect.

    Skoro wszyscy się "wpisujom", to ja też :-)
    Problemy miałem, ale ze starszymi IIS, nie z action, tylko
    przekierowaniem z URL wpisanym w przeglądarce w formie z defaultową
    stroną (trzeba było pisać jawnie index.php).

    artur

  • 9. Data: 2009-06-05 08:26:00
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

> [...]
    > z URL wpisanym w przeglądarce w formie z defaultową stroną (trzeba było

    To zdumiewające, że IE8 u każdego działa inaczej... To oczym mówię wystąpiło
    na linuxie akurat. Pod IIS nie sprawdzałem gdyż wydaje mi się, że to nie
    powinna być kwestia serwera. Action powoduje, że to przeglądarka wysyła
    request do serwera odnoście konkretnej strony WWW. Gdyby serwer modyfikował
    tą akcję to działoby się to dla każdej wersji przeglądarki a nie tylko dla
    jednej. Mam rację?

  • 10. Data: 2009-06-05 08:44:18
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > Gdyby serwer modyfikował tą akcję to działoby się to dla każdej wersji
    > przeglądarki a nie tylko dla jednej. Mam rację?

    Niekoniecznie. W każdym razie nikt dotąd nie potwierdził występowania
    twojego problemu, więc ja bym zaczął od upewnienia się, czy rzeczywiście
    postawiłeś właściwą diagnozę.

    artur