  • 11. Data: 2023-04-02 19:15:20
    Temat: Re: Sterownik LED kontra smartfon
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/04/2023 18:45, Dawid Rutkowski wrote:
    > Ogólnie ciekawym podejściem jest użycie serwera do migania diodą, ARM już nie styka
    ;P

    Już te czasy, gdzie zysk z ceny ATTiny jest bez znaczenia, za to
    powoduje kolosalny kłopot w czasie pisania, druciarstwa do sieci i
    pisania następnej, niepotrzebnej appki na telefon.

    Innymi słowy wsadzić Pi Zero do migania diodą z telefonu wcale nie brzmi
    tak źle. Gdyby nie ceny Pi Zero to było by wręcz preferowane.

  • 12. Data: 2023-04-02 20:56:25
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > Ogólnie ciekawym podejściem jest użycie serwera do migania diodą, ARM już nie styka
    ;P
    > Komputer w każdej klamce rozumiem, bo jest praktyczny, ale serwer do reklamy
    (zapewne outdoor) to zdecydowanie więcej kłopotu niż zysku.

    Oczywiście, pełna zgoda. Niemniej liczy się co klient chce.

    Gdyby chodziło o możliwość przeprogramowania parametrów bez rozbierania
    obudowy i demontażu, podłączania programatora, to ten interpreter komend
    tekstowych przez bluetooth na UART spełnił by zadanie od strony
    technicznej w 100%. I mam to gotowe.
    Ale teraz oczekiwania są niestety inne.

    Marvin

  • 13. Data: 2023-04-02 20:58:53
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > W ATtiny13 i tak nie masz UART (a jak zrobiłeś sterowanie 4 wyjść PWM - zakładam,
    że niezależne, pewnie błędnie).
    > Ale i tak byś w jego EEPROM zbyt wiele "komend programu" nie zapisał.
    > Bo w sumie robi się tu już może nie BASIC, ale coś w rodzaju LOGO.

    2 porty mają UART sprzętowy, ale programowy też styka. Poza tym w płytkę
    mogę wlutować też coś większego, miejsce było więc zostawiłem sobie
    otwarte drzwi. Attiny13 jest wersją minimum.

  • 14. Data: 2023-04-02 21:00:12
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > A co chcesz tym robić oprócz on/off?

    No Świętym Gralem na rynku oświetlenia jest powolne rozjaśnianie i
    ściemnianie, najlepiej w zdefiniowanym tempie :) Ludzie mają trochę
    zepsute mózgi przez to.

  • 15. Data: 2023-04-02 21:03:42
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > Nodobra, skumałem. Chcesz łapkami zrobić coś, co jest za 4dychy do
    > kupienia.
    >
    > https://www.mediaexpert.pl/dom-i-ogrod/inteligentny-
    dom/inteligentne-tasmy-led/tasma-led-gosund-sl1-2-8-
    m-wi-fi?gclid=Cj0KCQjwz6ShBhCMARIsAH9A0qUYscLQWxgI88
    1aLbtesiWl7iYiW98mQVqaxgc6fMF7dQ0CzjtloSkaAkGeEALw_w
    cB

    Wiem, wiem. Tak samo jak regulatory PWM do rozjaśniania są za 5 zł.

    To sterownik do projektów reklam. Znaczy się ma robić to, co klient
    opisał. Np. "jak klient podejdzie pod reklamę i wykryje go czujka PIR to
    ma tym pomrygać, a tamto włączyć". I najlepiej jakby mu tę reklamę
    zrobić w 1 popołudnie.

    Znaczy się custom.

  • 16. Data: 2023-04-02 21:07:02
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.04.2023 o 21:00, Marvin pisze:

    > No Świętym Gralem na rynku oświetlenia jest powolne rozjaśnianie i
    > ściemnianie, najlepiej w zdefiniowanym tempie :) Ludzie mają trochę
    > zepsute mózgi przez to.

    https://allegro.pl/oferta/sterownik-do-tasm-led-rgb-
    bluetooth-72w-6a-13154364743
    (bluetooth)

    Kup gotowca za grosze :)

    Lub WiFi

    https://allegro.pl/oferta/sterownik-strefowy-do-tasm
    -led-rgb-wifi-kontroler-9959965049
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 17. Data: 2023-04-02 21:20:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 2 kwietnia 2023 o 21:03:17 UTC+2 Marvin napisał(a):
> [...]
    > mogę wlutować też coś większego, miejsce było więc zostawiłem sobie
    > otwarte drzwi. Attiny13 jest wersją minimum.

    To masz chyba inne ATtiny13. Może ATtiny2313?
    Ale co dokładnie "większego wlutować w płytkę"?
    Jak wlutować, a nie zawieszać na kablach, to musi być coś konkretnego.

  • 18. Data: 2023-04-02 21:27:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 2 kwietnia 2023 o 21:00:46 UTC+2 Marvin napisał(a):
> [...]
    > obudowy i demontażu, podłączania programatora, to ten interpreter komend
    > tekstowych przez bluetooth na UART spełnił by zadanie od strony

    W samej reklamie wystarczłby interpreter komend tekstowych przez UART+BT.
    Skomplikowanie pojawia się w apce na telefon, która w wygodny dla użyszkodnika sposób
    ma umożliwić ułożenie programu - a potem przetłumaczy to na komendy UART.

    A przecież przez UART+BT można zrobić i przeprogramowanie, mając ładny bootloader -
    ja widziałem i takie przez zigbee i przez chirpstack.

    Żeby nie rzeźbić apki to trzeba rozbudować komputer w reklamie - choćby właśnie do
    rpi zero w, żeby mógł mieć serwer www.
    Wtedy apkę "ramową" w telefonie masz gotową - nazywa się przeglądarka - ale nadal
    musisz wyrzeźbić content - a że w html a nie w javie to może być plus dodatni lub
    plus ujemny.

  • 19. Data: 2023-04-02 21:28:19
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > https://allegro.pl/oferta/sterownik-do-tasm-led-rgb-
    bluetooth-72w-6a-13154364743 (bluetooth)

> [...]

    Ale to oznacza druciarstwo. Mam to kupić i rozbebeszyć, aby w potem
    wkomponować w projekt? Złącza nie takie, zaraz 5 innych rzeczy będzie złych.
    Koncept jest taki, że klientowi daje się produkt pasujący do jego
    potrzeb w sensie także mechanicznym (obudowa, złącza), środowiskowym.
    Taki żeby się nie popsuł po 5 minutach lub jak coś podłączy nie tak,
    zewrze lub upuści.

    Stąd jest porządna płytka, obudowa, zalewa.

  • 20. Data: 2023-04-02 21:31:38
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > To masz chyba inne ATtiny13. Może ATtiny2313?
    > Ale co dokładnie "większego wlutować w płytkę"?
    > Jak wlutować, a nie zawieszać na kablach, to musi być coś konkretnego.

    Na attiny 13A jestem w stanie sterować 6 kanałami robiąc programowy PWM.
    I działa.

    Jest miejsce pod 2313 te jak zauważyłeś, ale dam radę zrobić projekt PCB
    pod jeszcze coś innego jak wyjdzie, że trzeba więcej linii/pamięci.
    To nie jest problem.