  • 21. Data: 2023-04-02 21:33:36
    Temat: Re: Sterownik LED kontra smartfon
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.04.2023 o 21:28, Marvin pisze:

> [...]
    bluetooth-72w-6a-13154364743 (bluetooth)

    -led-rgb-wifi-kontroler-9959965049

    > Ale to oznacza druciarstwo. Mam to kupić i rozbebeszyć, aby w potem
    > wkomponować w projekt? Złącza nie takie, zaraz 5 innych rzeczy będzie
    > złych.
    > Koncept jest taki, że klientowi daje się produkt pasujący do jego
    > potrzeb w sensie także mechanicznym (obudowa, złącza), środowiskowym.
    > Taki żeby się nie popsuł po 5 minutach lub jak coś podłączy nie tak,
    > zewrze lub upuści.
    >
    > Stąd jest porządna płytka, obudowa, zalewa.

    https://youtu.be/QQTwi6Z-EGY takie coś? Heby wspominał o Supla. Można
    łapkami i jest gotowiec. To polski produkt.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 22. Data: 2023-04-02 21:35:01
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > W samej reklamie wystarczłby interpreter komend tekstowych przez UART+BT.
    > Skomplikowanie pojawia się w apce na telefon, która w wygodny dla użyszkodnika
    sposób ma umożliwić ułożenie programu - a potem przetłumaczy to na komendy UART.

    > A przecież przez UART+BT można zrobić i przeprogramowanie, mając ładny bootloader -
    ja widziałem i takie przez zigbee i przez chirpstack.

    Z punktu widzenia instalatora/serwisu oczywiście tak. Ale nie użyszkodnika.

    rpi zero w, żeby mógł mieć serwer www.
    > Wtedy apkę "ramową" w telefonie masz gotową - nazywa się przeglądarka - ale nadal
    musisz wyrzeźbić content - a że w html a nie w javie to może być plus dodatni lub
    plus ujemny.

    No taka koncepcja padła wcześniej z klawiatury Heby - aby był tam ESP32
    z Tasmotą robiącą prosty Webserwer.

    To mi pasuje.

  • 23. Data: 2023-04-02 21:45:22
    Od: Marvin <n...@s...com>

> [...]
    sposób ma umożliwić ułożenie programu - a potem przetłumaczy to na komendy UART.

    To oczywiście prawda. Tyle, że ja nie umiem takiej apki napisać.
    Do tego wspomnianego interpretera używam po prostu terminala. Mam tam
    nawet makra zdefiniowane i mi to starcza. Ale ja nie jestem
    reprezentatywny dla rynku ani współczesny.

  • 24. Data: 2023-04-02 22:03:37
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 2.04.2023 21:35, Marvin wrote:

    > No taka koncepcja padła wcześniej z klawiatury Heby - aby był tam ESP32
    > z Tasmotą robiącą prosty Webserwer.
    >
    > To mi pasuje.

    To wywal to attiny i wsadź ESP32 albo nawet ESP8266 (jeśli wystarczy) i
    wgraj ESPEasy. Zaprogramujesz miganie i ściemnianie o inne interakcje z
    wejść itp. za pomocą "rules" - wszystko już z przeglądarki.

    --
    Mirek.

  • 25. Data: 2023-04-02 22:14:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 2 kwietnia 2023 o 21:49:30 UTC+2 Marvin napisał(a):

> [...]
    > nawet makra zdefiniowane i mi to starcza. Ale ja nie jestem
    > reprezentatywny dla rynku ani współczesny.

    A jaką apkę terminala pod android polecasz do takich zabaw?

    Ogólnie do napisaniajest dość nietrywialna apka, czy w javie czy html.
    I jeszcze z jednej strony elastyczna, z drugiej dostępna dla poziomu użyszkodnika.

    Ew. w reklamie zamiast BT można dać modem GSM, co pozwoli na wsadzenie w środek
    komunikacji "normalnego" serwera, który bęczie tłumaczył GUI na te BASICowo/LOGOwe
    komendy.
    Albo nawet wręcz "pisał" i kompilował program do FUOTA.

  • 26. Data: 2023-04-02 22:34:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/04/2023 21:35, Marvin wrote:
    > No taka koncepcja padła wcześniej z klawiatury Heby - aby był tam ESP32

    Koncepcja jest taka, abyś wywalił tego AVR i zamiast niego wsadził jakiś
    ESP8622. Może by Wemos D1 mini czy inny gotowiec, od razu z mozliwoscią
    programowania przez usb. ESP32 niekoniecznie, jest mniej na to gotowców.

    Czy na tym bedzie Tasmota - też niekoniecznie. Ale to jest łatwo
    zainstalować, więc od tego warto zacząć. Prawie na pewno będziesz chciał
    więcej. Tasmota jest przeznaczona jako końcówka IoT a nie samodzielny
    byt, choć samodzielnie sobie radzi bez problemów.

    W zasadzie nie ma znaczenia co tam wsadzisz, na ESP jest od groma
    możliwości zautomatyzowania tego sterowania, od samoróbek w Arduino po
    gotowe systemy smart home jak Supla. Jak już zrobisz hardware, to sobie
    wybierzesz co Ci pasuje do zastosowania. Ale hardware tutaj kluczowe.
    ATTiny nadaje się do migania diodami, ale raczej nie do komunikacji z
    telefonem.

  • 27. Data: 2023-04-02 23:01:31
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 02.04.2023 o 22:34, heby pisze:

    > Koncepcja jest taka, abyś wywalił tego AVR i zamiast niego wsadził jakiś
    > ESP8622. Może by Wemos D1 mini czy inny gotowiec, od razu z mozliwoscią
    > programowania przez usb. ESP32 niekoniecznie, jest mniej na to gotowców.

    Ale .. po co używać czipu do WiFi by programować przez USB a nie właśnie
    przez WiFi?

  • 28. Data: 2023-04-03 07:05:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/04/2023 23:01, io wrote:
    > Ale .. po co używać czipu do WiFi by programować przez USB a nie właśnie
    > przez WiFi?

    Bo pierwszy raz programowania dokonasz przez USB.

    A *potem* kolejne przez wifi.

    Podobnie, jeśli zrobisz jakiś fuckup, dostęp do programatora przez USB
    jest dość ważny.

    Lepiej mieć coś z USB do prototypowania, niż bawić się z lutowaniem
    dodatkowego UARTa. Wym bardziej, że WeMos D1 mini to jakieś 10zł u
    chińczyka.