  • 21. Data: 2010-06-01 00:25:21
    Temat: Re: Sprzedaż auta przed upływem 6mies
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:hu1ck4$bp4$1@news.onet.pl...

    > Przeczytaj uważnie poprzednie posty, a potem odpowiedz sobie na pytanie.

    Czytałem i nie widzę, żeby ktoś oprócz Radka wiedział o czym nawija.

    >Mówimy o kosztach, które zmniejszyłyby 2 tysiące "zysku". Już na początku
    >odjęty jest koszt zakupu auta.

    Ano właśnie.
    Jedne koszty liczyć, a innych nie można?
    Czym się różnią?

  • 22. Data: 2010-06-01 00:26:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 May 2010 18:24:27 +0200, r...@k...pl wrote:
    >Ustawa podatkowa :). Są to koszty uzyskania przychodu.
    >Naprawy, ulepszenia i koszty rejestracji na pewno, koszty ogłoszeń w celu
    >sprzedaży auta, OC nie jestem pewny (tutaj byłoby lekkie naciąganie, niby to
    >koszt magazywania rzeczy i obowiązkowy, ale...)

    Jesli nie jezdziles w miedzyczasie .. ale wtedy to samochod nabyty w
    celu odsprzedazy z zyskiem :-)

    Za to czesc OC przekazana kupujacemu na pewno tak :-)

    >, w koszty można wrzucić również już zapłacony podatek PCC.

    Nie bylbym taki pewien .. ale moze ..

    J.

  • 23. Data: 2010-06-01 01:13:44
    Od: <s...@a...pl>

    > Ano właśnie.
    > Jedne koszty liczyć, a innych nie można?
    > Czym się różnią?

    Tym, że nie są wprost wymienione w art. 24.6. ustawy o PIT? Moim zdaniem
    ubezpieczenie lub też inne koszty eksploatacyjne nie łapią się pod "nakłady
    poczynione". Być może można byłoby tu jakieś ulepszenia samochodu wsadzić, jeśli
    takowe pytający poczynił.

  • 24. Data: 2010-06-01 08:51:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Tym, że nie są wprost wymienione w art. 24.6. ustawy o PIT? Moim zdaniem
    > ubezpieczenie lub też inne koszty eksploatacyjne nie łapią się pod
    > "nakłady poczynione".

    Eksploatacyjne nie.
    Tylko te, które były poniesione w celu osiągnięcia przychodu.
    Może być remont, naprawa itd.

    No chyba że auto nie było jeżdżone, wtedy całość.

  • 25. Data: 2010-06-01 09:11:02
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

    Użytkownik "PanAdol" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Podepne sie pod pyutanie. czy ten podatek dochodowy to place na koniec
    > roku w rozliczeniu rocznym > czy tez musze zlozyc odrazu ? jesli tak to
    > jak ?
    > Czy do ceny zakupu moge doliczyc paragony za czesci ktore zainwestowalem w

    W rozliczeniu rocznym PIT36, odliczyc mozesz chyba tylko wydatki na czesci i
    musisz miec fakture. Zadzwon najlepiej do swojego US, bo wszedzie jest
    inaczej :)

    Jarek

  • 26. Data: 2010-06-01 09:12:24
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

    wiadomości news:hu1d0f$cg6$1@news.onet.pl...
    > Ano właśnie.
    > Jedne koszty liczyć, a innych nie można?
    > Czym się różnią?

    W moim US tylko koszt napraw i przy pierwszej rejestracji akcyze, nic wiecej
    :) Ale to zalezy od US.

    Jarek

  • 27. Data: 2010-06-01 09:18:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jarek" <j...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:hu1d0f$cg6$1@news.onet.pl...
    >
    > W moim US tylko koszt napraw i przy pierwszej rejestracji akcyze, nic
    > wiecej :) Ale to zalezy od US.

    I od konkretnej sytuacji.
    A US nie stanowi prawa.

  • 28. Data: 2010-06-01 09:22:39
    Od: <s...@a...pl>

    > Eksploatacyjne nie.
    > Tylko te, które były poniesione w celu osiągnięcia przychodu.
    > Może być remont, naprawa itd.

    Pewny jesteś, że pytający prowadzi DG i samochód jest skałdnikiem majątku jego
    przedsiebiorstwa? Ja myślę, że nie. Wiec o jakich wydatkach "w celu osiągniecia
    przychodu" ma być mowa? Zajrzyj do podanego miejsca w ustawie.

  • 29. Data: 2010-06-01 09:45:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Pewny jesteś, że pytający prowadzi DG i samochód jest skałdnikiem majątku
    > jego przedsiebiorstwa?

    Nie i nie o tym mówię.
    Tylko o nakładach o których mowa w tym artykule.
    Cholernie szerokie pojęcie.

  • 30. Data: 2010-06-01 15:25:51

    Tue, 1 Jun 2010 09:11:02 +0200, w <hu2bq9$4kr$1@inews.gazeta.pl>, "jarek"
    <j...@j...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "PanAdol" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > W rozliczeniu rocznym PIT36, odliczyc mozesz chyba tylko wydatki na czesci i
    > musisz miec fakture.

    Nie jest to prawdą (to, że tylko na części).