  • 81. Data: 2012-03-16 11:34:56
    Temat: Re: Stop wysokim cenom paliw w Polsce - odsłona druga
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    > Aha! No w końcu ktoś mi wyjaśnił - więc nie chodzi o protest przeciwko
    > wysokim cenom paliwa, politykom czy rafineriom ale przeciwko tym którzy
    > zarabiają więcej, mniej wydają lub po prostu lepiej gospodarują swoimi
    > wydatkami.
    Po części na pewno, nikt nie jest idealny.

    > No teraz już rozumiem - zwykłą zawiść. Standardowa modlitwa Polaka nie
    > chce by jego krowa dawała więcej mleka, ale by sąsiadowi jego krowa
    > zdechła.
    Nie rozumiem, i nie czujem tak na szczęscie.

    > Jak ty sobie wyobrażasz benzynę po 20 groszy/litr w Egipcie?Ja sobie nie
    > wyobrażam a po tyle tam jest na legalnej stacji.
    >
    > Egipt nie jest w unii. Czy zamiast ad meritum idziemy ad absurdum?
    > Dyskutujmy w realiach jakich jesteśmy.

    Racja.

    > Więc Ci powiem możemy wyjść z unii. Jak rzesza przekroczy 60% spokojnie
    > wygra referendum wychodzeniowe.
    >
    > "Nie wiem jak to zrobić ale im się należy" - czysty socjalizm.
    > Pamiętasz co powiedział pewien król jak demokracja była przywilejem
    > bogatych? "Bogaćcie się!" Jakby ci protestujący poświęcili ten czas na
    > kształcenie lub szukanie lepiej płatnej pracy to mieliby więcej pożytku
    > zarówno oni osobiście jak i my wszyscy z ich podatków, ale łatwiej żyć
    > na zasadzie "bo mi/jemu/im się należy".

    Mądre.

    > Po pierwsze nie te czasy, a po drugie po co? Dla polityków to
    > nieszkodliwi krzykacze. Naprawdę uważasz, ze maja szansę stać się jakąś
    > liczącą się siłą polityczną? Będzie tak jak z kibicami w zeszłym roku.
    > Trochę pokrzyczeli, kilku polityków się pod te protesty "podpięło", a
    > jak przyszło co do czego to na stadionie okazywało się, że jest ich
    > garstka i są zakrzykiwani przez ludzi chcących normalnie kibicować a nie
    > urządzać polityczne party w trakcie meczu.

    Tak mi się wydawało że stop akcyzie może na coś wpłynąć bo coraz więcej
    frustratów słyszę wśród zwykłych ludzi(na swoje uszy nie w gazecie czy tv)
    Nie znam się na kibicach.

> [...]
    > czasem większy, ale jest. Ciągle nasze pensje rosną szybciej niż
    > europejskie. Oprócz polityków którzy akurat nie są u władzy i tych
    > którzy mieli przywileje i je tracą ciężko jest znaleźć większą grupę
    > niezadowolonych z poziomu życia. Łatwiej znaleźć niezadowolonych z
    > powodów za małego lub za dużego wpływu tej czy innej religii czy
    > ideologii, ale to też świadczy o wzroście dobrobytu. Gdy człowiek jest
    > głodny nie myśli o prawie małych żabek do życia kosztem autostrady, czy
    > o tym że ktoś gdzieś powiesił lub ściągnął jakiś symbol religijny.

    Racja

    .

    > A ktoś im broni? Nie jesteś zadowolony z pensji to idziesz do
    > konkurencji jeśli tam też nie jesteś zadowolony to zakładasz własną
    > działalność. Pomyśl co by było gdyby te mityczne 60% społeczeństwa nie
    > chciało pracować za przysłowiową miskę ryżu? Tak zgadłeś pracodawcy
    > podnieśliby pensje, ale szukanie innej pracy, albo samokształcenie jest
    > męczące łatwiej narzekać i wykonywać pozorowane ruchy niż wziąć swoje
    > życie w swoje ręce.

    Muszę się zgodzić;/

> [...]
    > albo wyjść.
    >
    > Są kraje, gdzie ropa jest wydobywana więc koszt surowca jest tańszy o
    > transport i pośredników, są kraje gdzie nie ma podatków od paliw i są
    > kraje które mają mniejsze koszty rafinerii z uwagi na luźniejsze normy
    > ochrony środowiska i niższe pensje. Są wreszcie kraje które spełniają
    > wszystkie te warunki, ale powiedz szczerze chciałbyś tam żyć. Bo ja nie.
    > Wolę wydawać 20% miesięcznych zarobków na paliwo, ale za resztę godnie
    > żyć niż mieć paliwo za darmo i nie mieć pieniędzy na hobby czy wczasy.
    Mądre.

