  • 41. Data: 2021-10-28 21:23:02
    Temat: Re: Stacja lutownicza z Lidla
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/10/2021 21:11, Rutkowski, Jacek wrote:
    > Mam od 25 lat Elwika RT-24,

    Tez ją mam, ale bardziej od 15L. Używam na codzień.

    > Kolba jest solidna, grot stabilnie siedzi, nie ma problemu z lutowaniem
    > 0603 itp jeśli wzrok pozwoli.

    No właśnie. Gorty które do niej widuje, zazwyczaj mają bardzo daleko
    grzejnik od końcowki. W efekcie większe pola masy potrafią przykleić
    grot do płytki, na chwilę.

    Byłem pozytywnie zaskoczony po zobaczeniu jak działają lutownice ze
    zintegrowaną grzałką w grocie. Takie coś jak przylepienie się do pola
    masy nie wystepowało.

    Nowsze konstrukcje maja masę bajerów, jak np. standby. Elwika nie raz
    zostawiałem na kilka h, co powodowało czernienie grota. Po kilku takich
    numerach już nie trzymał cyny.

    Elwik może i kultowy, ale czas się rozgladać.

  • 42. Data: 2021-10-29 21:38:19
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 28.10.2021 o 21:23, heby pisze:

> [...]
    > numerach już nie trzymał cyny.
    >
    > Elwik może i kultowy, ale czas się rozgladać.
    Mój kilka razy po tygodniu na 270 st był włączony i nie zauważyłem
    uszczerbku na grocie ale groty mam 3szt kupione razem ze stacją i są
    ewidentnie pokryte stalą i nie rozpuszczają się w cynie od 25 lat.
    Używam zwykle jednego grubszego około 2-4 godziny tygodniowo...

    --
    pzdr, j.r.