  • 111. Data: 2013-11-23 20:55:04
    Temat: Re: Strefa 30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 23.11.2013 19:00, Budzik pisze:

    > Hamować hamował, skoro mnie wpuscił.

    Pytanie czy hamował zanim niemający pierwszeństwa wjechał przed niego
    czy po. To IMHO dość łatwo stwierdzić.

    > Wazne, ze pokazał np. ręką ze mam jechać.
    > Pytanie czy bedzie to widac na kamerze.
    > Są ustawione równiez na boki?

    Nie wiem, dawno nie zdawałem egzaminu ;)

  • 112. Data: 2013-11-23 20:56:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 23.11.2013 19:07, Budzik pisze:
    > Teraz to żartujesz, Andrzej?
    > Jak nawet jego głowa znajdzie sie na Twojej drodze, to co ci robi za
    > różnice cy bedzie w kasku czy bez?

    Ogromną. Dużo łatwiej zabić kogoś bez kasku.

  • 113. Data: 2013-11-23 21:04:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 23.11.2013 18:10, AZ pisze:

    > A moje podatki i samopoczucie to co?

    Cóż, jeśli uważasz, że za mało twoich podatków idzie na leczenie
    rozbitych głów, to zawsze możesz dać coś na jakieś cele charytatywne,
    więc nie ma problemu.

    A jeśli dla twojego samopoczucia konieczne jest, żeby więcej głupków
    rozbiło sobie głowy, to powinieneś się sam leczyć.

  • 114. Data: 2013-11-23 21:05:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 23.11.2013 18:09, sqlwiel pisze:

    > 1. Dlaczego nie żądasz tego samego od np. wszystkich palących?

    Płacą w akcyzie.

    > 2. A dlaczego miałby? W końcu to problem ubezpieczyciela, aby przy
    > zwiększonym ryzyku zażądać większej składki. Dlaczego się wpie...asz
    > między wódkę, a zakąskę?

    W tym przypadku ubezpieczyciel jest częścią administracji państwowej.

    > 3. Wróćmy do reklamy "zwolnij" - tam bardzo wyraźnie widać, ze każdy
    > pieszy na przejściu powinien mieć kask... :)

    Cóż, jeśli ty wiedzę o świecie czerpiesz z reklam...

  • 115. Data: 2013-11-23 21:07:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 23.11.2013 19:00, Budzik pisze:

    > Bo jezeli sie okaze, ze problemem nie było, a jednak wprowadzono nakaz, to
    > zaczynam czuc lobbing producentów...

    Nie sądzę - używanie kasków było i tak powszechne.

  • 116. Data: 2013-11-23 21:09:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Nov 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Ale masz jakieś wsparcie?

    Oczywiście.
    Małe wykorzystywanie roweru :>
    Rannych rowerzystów: ~4000, pieszych: ~10 000

    Statystyki osobno dla głów nie mam, a dla "szansy w kasku"
    jak sądzę nikt nie ma ("szansy dla bezkasku" też).

    > Z tymi wszystkimi pasami i poduszkami?

    Kwestia skali.
    ~14 000 + ~13 000 (kierujący+pasażerowie) rannych.
    Z tymi wszyskimi pasami i poduszkami "w coś" są jednak ranni.

    > Nie przesadzaj.

    Nie przesadzam. Wyjście z pojazdu to JEST znakomita okazja na
    spowodowanie wypadku.

    > Dodatkowo: kask dla jadących jednośladem z silnikiem to nie tylko
    > zabezpieczenie w razie wypadku.

    Dorzuć proszę komentarz, co jeszcze daje :)

    pzdr, Gotfryd

  • 117. Data: 2013-11-23 21:33:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Nov 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > A czyż nie jest absurdem robienie z prostego, rozsądnego i niekłopotliwego
    > nakazu zakładania kasku

    On nie jest "niekłopotliwy".
    Po pierwsze pogarsza słyszalność.
    Po drugie kładzie na łopatki latem i pogarsza
    zawsze możliwość regulacji nadmiaru ciepła z głowy,
    uchylenie go (w czasie jazdy) NIE JEST "proste" co
    sugerujesz.
    Mam kask i bardzo rzadko używam.
    W odróżnieniu od kamizelki, której używam prawie zawsze
    od zmroku i prawie zawsze od jesieni do wiosny.
    I takoż jestem przeciwny nakazowi.

    pzdr, Gotfryd

  • 118. Data: 2013-11-23 21:45:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Ogromną. Dużo łatwiej zabić kogoś bez kasku.

    Czy to Ty pytałeś gdzieś wyżej o "wsparcie"?
    To ja bym też poprosił. Tym razem z Twojej strony.

    pzdr, Gotfryd

  • 119. Data: 2013-11-23 21:54:44
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > A po co zimówki do pojazdu, którego się zimą nie używa, bo nie ma to
    > najmniejszego sensu?
    A jesteś pewien? :)
    Równie dobrym argumentem jest "po co zmieniać opony - nie ma to
    najmniejszego sensu"
    I co więcej - ten argument mogę poprzeć kilkuletnim doświadczeniem jazdy na
    zimówkach cały rok :)
    WOJO

  • 120. Data: 2013-11-23 22:20:51
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > On nie jest "niekłopotliwy".

    Dodajmy jeszcze kłopotliwość "co zrobić z kaskiem?", gdy jedziemy np.
    3km "załatwić sprawę" z dokumentem w kieszeni i w normalnym ubraniu, a
    nie sportowym.

    Odpowiadając przy okazji tym durniom przejętym ogólnospołecznymi
    kosztami świadczeń zdrowotnych: Wystarczy znieść przymus ubezpieczeń
    zdrowotnych. Niech każdy płaci za siebie, kto chce - niech się
    ubezpiecza, a TU niech kalkulują składki tak, żeby im się też opłacało.
    Ubezpieczenie obowiązkowe, to żadne ubezpieczenie. To po prostu kolejny
    podatek.
    Takie poglądy, jakie prezentuje za przeproszeniem A.Lawa (czy Ława) i
    paru innych tylko sprzyjają traktowaniu społeczeństwa przez państwo jako
    bezmózgie bydło i własność państwa. "Braliśmy to" już przez 50 lat i
    wygląda na to, że do tego wracamy. Polacy nie nadają się na wolny naród.
    Niech Lawa i jemu podobni założą partię dobrowolnych niewolników i
    zdeklarują rezygnację z wolności.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.