    > Bo mają takich a nie innych przywódców lub klasę rządzącą? Dlaczego z
    > dwóch Korei które startowały od zera po wojnie jedna jest potęgą
    > nowoczesnych technologii a w drugiej ludzie umierają z głodu? Dlaczego
    > jedne kraje żyją z turystów a inne nie chcą darmowych pieniędzy
    > "zgniłego zachodniego turysty"?

    > Bo im w odbudowie pomagały USA a nam przeszkadzał ZSRR? Dlatego, że
    > przez lata Polacy pod radziecką okupacją nie pracowali tylko udawali, że
    > pracują zgodnie z zasadą "czy się stoi, czy się leży XXX się należy",

    Anglicy dziś pracują tak jak napisałęś że się w PRL pracowało a pomimo
    mają większe PKB niż Polska, jak to możliwe(widziałem na własne oczy)?
    Pytam bo nie wiem.

    > więc nasz pkb per capita wynosił mniej niż połowę niemieckiego? Dlatego,
    > że szefem zostawało się po linii partyjnej a nie według umiejętności, a
    > przysłowiowy profesor zarabiał mniej od przysłowiowego hydraulika?

    Dobry rozgarnięty hydraulik i dziś w cenie.Tylko gorsze stroje
    pracownicze ma od profesora.

    Dziś szefem zostaje się nadal po układzie.Co po niektóre stanowiska
    dyrektorskie nadal są sterowane przez partie.To nie jest tylko domena
    Polski pooglądaj dokumenty o USiA, ostatnia awantura z niemieckim
    prezydentem.

> [...]

    > Proponuję byś sam rozeznał temat nie na podstawie artykułów w gazetach
    > ale na podstawie relacji samych Irakijczyków i tych którzy tam byli
    > miesiąc dwa czy dłużej i poznali życie zwykłych ludzi. Wiedziałeś, że
    > przed obaleniem Saddama co czwarty Irakijczyk był współpracownikiem
    > ichniej bezpieki? Za czasów Saddama ludzie w miastach praktycznie nie
    > rozmawiali ze swoimi sąsiadami bo nigdy nie było wiadomo kto donosi. Za
    > pierwszym razem nie chciałem wierzyć, wiedziałem, zę w rosji było gorzej
    > niż w Polsce jeśli chodzi o zamordyzm, ale nie spodziewałem się że u

    Nie wiedziałem o tym, byłem przekonany że amerykanie przysporzyli temu
    narodowi tylko cierpienia.
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Bardzo dziękuje za mądrą wypowiedz.
    Pozdrawiam

  • 82. Data: 2012-03-16 12:27:33
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    ojciec napisał(a):
    > Dajesz się prowokować.
    Nie powinno być LOL tylko TROLL
    > Zawsze pada pytanie czemu wróciłem,
    > tylko dla dziewczyny, inaczej bym się nawet nie zastanawiał nad powrotem.
    Zrobiłem to samo dawno temu.
    > Skoro
    > żądają wyrównania cen z unią niech przestaną nas okradać na każdym kroku!
    Wież kiedy przestaną nas okradać? Jak ludzie zaczną kupować Kałasznikowy.
    --
    Krzysiek

  • 83. Data: 2012-03-16 13:19:42
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    W dniu 2012-03-16 12:27, Krzysztof 45 pisze:
    > Nie powinno być LOL tylko TROLL
    > Zrobiłem to samo dawno temu.
    > Wież kiedy przestaną nas okradać? Jak ludzie zaczną kupować Kałasznikowy.

    Wtedy poleje się krew;/ To nie jest żadne rozwiązanie!

  • 84. Data: 2012-03-16 16:20:42
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Krzysztof 45

    > kilku niezadowolonych. Zajebisty jesteś. LOL

    Odróżniasz sformułowanie "protest kilku niezadowolonych" ("kilku" użyte w
    znaczeniu "niewielu", słowo klucz: protest) od stwierdzenia, że w Polsce
    kilku (dosłownie) osobom przeszkadzają wysokie ceny paliw?

    Ty skończyłeś w ogóle jakąś szkołę? Strasznie ciężko się z Tobą rozmawia,
    nie rozumiesz prostych konstrukcji zdaniowych.

  • 85. Data: 2012-03-16 16:22:34
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Krzysztof 45

    > Wież kiedy przestaną nas okradać? Jak ludzie zaczną kupować
    > Kałasznikowy.

    Chodzisz gdzieś na terapię? Jeśli nie, to zacznij.

  • 86. Data: 2012-03-16 17:30:28
    Temat: Re: Stop wysokim cenom paliw w Polsce - ods?ona druga
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 16-03-2012 10:56, masti pisze:

    > a czemu nie skoro są chętni do płacenia?
    > Przecież to nie jest działalność charytatywna.

