  • 1. Data: 2011-09-19 11:15:04
    Temat: Sprowdzone auto, Urząd celny chce dopłate - co dalej
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Witam!

    Sprowadziłem auto, urząd celny stwierdził, ze jego wartośc rynkowa jest
    wyższa niż na Fakturze.

    Na podstawie czego oni tak twierdzą, jak się odwołać,
    przeciez auto może mieć niesprawny silnik, zawieszenie do remontu

    Oni wyceniają auto na 50tys ja na 30tys i tyle jest warte i tyle
    zaplacilem, bo auto nie jest do konca sprawne
    co w takim przypadku robić?
    Jak handlarze samochodów to rozwiązują?

    wręczyli mi takie wezwanie i nie mam zamiaru tedo odpuszczać

    będę wdzięczny za porady.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-09-19 11:35:26
    Temat: Re: Sprowdzone auto, Urz?d celny chce dopłate - co dalej
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 19 Sep 2011 11:15:04 +0200, "Amir" <d...@g...pl>
    wrote:

    >Oni wyceniają auto na 50tys ja na 30tys i tyle jest warte i tyle
    >zaplacilem, bo auto nie jest do konca sprawne
    >co w takim przypadku robić?

    właśnie to wykaż urzędowi.

  • 3. Data: 2011-09-19 11:42:48
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > właśnie to wykaż urzędowi.

    W jakis posob?
    Pismo, ze nie zgadzam się z ich wyceną, gdyż ...

    Jakie dalej będą podjęte kroki?

    Biegły na ich koszt? co mogą chcieć odemnie?

  • 4. Data: 2011-09-19 11:51:41
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 19 Sep 2011 11:42:48 +0200, "Amir" <d...@g...pl>
    wrote:

    >W jakis posob?
    >Pismo, ze nie zgadzam się z ich wyceną, gdyż ...

    tak. Jeśli widać wady, to możesz nawet zdjęcia dołączyć. Generalnie:
    wszystko, co potwierdza Twoje twierdzenie, że auto jest warte 20 tys.
    mniej niż inne egzemplarze z tego rocznika.

    >Jakie dalej będą podjęte kroki?

    przewidywanie jest trudne, zwłaszcza jeśli dotyczy przyszłości :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2011-09-19 13:08:00
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > przewidywanie jest trudne, zwłaszcza jeśli dotyczy przyszłości :-)
    > --

    Myslalem o przypadkach jakie mialy miejsc, moze jakies procedury mają,
    rzeczoznawca, na czyj koszt ewentualnie, roznie można wyczytac w necie,

    wymienie 50wad i wysle im ze zwrotką pismo

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-09-19 14:02:33
    Od: "Pabl_o" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co w takim przypadku robić?
    > Jak handlarze samochodów to rozwiązują?
    >
    > wręczyli mi takie wezwanie i nie mam zamiaru tedo odpuszczać

    Mozesz przedstawic na zdjeciach ewentualne uszkodzenia lub nadmiernie
    zuzycie.
    Zalezy od UC ale wekszosc i tak zadowala sie dopiero opinia rzeczoznawcy.
    Najlepiej skorzystac z uslug tych bieglych z ktorymi umowe ma UC, bo
    oczywistym jest, ze w razie czego nie beda wystawiac sprzecznych opinii.
    Taka opinia to jakies 300-350 zl. Wartosc pojazdu powinna byc nie mniejsza
    niz 40-45% tego co w cennikach bo moga doliczyc cos czego biegly nie ujal i
    wyjdzie ponad 50%, a wtedy dostaniesz domiar za sprowadzenie zlomu wbrew
    ustawie o ochronie srodowiska. Handlarze chyba nie rozdrabniaja sie przy
    pojazdach do 2 l pojemnosci...

    Co do podanych procentow nie jestem pewien bo ta procedure przechodzilem
    jakies 3 lata temu. Teraz prosciej "przerobic" samochod na ciezarowy niz
    kombinowac z wartoscia do akcyzy

    --
    Picasso

  • 7. Data: 2011-09-19 14:28:36
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Amir"

    > wymienie 50wad i wysle im ze zwrotką pismo

    Po co kupiłeś takiego trupa?

    ;-)

  • 8. Data: 2011-09-19 17:41:30
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > W jakis posob?
    > Pismo, ze nie zgadzam się z ich wyceną, gdyż ...

    tylko i wyłącznie uprawniony rzeczoznawca.

    > Jakie dalej będą podjęte kroki?
    >
    > Biegły na ich koszt? co mogą chcieć odemnie?

    niestety na Twój koszt.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 9. Data: 2011-09-19 17:42:29
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Pabl_o" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Mozesz przedstawic na zdjeciach ewentualne uszkodzenia lub nadmiernie
    > zuzycie.

    nikt w UC nie będzie tego oceniał.
    Od tego są rzeczoznawcy i tylko taka opinia będzie wiążąca dla UC.

  • 10. Data: 2011-09-21 22:30:32
    Od: Mariusz_Maniek <m...@g...com>

    > Co do podanych procentow nie jestem pewien bo ta procedure przechodzilem
    > jakies 3 lata temu. Teraz prosciej "przerobic" samochod na ciezarowy niz
    > kombinowac z wartoscia do akcyzy
    A ma jakiś forumowicz doświadcznia w tej materii ? Chętnie dowiem się
    przez PM...

    Dziękuję,
    Mariusz