  • 1. Data: 2019-11-16 19:47:28
    Temat: Stacja ładowania
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    Taka mi się potrzeba wykluła by ładować Twizy przed garażem/domem. No i
    będę chyba musiał coś zrobić by wystawione gniazdko wyłączało się
    różnicowo, ale i całkiem kiedy nie jest używane. Nie byłbym sobą gdybym
    o tym tutaj nie napisał :-) No ale może ktoś jeszcze chce taką
    ładowarkę, ewentualnie ma jakieś sensowne pomysły na realizację.

  • 2. Data: 2019-11-16 20:14:31
    Temat: Re: Stacja ładowania
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/11/2019 19:47, kk wrote:
    > będę chyba musiał coś zrobić by wystawione gniazdko wyłączało się
    > różnicowo, ale i całkiem kiedy nie jest używane.

    Radiowe gniazdko z pilotem z Biedronki ukryte gdzieś w elewacji. Z
    bardziej wypasionych rozwiązań to IoT, al to wymaga rzeźby.

  • 3. Data: 2019-11-16 21:50:57
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-16 20:14, heby wrote:

    > Radiowe gniazdko z pilotem z Biedronki ukryte gdzieś w elewacji.

    No gniazdko, ale ma się samo wyłączać gdy naładuje się lub zdalnie ale z
    zupełnie innego miejsca.

    > bardziej wypasionych rozwiązań to IoT, al to wymaga rzeźby.

    No właśnie o tym myślałem bo nie kojarzę niczego gotowego.

  • 4. Data: 2019-11-16 22:58:18
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > No gniazdko, ale ma się samo wyłączać gdy naładuje się lub zdalnie ale z
    > zupełnie innego miejsca.

    Ok rozwiązania gotowe są tylko weź mi dobry człowieku powiedz, po grzyba
    ma się wyłączać gniazdo po naładowaniu akumulatorów? Przecież tam jest
    układ ładujący który nie pozwoli na ich przeładowanie.

  • 5. Data: 2019-11-16 23:12:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/11/2019 21:50, kk wrote:
    > No gniazdko, ale ma się samo wyłączać gdy naładuje się lub zdalnie ale z
    > zupełnie innego miejsca.

    Pilot zapewnia "zdalność" w promieniu kilkudziesięciu metrów.

    > No właśnie o tym myślałem bo nie kojarzę niczego gotowego.

    sonoff:

    https://allegro.pl/oferta/sonoff-basic-przelacznik-w
    ifi-sterowanie-przez-tel-7937931729

    Zaleta:
    - działą w chmurze. Da się zautomatyzować dowolnie jak chcesz, wliczając
    to auto-off itd itp. Postrykniesz nim z dowolnego miejsca na świecie,
    konfiuracja trywialna.

    Wada:
    - działa w chmurze. Chińskiej. Jak w chinach maja prąd to działa. Jak
    masz interent w wifi to działa. Inaczej nie działa. Chińczycy wiedzą że
    działa.

    Rzeźba polega na tym że można w tym maleństwie wymienić oprogramowanie
    którze nie działa w chmurze tylko lokalnie w sieci wifi. Dostaje się
    wtedy szersze możliwosci automatyzacji kosztem utrudnień z dostępem
    ogólnoświatowym (ale to tylko drobna przeszkoda związana bardziej z
    konfiguracją sieci).

    Istnieją wersję tych zabawet zintegrowane z licznikiem prądu. Co oznacza
    że możesz wykrywać fakt że coś jest ładowane.

    https://pl.aliexpress.com/item/32972355271.html

    Ale to rzeźba.

    Pilot z gniazdkiem z Biedronki naprawdę jest ok.

  • 6. Data: 2019-11-16 23:54:20
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-16 22:58, sirapacz wrote:

    > Ok rozwiązania gotowe są tylko weź mi dobry człowieku powiedz, po grzyba
    > ma się wyłączać gniazdo po naładowaniu akumulatorów? Przecież tam jest
    > układ ładujący który nie pozwoli na ich przeładowanie.

    Myślałem o tym, by nikogo nie jebnęło jak wsadzi palec

  • 7. Data: 2019-11-17 00:37:16
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-16 23:12, heby wrote:

    > Pilot zapewnia "zdalność" w promieniu kilkudziesięciu metrów.

    Czyli nie to co potrzebuję

    > sonoff:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/sonoff-basic-przelacznik-w
    ifi-sterowanie-przez-tel-7937931729

    Nie ma WiFi

    > Zaleta:
    > - działą w chmurze. Da się zautomatyzować dowolnie jak chcesz, wliczając
    > to auto-off itd itp. Postrykniesz nim z dowolnego miejsca na świecie,
    > konfiuracja trywialna.

    Nie potrzebuję chmury w internecie, mam własne zasoby internetowe.

    > Wada:
    > - działa w chmurze. Chińskiej. Jak w chinach maja prąd to działa. Jak
    > masz interent w wifi to działa. Inaczej nie działa. Chińczycy wiedzą że
    > działa.

    No i właśnie:
    - nie ma WiFi
    - nie chcę by wiedzili

> [...]
    > wtedy szersze możliwosci automatyzacji kosztem utrudnień z dostępem
    > ogólnoświatowym (ale to tylko drobna przeszkoda związana bardziej z

    Ale wiesz ... jakbym miał coś robić to wyjmuję Arduino, moduł GSM, moduł
    przekaźnika i po jakimś czasie problem zostaje rozwiązany. Wydaje mi się
    jednak, że może na świecie ktoś już to zrobił.

    > Istnieją wersję tych zabawet zintegrowane z licznikiem prądu. Co oznacza
    > że możesz wykrywać fakt że coś jest ładowane.
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/32972355271.html

    No przydałoby się wiedzić kiedy ładowanie skończyło się. Ale to ciągle
    nie jest to o co mi najbardziej chodzi.

    > Ale to rzeźba.
    >
    > Pilot z gniazdkiem z Biedronki naprawdę jest ok.

    Dla kogo?

  • 8. Data: 2019-11-17 07:16:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-11-2019 o 03:42, heby pisze:

    > Pilot z gniazdkiem z Biedronki naprawdę jest ok.

    A jaką ma dopuszczalną moc?
    Mi już kiedyś takie gniazdko sterowane czasowo zapaliło się gdy miałem
    podłączony do niego bojler...

  • 9. Data: 2019-11-17 08:26:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2019 07:16, Cavallino wrote:
    > A jaką ma dopuszczalną moc?

    Pytasz o to co jest na tabliczce znamionowej? Tam będzie 10 albo 16A w
    zalezności od wersji.

    > Mi już kiedyś takie gniazdko sterowane czasowo zapaliło się gdy miałem
    > podłączony do niego bojler...

    Zgadza się, jeszcze trzeba by wiedzieć jaką moc miał boiler.

  • 10. Data: 2019-11-17 08:31:42
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Myślałem o tym, by nikogo nie jebnęło jak wsadzi palec

    Cienkie mają palce... Zainstaluj różnicówkę.