  • 11. Data: 2019-11-17 09:07:23
    Temat: Re: Stacja ładowania
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2019 o 08:31, Uncle Pete pisze:

    > Cienkie mają palce... Zainstaluj różnicówkę.

    Nie wiem o czym gadacie, bo pewnie mam kogoś w pląkownicy. Ale zanim
    podłączysz jakąkolwiek ładowarkę samochodową przez sonoffa to polecam
    sprawdzić na ile on jest amperów (są 10 i 16), znormalizować z chińskich
    amperów na układ SI (podzielić przez dwa;) i dopiero dalej się zastanawiać.

    Od siebie poradziłbym przepuścić przez solidny stycznik, a skoro ktoś
    się boi chińskiej chmury to podmienić firmware na tasmotę (tylko nie
    wiem czy wtedy "z pudełka" się sterować spoza zasięgu wifi). A potem
    openbay i od ładowarki zaczniesz a skończysz na włączaniu ekspresu od
    kawy jak dojeżdzasz do domu;)

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2019-11-17 09:15:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2019 o 08:26, heby pisze:

    > Zgadza się, jeszcze trzeba by wiedzieć jaką moc miał boiler.

    Jeśli zwykła wtyczką podłączany to pewnie 3,5kW. Tak czy inaczej
    podłączenia czegoś co bierze dużo prądu pod takie "gniadka" czy to z
    biedry czy aliexpress to proszenie się o kłopoty - nieważne co mają
    napisane na "metce", potem cały ten prad idzie przez ścieżkę na płytce
    drukowanej, co wcześniej czy póżniej spowoduje, że przestanie działać,
    czasem przy akompaniamencie efektów cieplno dymowych. Więc ktokolwiek
    pytał - nie rób tego.

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2019-11-17 09:34:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2019 09:15, Shrek wrote:
    > Jeśli zwykła wtyczką podłączany to pewnie 3,5kW.

    Czyli potrzebny stycznik. Dalej gniazdo z Biedronki + stycznik przy
    takiej mocy, jest ok.

  • 14. Data: 2019-11-17 10:01:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2019 o 09:34, heby pisze:

    > Czyli potrzebny stycznik. Dalej gniazdo z Biedronki + stycznik przy
    > takiej mocy, jest ok.

    Powinno byc ok. Z tym że nie wiem dalej po co wyłączać tą ładowarkę. Tak
    czy inaczej - powinna być z odzielnego zabezpieczenia, więc trzeba dodać
    eske w rozdzielnicy - jak wejdzie stycznik to dobrze. I dalej to już
    możesz sobie sterować ten stycznik czym chcesz. Polecam nie gniazdko
    tylko zwykłego sonoffa - powinien być nawet taki na szynę.

    Ktoś napisze ile ta ładowarka ma i po co ją wyłaczać?

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2019-11-17 10:12:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2019 10:01, Shrek wrote:
    > Powinno byc ok. Z tym że nie wiem dalej po co wyłączać tą ładowarkę.

    To jest róznie, przykładowo czytałem o wypadku kiedy właściciel
    mieszkania pociągnął sobie kabelek do garażu podziemnego. Aby inni mu
    nie kradli prądu może to wyłączyć z domu.

    U znajomego zaś, poczas budowy domu do pradu budowlanego podpiął się
    kreatywny sąsiad z betorniarką.

    Róznie może być jak gniazdko z elewacji wystaje ...

    > tylko zwykłego sonoffa - powinien być nawet taki na szynę.

    sonoff basic ma za kilka zł mocowanie do szyny.

  • 16. Data: 2019-11-17 10:20:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2019 o 10:12, heby pisze:

    > Róznie może być jak gniazdko z elewacji wystaje ...

    > sonoff basic ma za kilka zł mocowanie do szyny.

    To dokładnie tak. Zakładając, że ładowarka to popierdółka 16A czyli
    3,5KW, to zabezpieczenie B16 (być może C16 jeśli to ma duży prąd
    rozruchu, ale watpię), stycznik 25A i kabel 2,5mm2 (chyba że daleko, to
    wtedy pytać elektryka). Jak w ziemi to kabel nie przewód, ak na
    zewnątrz, to osłonić peszlem przed UV. Przed tym obowiązkowo różnicówka.
    O szczegóły pytać na elektrodzie;)

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2019-11-17 12:08:28
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Myślałem o tym, by nikogo nie jebnęło jak wsadzi palec

    Daj spokój. Zainstaluj gniazdo z - powiedzmy - nie mniej niż 30cm nad
    ziemią, upewnij się działania różnicówki i olej. Kto paluchy wkłada do
    gniazda? Po to masz różnicówkę, że jak już ktoś włoży gwóźdź do gniazda
    i zamknie obwód z ziemią to ma wywalić. A jak ktoś na tyle głupi, ze
    włoży dwa gwoździe jednocześnie to nic go nie ochroni. W każdym domu
    mnóstwo gniazdek.
    Mam takie badziewne plastikowe gniazda ogrodowe 10cm nad ziemią i
    różnicówka mi nigdy z ich powodu nie wywaliła (nie mówiąc już o porażeniu).

  • 18. Data: 2019-11-17 13:28:52
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-11-16 o 23:12, heby pisze:

    > Pilot zapewnia "zdalność" w promieniu kilkudziesięciu metrów.

    > sonoff:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/sonoff-basic-przelacznik-w
    ifi-sterowanie-przez-tel-7937931729

    Mam to - używam jako wyłącznika światła na tarasie. Wadą tego urządzenia
    jest to, że jak coś się zadzieje z telefonem/siecią to trzeba toto
    resetować ręcznie. Zatem przy montażu zalecam umieszczenie tego
    ustrojstwa w łatwodostępny, żeby mieć dostęp do resetu.
    No i proszę uważać na amperaż...
    T.

    Ps. Można to sterować z pilota beż żadnego wifi - forma zdecydowanie
    wygodniejsza. Ja mam wspólnego pilota do bramy i do świateł sterowanych
    właśnie tym urządzeniem.

  • 19. Data: 2019-11-17 13:32:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Nov 2019 19:47:28 +0100, kk napisał(a):

    > Taka mi się potrzeba wykluła by ładować Twizy przed garażem/domem. No i
    > będę chyba musiał coś zrobić by wystawione gniazdko wyłączało się
    > różnicowo, ale i całkiem kiedy nie jest używane. Nie byłbym sobą gdybym
    > o tym tutaj nie napisał :-) No ale może ktoś jeszcze chce taką
    > ładowarkę, ewentualnie ma jakieś sensowne pomysły na realizację.

    Jeszcze jedna wersja - na kluczyk.

    Wylacznika 3.5kW na kluczyk moze byc trudno znalezc, stycznikiem
    sterowac latwiej, a moze szafka na kluczyk ?

    J.

  • 20. Data: 2019-11-17 17:59:46
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-17 08:31, Uncle Pete wrote:

    > Cienkie mają palce...

    Nie musi być dokładnie palec, może być drucik w ręce.

    > Zainstaluj różnicówkę.

    Tak, do tego ma być różnicówka, wWłaściwie to na wstępie napisałem.