  • 1. Data: 2010-08-27 12:22:53
    Temat: Stacja dyskietek FDD 720
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Poratujcie koledzy, może ktoś ma i zastanawia się jaki duży zamach
    zrobić żeby poleciała ;)
    Potrzebuję na pilnie stację PC-tową (Atari/Amiga/Mac takie miały, ale
    nie wiem jakie mają złącze, więc nie wiem czy się nadadzą) 3.5" DD
    (potocznie 720-ka). Odkupię, jak ktoś ma to dwie.

    __
    Irek.N.

  • 2. Data: 2010-08-27 12:42:47
    Temat: Re: Stacja dyskietek FDD 720
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Fri, 27 Aug 2010 14:22:53 +0200, Irek N. napisał(a):

    > Potrzebuję na pilnie stację PC-tową (Atari/Amiga/Mac takie miały, ale
    > nie wiem jakie mają złącze, więc nie wiem czy się nadadzą) 3.5" DD
    > (potocznie 720-ka). Odkupię, jak ktoś ma to dwie.

    Tak z ciekawości - to dlaczego musi być akurat DD? OIDP to dyskietki HD
    były z nimi wstecznie kompatybilne.

    --
    Yakhub

  • 3. Data: 2010-08-27 12:43:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek N. napisał:

> [...]
    > nie wiem jakie mają złącze, więc nie wiem czy się nadadzą) 3.5" DD
    > (potocznie 720-ka). Odkupię, jak ktoś ma to dwie.

    Jest pewne niezerowe prawdopodobieństwo, że taką mogę mieć. Czas
    sprawdzenia też nie zerowy. Proszę więc wielkich nadziei ze mną
    nie wiązać. A po co to? Dlaczego 720?

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2010-08-27 12:55:48
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Jest pewne niezerowe prawdopodobieństwo, że taką mogę mieć. Czas
    > sprawdzenia też nie zerowy. Proszę więc wielkich nadziei ze mną
    > nie wiązać. A po co to? Dlaczego 720?

    Super, wiążę w takim razie z Tobą niezerowe nadzieje ;)
    Stacja pracuje w pewnej maszynie przemysłowej (wykrajarka Amada o ile
    pamiętam) i zapewniono mnie że jedynie taka ruszy. Doświadczyłem kiedyś
    wymiany stacji we wtryskarce Arburg, gdzie producent ma stacje nawet
    ponumerowane, więc nawet jak masz - to bez serwisu producenta nie
    wymienisz! Ręce opadają :(

    Miłego.
    __
    Irek.N.

  • 5. Data: 2010-08-27 13:21:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 14:22:53 +0200, Irek N. wrote:
    >Potrzebuję na pilnie stację PC-tową (Atari/Amiga/Mac takie miały, ale
    >nie wiem jakie mają złącze, więc nie wiem czy się nadadzą) 3.5" DD
    >(potocznie 720-ka). Odkupię, jak ktoś ma to dwie.

    Czekaj czekaj .. a byly jakies roznice w stosunku do stacji 1.44 ?
    Wydaje mi sie ze nie, no chyba ze przelacznik od dziury HD w
    dyskietce.

    I ewentualnie piny zlacza moga byc ciut inne, bo w pecetach w koncu
    przeszli na "cable select".

    J.

  • 6. Data: 2010-08-27 13:24:28
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Potrzebuję na pilnie stację PC-tową (Atari/Amiga/Mac takie miały, ale nie
    > wiem jakie mają złącze, więc nie wiem czy się nadadzą) 3.5" DD (potocznie
    > 720-ka). Odkupię, jak ktoś ma to dwie.

    Zastanów się, bo o ile pamiętam stacja PC-ta nie pasowała do Amigi.
    Potrzebna była jakaś przeróbka.
    Było to mnóstwo lat temu, ale do serwisu Amig kupowałem dedykowane stacje.

    --
    Desoft

  • 7. Data: 2010-08-27 13:29:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek N. napisał:

    > Super, wiążę w takim razie z Tobą niezerowe nadzieje ;)

    Ale to minimum z tydzień musi minąć, a później mogę wręcz zapomnieć
    (postaram się nie).

> [...]
    > wymiany stacji we wtryskarce Arburg, gdzie producent ma stacje nawet
    > ponumerowane, więc nawet jak masz - to bez serwisu producenta nie

    No to mamy problem. Inny niż znalezienie FDD 720. Stacje bywały różne, na
    tych starych bywało po kilka zworek albo przełączników konfiguracyjnych,
    nie wszystko ze wszystkim działało. Tu problemem jest znalezienie czegoś
    kompatybilnego *od strony złącza*. Nośnik niekoniecznie 720, wersja 1440
    też może się nadać. Albo coś zgoła innego. Może na przykład to:

    http://metale24.pl/Oferta/zamie%C5%84-stacj%C4%99-dy
    skietek-720-kB-FDD-na-USB-100-dyskietek-w-1-p-471929
    .html

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2010-08-27 13:31:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Czekaj czekaj .. a byly jakies roznice w stosunku do stacji 1.44 ?
    > Wydaje mi sie ze nie, no chyba ze przelacznik od dziury HD w
    > dyskietce.

    Przełącznik to od wyboru jednostronna/dwustronna. W przypadku HD (na PC)
    jednostronna, to akurat *też* 720kB. Ale to co innego niż 720kb DS/DD.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2010-08-27 13:32:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > Zastanów się, bo o ile pamiętam stacja PC-ta nie pasowała do Amigi.
    > Potrzebna była jakaś przeróbka.
    > Było to mnóstwo lat temu, ale do serwisu Amig kupowałem dedykowane stacje.

    W Amidze, to nie wiem. Makowa ma całkiem inne złącze. I inne funkcje
    -- dyskietka wyrzucana programowo silniczkiem, a nie przyciskiem.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2010-08-27 15:57:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message
> [...]
    > wiem jakie mają złącze, więc nie wiem czy się nadadzą) 3.5" DD (potocznie

    Ja mam kilka stacji wewnętrznych 3.5" 1.44M ale ani jednej 720.
    Mam też jedną zachowaną 5.25" 1.2M ale tej Ci nie dam bo to rarytas :-P