  • 1. Data: 2024-09-11 05:12:49
    Temat: Sterownik USB OTG - chyba nie jestem na czasie? :)
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Nabyłem ostatnio przejściówkę USB-C => USB-A ze wsparciem OTG firmy Unitek
    https://www.x-kom.pl/p/334197-przejsciowka-unitek-ad
    apter-usb-c-usb-31-otg.html
    Żadna filozofia, w środku raczej żadnej elektroniki. Podłączyłem za
    pomocą tego ustrojstwa do tabletu (Lenovo, Android 10) i smartfona
    (Samsung, Android 12) myszkę, klawiaturę fizyczną, pendrive'y różnych
    marek i wielkości, czytniki kart mSD i... to działa:)

    No i fajnie, tylko ja mam jedno pytanie: od kiedy to nie trzeba dodawać
    sterownika USB OTG ze sklepu Google Play, żeby to działało? W
    aplikacjach nie ma po tym śladu co jak mniemam oznacza, że taki
    sterownik jest już zaszyty w system?
    Długo siedziałem pod kamieniem ? ;)

    --
    t0maszek

  • 2. Data: 2024-09-11 07:18:10
    Temat: Re: Sterownik USB OTG - chyba nie jestem na czasie? :)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Sep 2024 05:12:49 +0200, Tomaszek wrote:
> [...]
    > sterownika USB OTG ze sklepu Google Play, żeby to działało? W
    > aplikacjach nie ma po tym śladu co jak mniemam oznacza, że taki

    Ogólnie - chyba od dawna powinni wbudowac w system.
    A ten sterownik ze sklepu, to chyba nie taka prosta sprawa, bo skoro
    ma działac na poziomie systemowym, to czy zwykła apka powinna mieć
    takie prawa?

    Poza tym USB-C ma w sobie sporo dwukierunkowości, no ale w sumie, to w
    telefonach i wczesniej byla ta dwukierunkowość.

    https://developer.android.com/develop/connectivity/u
    sb/host?hl=pl

    Cos od v 3.1 ?

    J.

  • 3. Data: 2024-09-11 11:27:04
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 11.09.2024 o 07:18, J.F pisze:
> [...]
    > A ten sterownik ze sklepu, to chyba nie taka prosta sprawa, bo skoro
    > ma działac na poziomie systemowym, to czy zwykła apka powinna mieć

    Przykładowa aplikacja ze sklepu Google Play:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=usb.co
    nnector.otg.usb.driver.otg.usb.file.explorer

    Data aktualizacji: 4 lipca 2024.

    Wygląda więc na to, że to czy jest to wgrane w system czy nie zależy już
    od producenta sprzętu czy wgra to czy nie.

    > Poza tym USB-C ma w sobie sporo dwukierunkowości, no ale w sumie, to w
    > telefonach i wczesniej byla ta dwukierunkowość.

    Brzmi logicznie. Masz rację. Dlatego zastanawiają mnie takie aplikacje
    jak ta powyżej

    > https://developer.android.com/develop/connectivity/u
    sb/host?hl=pl

    Na tę lekturę to ja "za mądry" jestem ;)

    > Cos od v 3.1 ?

    Ok. Czyli dłuuuuuugo spałem pod kamieniem

    --
    t0maszek

  • 4. Data: 2024-09-11 12:18:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Sep 2024 05:12:49 +0200, Tomaszek <t...@o...pl>
    wrote:
    > No i fajnie, tylko ja mam jedno pytanie: od kiedy to nie trzeba
    > dodawać
    > sterownika USB OTG ze sklepu Google Play, żeby to działało? W

    Bo "sterownik" jest częścią obsługi USB w jądrze systemu.

    > Długo siedziałem pod kamieniem ? ;)

    Circa 20 lat.

    --
    Marek