    No wreszcie ktoś to zauważył...

    --
    Pozdr. Grzymosław

  • 87. Data: 2012-03-16 18:03:25
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    ojciec napisał(a):
    > Wtedy poleje się krew;/ To nie jest żadne rozwiązanie!

    Historia pokazuje że tworzące się demokracje przez duże D przelewały krew a nie
    wchodziły w układy z
    oprawcami.
    --
    Krzysiek

  • 88. Data: 2012-03-16 18:48:09
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Ergie napisał(a):
    > No to popatrzmy na sąsiadów. Czesi wypadli lepiej, Słowacja
    > porównywalnie,
    Wypadają dużo lepiej. Nie układali się z komunistami i przeprowadzili bardzo szybko
    dekomunizację.
    > Nie nadążam. Napisz jaśniej o co Ci chodzi. Jakimi niewolnikami? Chodzi
    > Ci o to, że nie mogliśmy się doprosić dokumentów a teraz nie możemy się
    > doprosić zwrotu wraku? Przedstawiliśmy własny raport,
    Własny raport powiadasz. To jest kpina nie raport.
    Dlaczego jako członek UE odrzuciliśmy proponowana amerykańską pomoc największych
    światowych
    ekspertów od wypadków lotniczych?
    > IMO bardzo przesadzasz.
    Bardzo przesadzam?
    Pomyśl tylko co sie stało z władzami KC PZPR i wszystimi ludzmi z podległych
    jednostek terenowych.
    Co sie stało z władzami wojska polskiego, milicji, ORMO, ZOMO, SB... Ilu ich było?
    200tyś 300tyś?
    Niektóre dziadki poszły na emerytury z wynagrodzeniem wiesz jakim? A pozostali, jak
    myślisz? Co się
    z nim,i stało w nowej demokratycznej Polsce?
    --
    Krzysiek

  • 89. Data: 2012-03-16 19:13:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 16 Mar 2012 18:48:09 +0100 osobnik zwany Krzysztof 45
    wystukał:

    > Wypadają dużo lepiej. Nie układali się z komunistami i przeprowadzili
    > bardzo szybko dekomunizację.

    po pierwsze gospodarczo starotwali z zupełnie innego poziomu niż my i nie
    mieli bagażu długów zrobionych przez Gierka. Po drugie nic nie
    dekomunizowali

    > Własny raport powiadasz. To jest kpina nie raport. Dlaczego jako członek
    > UE odrzuciliśmy proponowana amerykańską pomoc największych światowych
    > ekspertów od wypadków lotniczych?

    mylisz rejony świata. Co ma UE do USA?

> [...]
    > Niektóre dziadki poszły na emerytury z wynagrodzeniem wiesz jakim? A
    > pozostali, jak myślisz? Co się z nim,i stało w nowej demokratycznej

    a co chciałbyś ich powywieszać?
    Czy zakładasz, że wszyscy żołnierze i milicjanci służyli tylko ustrojowi?
    A złodzie nie łapali? nawet SB, które zostało siłą połączone z wywiadem i
    kontrwywiadem nie było samym złem. Świat nie jest czarno-biały

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 90. Data: 2012-03-16 20:19:04
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-03-16 18:48, Krzysztof 45 pisze:
    > Wypadają dużo lepiej.

    Nieprawda - Czesi wypadają lepiej gospodarczo, ale to że tak powiem
    kwestia zaszłości.

    > Nie układali się z komunistami i

    No skąd, w ogóle. Nie układali się z komunistami, nie układali się
    z Hitlerem.

    > przeprowadzili bardzo szybko dekomunizację.

    Ekhem - byłeś w Czechosłowacji 30-40 lat temu? Zdziwiłbyś się,
    jak to wyglądało w porównaniu z Polską - na minus. Co do
    dekomunizacji - mogliśmy zrobić podobnie, ale nie, w Polsce to trzeba
    wieszać, szukać teczek itd. Zresztą jesteś "pięknym" przykładem takiej
    postawy. Oni jednak mają dużo większy szacunek do swojego państwa,
    spokoju i historii. Przejedź się tam kiedyś, ale nie narty.

> [...]
    > Niektóre dziadki poszły na emerytury z wynagrodzeniem wiesz jakim? A
    > pozostali, jak myślisz? Co się z nim,i stało w nowej demokratycznej Polsce?

    To jest to o czym pisałem wcześniej - Ty byś wieszał, niszczył, tylko
    dlatego, że w tamtych czasach ludzie należeli do służb, czy byli
    członkami partii. Ci ludzie (w znakomitej większości) służyli
    społeczeństwu, państwu, a nie swoistej formie ustroju politycznego,
    który nam się trafił z "przydziału".