  • 11. Data: 2012-06-29 10:42:35
    Temat: Re: Sprzedaż motonga pytanko :)
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2012-06-29 10:35, Piotr Klimek pisze:
    > Dnia (Fri, 29 Jun 2012 08:30:11 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
    > wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Ale ja również bywam drugą stroną transakcji i jeśli kupujący nie wygląda
    > na takiego co ucieknie, albo sie rozbije to daję się przejechać i tyle.
    > Zresztą nie ma co uogólniać :)

    Ja akurat z reguły na oględziny moto jechałem autem więc zostawiam po
    prostu kluczyki albo dokumenty od auta w zastaw i tyle.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
    Grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle

  • 12. Data: 2012-06-29 20:24:46
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    > chcialem motur kupic". Z drugiej strony tez wszystko zalezy od sytuacji
    > i kto przyjezdza i czy sprawia wrazenie takiego ktoremu mozna dac sie
    > przejechac i nie wyjsc na tym zle.

    Więc sytuacja jest taka jak wyżej: Misiek chce kupić, Ty mu kazesz zostawic
    kase. Zostawia, jedzie, wypierdala sie, motur pogiety. Ty masz jego kase. On
    zada zwrotu. Ty nie chcesz oddac. On dzwoni na psy i mowi ze mu zajebales
    pieniadze. Zalozmy ze ma swiadka ktory byl z nim. Policja przyjezdza, kaze
    Ci oddac kase a sprawe moturu masz se zalatwic w sadzie jako sprawe cywilna.
    Czy sie myle?

    --
    Grzybol

  • 13. Data: 2012-06-29 21:40:27
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2012-06-29 20:24, Grzybol pisze:
> [...]
    > Policja przyjezdza, kaze Ci oddac kase a sprawe moturu masz se zalatwic
    > w sadzie jako sprawe cywilna. Czy sie myle?

    Wolałbym mieć taki problem niż wyjebkę i bez kasy-zresztą tak
    miałem,dałem sprzęt "koledze" kasa miała być następnego dnia,wyjebka i
    sprzętu nie chce.Na szczęście straty były małe.
    Kumplowi się gość wywalił na jeździe próbnej,ale ten miał przynajmniej
    klasę-podniósł bodajże XJtę,stwierdził "no to kupiona":-)

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 14. Data: 2012-06-29 22:02:16
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Monster" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4fee04ab$0$26699$65785112@news.neostrada.pl... > Kumplowi się gość
    wywalił na jeździe próbnej,ale ten miał przynajmniej
    > klasę-podniósł bodajże XJtę,stwierdził "no to kupiona":-)

    No nie wiem. Ja sprzedawalem ostatnio fazera. Gosc byl kulturalny, grzeczny,
    poprosil o jazde probna. Dalem mu sprzeta bez pieprzenia zadnego. Przejechal
    sie pogadal i kupil. Mysle ze jakbym wyjechal z zaliczka kasa, to by mnie
    wysmial i odjechal. Mialem kilkunastu takich kupcow w zyciu i nigdy mi do
    lba nie przyszlo zeby zadac kasy. Nigdy nie bylo problemow. Ale jakby
    wyjebal, cholera wie co wtedy...

    --
    Grzybol

  • 15. Data: 2012-06-30 14:49:49
    Od: kapec <k...@o...pl>

    No wlasnie. O czym tu gdybac. Kazdy swoj rozum ma, jak widze, ze
    przyjezdza rozsadny klient to masz, jedz, w czym problem? Oczywiscie
    zwykle zostawia auto, ktorym przyjechal, zostaja jacys kumple
    podpowiadacze. Nigdy mi jeszcze zaden niczym nie wyjebal. Ale jakbym
    widzial asa, co pekaesem przyjechal i powiedzial daj sie karnac to
    dopoki kasy nie mialbym w lapie nie wsiadlby na moto.

  • 16. Data: 2012-07-01 15:14:30
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2012-06-29 20:24, Grzybol pisze:
    Ty nie chcesz oddac.
    Mimo wszystko, jeśli jest "świadomy" to na delikatną propozycję
    sprzedającego powinien przystać na (kiedyś było na liście):

