  • 11. Data: 2011-07-28 09:42:16
    Temat: Re: Sprzedanie samochodu - ubezpieczenie <kawa na ławę mode on>
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 27 Jul 2011 21:18:54 +0200, Diabełson <h...@s...org>
    wrote:

    >być może tak jest możliwe, jednak nie spotkałem się taką praktyką, nie
    >słyszałem aby ktoś tak zrobił

    Więc dostałeś informację z pierwszej ręki. Ja dokładnie tak zrobiłem.
    Sam wzór oświadczenia dostałem e-mailem z urzędu.
    Urzędniczka poprosiła również o kopię umowy (załączyłem w liście).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2011-07-28 18:43:27
    Temat: Re: Sprzedanie samochodu - ubezpieczenie
    Od: red <r...@r...com>

    On 2011-07-27 15:18:45 +0000, Czarek Daniluk said:

    > O ile zostanie powiadomiony przez kupującego że umowa została wypowiedziana :P

    Dlatego sprzedający zgłasza sprzedaż pojazdu (nie wypowiada OC) i wtedy
    ubezpieczalnia zwraca mu pozostałą składkę. Nie ma znaczenia co zrobi
    kupujący.

  • 13. Data: 2011-07-28 19:00:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "red" <r...@r...com> napisał w wiadomości

    > Dlatego sprzedający zgłasza sprzedaż pojazdu (nie wypowiada OC) i wtedy
    > ubezpieczalnia zwraca mu pozostałą składkę.

    Dawno nieprawda.
    Przepisy się zmieniły.

    >Nie ma znaczenia co zrobi kupujący.

    Nieprawda, w momencie sprzedaży pojazdu OC przechodzi na własność
    kupującego.
    O ile kupujący nie wypowie OC, to żadnego zwrotu nie dostaniesz.

  • 14. Data: 2011-07-28 19:06:10
    Od: red <r...@r...com>

    On 2011-07-28 17:00:39 +0000, Cavallino said:

    > Dawno nieprawda.
    > Przepisy się zmieniły.

    Robiłem dokładnie tak w zeszłym miesiącu po sprzedaży auta (OC w HDI) i
    dzięki wypowiedzeniu dostałem od razu zwrot nadpłaconej składki.

    > Nieprawda, w momencie sprzedaży pojazdu OC przechodzi na własność kupującego.
    > O ile kupujący nie wypowie OC, to żadnego zwrotu nie dostaniesz.

    Kupujący nie wypowiedział, przepisał na siebie (dzięki mojemu
    wypowiedzeniu mieli dane kupującego, więc od razu się znim
    kontaktowali), dopłacił różnicę.

  • 15. Data: 2011-07-28 19:40:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Robiłem dokładnie tak w zeszłym miesiącu po sprzedaży auta (OC w HDI) i
    > dzięki wypowiedzeniu dostałem od razu zwrot nadpłaconej składki.

    Dzięki wypowiedzeniu.
    Ale wypowiedzieć musi kupujący.

    > Kupujący nie wypowiedział, przepisał na siebie (dzięki mojemu
    > wypowiedzeniu mieli dane kupującego, więc od razu się znim kontaktowali),
    > dopłacił różnicę.

    Nie widzisz że piszesz sprzeczności?
    Skoro dopłacił różnicę, a nie całość, to znaczy że w pozostałym zakresie
    zaliczono mu Twoje składki.
    Więc nie mogłeś dostać tej skłądki OC z powrotem.
    Co najwyżej AC i NNW jeśli miałeś.

    Jeśli było inaczej, to ubezpieczyciel się po prostu pomylił i możesz się
    spodziewać, że dojdzie kiedyś do tego i zażąda od Ciebie zwrotu tej
    zwróconej Ci części.

  • 16. Data: 2011-07-28 20:55:00
    Od: red <r...@r...com>

    On 2011-07-28 17:40:27 +0000, Cavallino said:

    > Dzięki wypowiedzeniu.
    > Ale wypowiedzieć musi kupujący.

    Mój błąd - dzięki poinformowaniu o sprzedaży. Dostałem to na podstawie
    mojego dokumentu - nie wiedzieli jeszcze wtedy, czy nowy kupujący
    przedłuży u nich czy nie, ale zwrot kasy doszedł. Dlatego warto
    informować.

    > Nie widzisz że piszesz sprzeczności?
    > Skoro dopłacił różnicę, a nie całość, to znaczy że w pozostałym
    > zakresie zaliczono mu Twoje składki.

    Nie, to znaczy, że zrobili mu reklalkulację i zapłacił za pozostały
    okres. I to było już po tym, jak ja dostałem zwrot. Wiem o tym, bo w
    sumie często mam kontakt z gościem, który kupił ode mnie auto.

    > Więc nie mogłeś dostać tej skłądki OC z powrotem.

    Jak widać mogłem.

    > Jeśli było inaczej, to ubezpieczyciel się po prostu pomylił i możesz
    > się spodziewać, że dojdzie kiedyś do tego i zażąda od Ciebie zwrotu tej
    > zwróconej Ci części.

    Nie pomylił się, bo to nie była decyzja podjęta w minutę w biegu.
    Wszystko szło przez papiery, papiery i jeszcze raz papiery.

  • 17. Data: 2011-07-28 20:59:21
    Od: red <r...@r...com>

    On 2011-07-28 17:40:27 +0000, Cavallino said:

    > Co najwyżej AC i NNW jeśli miałeś.

    Dodam, że za NWW dostałem osobny zwrot - jakąś śmieszną kwotę 9,72 PLN.
    AC nie było.

  • 18. Data: 2011-07-28 22:15:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jak widać mogłem.

    Nie mogłeś, po prostu ktoś się rypnął.
    Wg przepisów zapłacone OC należy do kupującego.

  • 19. Data: 2011-07-29 17:20:15
    Od: Diabełson <h...@s...org>

    W dniu 2011-07-28 22:15, Cavallino pisze:

    > Wg przepisów zapłacone OC należy do kupującego.

    Tak, do momentu wypowiedzenia. Sprzedający nie może nic zrobić