    From: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Strefa zamieszkania - absurd.
    Date: Mon, 22 Mar 2010 22:21:17 +0100

    Staram się generalnie przestrzegać przepisów PoRD i jeździć bezpecznie.
    Przez niemal 20 lat od kiedy mam PR nie uczestniczyłem w żadnym wypadku,
    choć naoglądałem się ich od groma i trochę. Ale do rzeczy. Jade sobie
    ostanio nową drogą w mieście - po prawej bloki w odległości jakieś 100 m po
    lewej las. Gość przede mną wykonał jakiś dziwny manewr, bo na wstecznym z
    dużą prędkościa przejechał mi w poprzek drogi, na szczęście nie musiałem
    ostro hamować. Na prędkościomierzu 50 km/h. Naraz zza zaparkowanych
    samochodów wyskakuje gliniarz. Myślę sobie, pewnie rutynowa kontrola, ale
    nie, okazuje się, że złapał mnie na radar. Oczywiście pytanie, ile tu
    powinno się jechać, no to mówię, że 50 km/h ale okazuje się, że nie, że cała
    ta długa, prosta droga poza osiedlem to strefa zamieszkania. Ot pirat ze
    mnie, bo przekroczyłem prędkość o 30 km/h... No tak powinienem patrzeć na
    znaki, ale rutyna każe zwracać uwagę na okrągłe znaki nakazu i zakazu a nie
    jakieś bzdurne prostokątne tabliczki. O ile rozumiem sens takiego znaku przy
    wjeździe na osiedlowe uliczki, to przy normalnej drodze uważam to jedynie za
    sposób na łapanie kierowców przekonanych, że jadą przepisowo 50 km/h. Nieźle
    można się obłowić na mandatach, bo przecież przekroczenie prędkości o 30
    km/h słono już kosztuje...

    Niezależny Portal Żar: http://zary.info/
    Największe żarskie forum dyskusyjne:
    ZlikwidujMY lubuskie!: http://lubuskie.blogspot.com/