    Ja, niżej podpisany ..................................., legitymujący
    się dowodem osobistym nr
    .......................... oświadczam, że na czas jazdy próbnej motocyklem
    nr rej......., którego
    właścicielem jest .......................... zam. przy ul...............w
    ................., legitymujący się dowodem
    osobistym nr ..................................., deponuję właścicielowi w/w pojazdu
    kwotę
    zł (słownie: .......................... złotych), stanowiącą równowartość ceny
    sprzedaży
    tegoż pojazdu,
    określonej przez właściciela.
    Niniejszym oświadczam, iż w razie jakiegokolwiek uszkodzenia motocykla w
    czasie odbywania
    przeze mnie jazdy próbnej, właściciel ma prawo zatrzymać zdeponowaną
    kwotę w całości. Z chwilą
    skorzystania przez właściciela z tego uprawnienia, nabędę własność w/w
    pojazdu - na co właściciel
    wyraża zgodę.
    Zdeponowana kwota, po odbyciu przeze mnie bezszkodowej jazdy próbnej,
    zostanie w całości
    zwrócona mi przez właściciela pojazdu. Dla uniknięcia wątpliwości
    przyjmuje się, że jazda próbna
    obejmuje okres od momentu przekazania mi motocykla przez właściciela, do
    momentu zwrócenia
    tegoż motocykla właścicielowi.
    Oświadczam, że posiadam uprawnienia do kierowania motocyklem kat. A, a
    podczas jazdy próbnej
    nie znajduję się pod wpływem alkoholu ani innych środków o podobnym
    działaniu. Jednocześnie
    przyjmuję na siebie pełną odpowiedzialność za szkody, które mogą powstać
    w czasie odbywania
    przeze mnie jazdy próbnej - w szczególności w przypadku poniesienia
    szkody wskutek zderzenia
    drogowego przez osoby trzecie, i oświadczam, że zwalniam właściciela w/w
    pojazdu od wszelkich
    roszczeń osób trzecich, które zostaną sformułowane w związku z
    poniesieniem przez nie szkody
    wskutek ewentualnego zdarzenia drogowego w czasie odbywania przeze mnie
    jazdy próbnej.
    Nadto oświadczam, iż właściciel w/w motocykla przedstawił mi stosowne
    dokumenty, potwierdzające
    przysługujące mu prawo własności pojazdu, ważność przeglądu technicznego
    oraz ważność
    ubezpieczenia OC pojazdu

  • 17. Data: 2012-07-01 20:36:09
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-06-29 08:36, ursyn pisze:
    > Serwus,
    >
    > hipotetyczna sytuacja, sprzedajecie motór, przyjeżdża klient jazda próbna i sru
    zawinął się na drzewie. Co wtedy? :)

    > Jak ja oglądałem to spotkałem się z przypadkiem, że sprzedający jasno określił
    "Chcesz jazdę próbną, nie ma problemu tylko zostaw mi pieniądze".
    > Jak Wy to rozwiązujecie?
    >
    > Pozdrawiam
    > ursyn

    Mialem podobny dylemat jak pojechalem ogladac tdme. Po wstepnych
    ogledzinach mowie: "to ja sie ide przebrac i bym sie przejechal" a on do
    mnie, ze moge co najwyzej po podjezdzie - jak zobaczyl, ze prawie
    wychodze, to stwierdzil zebym kapuste zostawil.

    Potem jak przyjechalem to oddal :)

    --
    Pozdrawiam,
    Mikolaj Jopczynski

    tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004, gg: 311167, www.tychy-online.pl
    Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline, Hotspot
    Tychy: www.hotspot.tychy.pl

  • 18. Data: 2012-07-01 21:37:41
    Od: p...@g...com

    W dniu niedziela, 1 lipca 2012 15:14:30 UTC+2 użytkownik mk napisał:
> [...]
    > Mimo wszystko, jeśli jest "świadomy" to na delikatną propozycję
    > sprzedającego powinien przystać na (kiedyś było na liście):

    Umowa to jeszcze rozumiem, chociaz nie wiem na ile poszczegolne zapisy tej umowy sa
    prawnie wiazace (paradoksem jest np. zobowiazanie do kupna motocykla w przypadku jego
    zniszczenia - wydaje mi sie, ze kupic mozna cos "tak, jak jest", a nie warunkowo,
    dopiero jesli zostanie uszkodzone).

    Co do dawania kasy w depozyt, to obawa jest taka sama, jak z daniem komus motocykla.
    Przyjezdzam, zostawiam gosciowi 20k, jade na przejazdzke wspaniala cbr-a, a po
    powrocie okazuje sie, ze pieniadze wyparowaly, a na miejscu czeka 3 osilkow i mowia
    "probowales ukrasc motocykl naszemu koledze":)

    Wydaje mi sie, ze jakims rozwiazaniem bylby rodzaj "szybkiej polisy" w rodzaju Auto
    Casco, ktora oplacalby jednorazowo (tylko na jazde probna w danym dniu) kupujacy.
    Warunkiem bylaby oczywiscie niska skladka, np. kilkadziesiat zl.

    --
    pzdr.,
    primuss

  • 19. Data: 2012-07-02 01:28:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.06.2012 20:24, Grzybol pisze:
> [...]
    > Policja przyjezdza, kaze Ci oddac kase a sprawe moturu masz se zalatwic
    > w sadzie jako sprawe cywilna. Czy sie myle?

    Bardzo.

    Podpowiedź 1: zastaw gotówkowy.
    Podpowiedź 2: fałszywe zawiadomienie o przestępstwie.

  • 20. Data: 2012-07-02 11:31:29
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    wiadomości news:4ff0dd1d$1@news.home.net.pl... W dniu 29.06.2012 20:24,
    Grzybol pisze:
    > Bardzo.
    > Podpowiedź 1: zastaw gotówkowy.
    > Podpowiedź 2: fałszywe zawiadomienie o przestępstwie.

    Mysle ze nie masz o tym zielonego pojecia...

    --
    Grzybol