  • 1. Data: 2010-08-27 15:50:08
    Temat: Sterownik do pompy CO
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Ostatnio przekładałem kable z jednej pompy do drugiej, przez przypadek
    wpiąłem odwrotnie kable N i PE. Rozwaliło bezpiecznik w sterowniku. Po
    włożeniu nowego i załączeniu sterownika pompa chodzi cały czas - powinna
    się wyłączyć po osiągnięciu ustalonej minimalnej temperatury. Dioda
    informuje prawidłowo kiedy powinna się włączyć a kiedy nie. Problem w
    tym, że sterownik nie wyłącza napięcia do pompy.
    Co z tym zrobić?

  • 2. Data: 2010-08-27 16:20:57
    Temat: Re: Sterownik do pompy CO
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > informuje prawidłowo kiedy powinna się włączyć a kiedy nie. Problem w tym,
    > że sterownik nie wyłącza napięcia do pompy.

    Naprawić lub wymienić na nowy.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-08-28 09:02:58
    Od: "Decter" <d...@o...pl>

    > Naprawić lub wymienić na nowy.

    Jeśli jest się mądrym ale bez rewelacji to nie trzeba trąbić tego na cały
    świat i na wieki.

    Krzysiek
    Sterownik powinno się łatwo naprawić. Skoro dioda sygnalizauje poptrzebę
    właczenia to układ sterujący jest sprawny. Padł element wykonawczy
    Nie zdradziłeś co to za sterownik więc zgaduję że na wyjsciu ma albo
    przekaźnik albo triak (pewnie to drugie)
    Sprawdzić, wymienić.
    Decter

  • 4. Data: 2010-08-28 10:10:32
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Decter pisze:
> [...]
    > Nie zdradziłeś co to za sterownik więc zgaduję że na wyjsciu ma albo
    > przekaźnik albo triak (pewnie to drugie)

    Dzięki za informacje.
    Jest to sterownik MTS 8 firmy TMK na wyjściu ma raczej triak, bo nigdy
    nie było słychać "klikania" przekaźnika.

    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-08-28 11:58:01
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Krzysiek wrote:
> [...]
    > Dioda informuje prawidłowo kiedy powinna się włączyć a kiedy nie.
    > Problem w tym, że sterownik nie wyłącza napięcia do pompy.

    Rozebrać i sprawdzić czy triak na tym wyjściu nie ma zwarcia?
    Na 99% ubiło triaka zanim zadziałał bezpiecznik.
    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2010-09-16 10:37:52
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2010-08-28 13:58, j.r. pisze:

    > Rozebrać i sprawdzić czy triak na tym wyjściu nie ma zwarcia?
    > Na 99% ubiło triaka zanim zadziałał bezpiecznik.

    I sprawa załatwiony, był to triak.

    --
    Krzysiek