  • 131. Data: 2013-11-23 23:38:40
    Temat: Re: Strefa 30
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 23.11.2013 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:

    > Jest.
    > Ale porównanie tego do budowania reaktora atomowego na podwórku...

    Porownanie jak zwykle wziete z przyslowiowej dupy.

    > Z drugiej strony w ten sposób mozna wytłumaczyc kazde kolejne małe
    > uregulowanie.
    > Bo przeciez kazde małe uregulowanie jest tylko małym uregulowaniem a nie
    > zamachem na wolnosc. A z tych wielu małych uregulowań robi sie...

    Ja to rozumiem, Ty to rozumiesz ale sa tacy ktorzy nie widza w tym nic
    dziwnego i bardzo chetnie stosuja sie do wszelkich regulacji.

    > Ale w sumie co do kasków - sam nie wiem. Rozumiem zarówno argumenty za jak
    > i przeciw.

    No i o to wlasnie chodzi. Myslisz, ze jakby zdjeli nakaz to nagle wszyscy
    by porzucili kaski? Nie, bo wielu (w tym i mnie) zakladanie kasku podpowiada
    rozsadek ale chcialbym sobie wyskoczyc do sklepu po bulki bez niego.
    Nie mowiac juz np. o jezdzie po miescie w ~30 stopniowym upale gdy gotuje
    ci sie czacha.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 132. Data: 2013-11-23 23:40:28
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 23.11.2013 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:

    > Tak.
    > Ale pozostaje kwestia kosztów leczenia.
    > Jeżeli okazałoby sie, ze np. pomimo braku nakazu noszenia kasku wypadki z
    > urazami głowy zdarzały sie bardzo sporadycznie, np. 10 na rok na cała
    > Polske to takie uregulowanie rzeczywiście wydaje sie przeregulowaniem.
    > Ale moze to jest jakis wiekszy problem?

    Nie wiem. Trzeba by poszukac statystyk z ameryki bo OIDP sa tam stany gdzie
    nie musisz miec kasku a jedynie ochrone oczu.

    > Bo jezeli sie okaze, ze problemem nie było, a jednak wprowadzono nakaz, to
    > zaczynam czuc lobbing producentów...

    No co Ty? W naszym cudownym i slynacym z uczciwosci panstwie?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 133. Data: 2013-11-23 23:41:35
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 23.11.2013 Andrzej Lawa <a...@l...com> napisał/a:

    > Nie sądzę - używanie kasków było i tak powszechne.

    To wiec po co regulacja?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 134. Data: 2013-11-23 23:44:30
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 23.11.2013 Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał/a:

    > - generują
    > - ale generują też przychód (akcyza)

    Pokrywa to koszty leczenia? No i czy akcyza z fajek faktycznie idzie
    na leczenie chorob pluc i innych czy jest prezezerana na zupelnie cos
    innego a w kasie NFZ pustki...

    > - ubezpieczenie państwowe nie różnicuje składek w zależności od
    > ryzyka, za to ryzyko ma być zmniejszane innymi regulacjami.

    No fajnie, tylko czemu to ubezpieczenie jest obowiazkowe?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 135. Data: 2013-11-24 00:14:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 23.11.2013 20:52, Cavallino pisze:

    > A po co zimówki do pojazdu, którego się zimą nie używa, bo nie ma to
    > najmniejszego sensu?

    1. są różne zimy
    2. nawet w te bardziej zimowe niektórzy używają (chociaż raczej nie
    takie motocykle)
    3. opony motocyklowe nie są tak utwardzone, jak letnie samochodowe - a
    bieżniki błotno-śniegowe jak najbardziej istnieją (aczkolwiek ponownie -
    nie wie, czy dla takich motocykli, na pewno do mojego istnieją)

  • 136. Data: 2013-11-24 00:16:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    Uzupełnienie: zabić lub bardzo poważnie uszkodzić.

    > Czy to Ty pytałeś gdzieś wyżej o "wsparcie"?
    > To ja bym też poprosił. Tym razem z Twojej strony.

    Hmm... Zrób eksperyment: rozpędź się i walnij w betonową ścianę.
    Najpierw mają założony kask, a potem bez. Porównamy wyniki ;->

  • 137. Data: 2013-11-24 00:18:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 23.11.2013 23:41, AZ pisze:

    > To wiec po co regulacja?

    Żeby przekonać kilku ostatnich niereformowalnych.

  • 138. Data: 2013-11-24 00:27:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > Oczywiście.
    > Małe wykorzystywanie roweru :>

    Jakiego roweru?

    [ciach reszta bredni mało przytomnego]

  • 139. Data: 2013-11-24 00:27:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > On nie jest "niekłopotliwy".

    Jest.

    > Po pierwsze pogarsza słyszalność.

    ROTFL

    Podczas jazdy i tak warkot silnika oraz szum powietrza wszystko
    skutecznie zagłuszają. To ma znaczenie wyłącznie na postoju.

    > Po drugie kładzie na łopatki latem

    ROTFL

    Brednie.

    > i pogarsza
    > zawsze możliwość regulacji nadmiaru ciepła z głowy,

    Nie założyłeś czasem omyłkowo hełmu nurka?

    Przy przeciętnej prędkości przelotowej problemem jest raczej nadmierne
    przewianie.

    > uchylenie go (w czasie jazdy) NIE JEST "proste" co
    > sugerujesz.

    Primo - o uchyleniu jeszcze nic nie pisałem.
    Secundo - wentylację łatwo zapewnić NAWET jeśli nie jest to "szczękowiec".

    > Mam kask i bardzo rzadko używam.
    > W odróżnieniu od kamizelki, której używam prawie zawsze
    > od zmroku i prawie zawsze od jesieni do wiosny.
    > I takoż jestem przeciwny nakazowi.

    Kamizelka w sumie bardziej przydaje się w korku, kiedy reflektor i tylne
    pozycyjne są słabo widoczne.

  • 140. Data: 2013-11-24 00:28:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 23.11.2013 23:38, AZ pisze:

> [...]
    > rozsadek ale chcialbym sobie wyskoczyc do sklepu po bulki bez niego.
    > Nie mowiac juz np. o jezdzie po miescie w ~30 stopniowym upale gdy gotuje

    Masz gówniany kask.