  • 1. Data: 2010-10-25 11:04:33
    Temat: Sprawdzenie poprawności montażu anteny na HB
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć.
    Chciałbym rosić o wytłumaczenie poniewaz nie do końca to rozumiem.
    Mam zamontowaną za oknem antene i odbieram HotBirda na 13st.
    Na wprost okna niestety stoi budynek więc cos tam może zasłaniać.
    Na stronie
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html
    sprawdziłem kiedy słońce pokazuje satelite i trafiłem na porę (datę)
    gdzie słońce wskazywało HB.Było idealnie widoczne z okna i poziomu
    anteny.

    Natomiast na stronie
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/2x_rocznie/wst
    ep.html
    dotyczytałem ze jak pada cien na satelite to jest zły znak bo cos
    jednak stoi na drodze.

    Więc jak to jest? Dlaczego skoro widze słońcę to pojawia się cień?
    Czy to nie jest tak że jak slońce się zakryło np za dachem budynku to
    jednocześnie powinien pojawic się cień?
    Czy może byc tak że w danym punkcie obserwacji jest cię i widac
    słońce?

    HB odbieram, więc czegos tu nie rozumiem.

  • 2. Data: 2010-10-26 18:51:39
    Temat: Re: Sprawdzenie poprawności montażu anteny na HB
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj Slawku.
    On Mon, 25 Oct 2010, slawek7 wrote:

> [...]
    | sprawdziłem kiedy słońce pokazuje satelite i trafiłem na porę (datę)
    | gdzie słońce wskazywało HB.Było idealnie widoczne z okna i poziomu

    Jezeli byl to okres po 12.10.2010 i godzina ~12:58 to jest OK.
    Budynek Ci nie przyslania HB.
    Szkoda, ze nie zrobiles zdjecia z zewnatrz 12.10.2010 12:58, bo bys
    widzial ile masz zapasu.

> [...]
    | jak pada cien na satelite to jest zły znak bo cos jednak stoi na drodze.
    |
    | Więc jak to jest? Dlaczego skoro widze słońcę to pojawia się cień?

    Pamietaj, ze zwykle stoisz dalej i patrzysz wyzej niz wysunieta do przodu
    antena:
    [Czy przeszkoda przesłania satelitę]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/test/

    Wiec po 12.10.2010 mozesz widziec slonce, a antena jest zacieniona.
    Wiec nalezy obserwowac cien z zewnatrz.

    Szkoda, ze nie zrobiles zdjecia swojej anteny.

    No, ale nastepny termin juz 2 marca 2011, godzina 13:24.
    Roznice w czasie [12:58 ; 13:24] sa efektem Analemny zilustrowanej
    na stronie [Panel Słoneczno-Satelitarny]:
    http://stud.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/pps.html

    Slonce bedzie dochodzilo do lini satelitow geostacjonarnych od dolu.
    Mozesz obserwowac tydzien wczesniej i wychwycic moment kiedy slonce
    zacznie sie wylaniac zza budynku.

    Pzdr.J.P.