  • 1. Data: 2015-10-02 00:51:50
    Temat: Sprawa do sądu o nie przejerstrowanie samochodu
    Od: s...@g...com

    Witam w dniu dzisiejszym zatrzymałem sie na przystanku autobusowym celem wjechania w
    brame za przystankiem i tu zajechał mi droge radiowóz mrógną tylko swiatłami nie użył
    sygnału dzwikowego i nie wylegitymował mi sie poprosił o dowód i tu dałem mu
    Dowód
    Umowe kupna
    Polise oc
    Przeglad
    I prawo jazdy
    Policjant chciał na mnie nałożyc mandat 500 zł za nie przejerstrowanie pojazdu wiec
    odmówiłem i tu moje pytanie co mi teraz grozi z jakiego paragrafu ?
    I jak sie bronić ?
    i co jezeli spisał bym np umowe z kumplem ze dzien wczesniej sprzedałem mu ten
    samochód ?
    Bardzo prosze o pewna i szybka odpowiedz pozdrawiam sławek

  • 2. Data: 2015-10-02 01:40:08
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2015-10-02 00:51, s...@g...com wrote:
> [...]
    samochód ?
    > Bardzo prosze o pewna i szybka odpowiedz pozdrawiam sławek

    Za moich czasów nic, mogą palcem pogrozić - ale mi zrobili na złość
    i mi wysłali dokumenty na drugi koniec polski i ich dalej nie mam, to
    jeżdżę bez (ale to trzecie auto). (że auto nie sprawne bo kapie woda
    z klimy)

    Z tym że wkurzają mnie ostatnio, i chcą marnować mój czas to coraz
    częściej metoda na to, depnąć - jeszcze się nie zdarzyło żeby gonili.
    (230km/h @ 70 na S1/Polska, 50km/h @ 50 gdzieś w Krakoiwe i 175@ 130
    Chorwacja, tu depnąłem do ~205 no dobra bo tu jednak ruszyli).

    Słowenia się głupio zatrzymałem i mi wpakowali 150 EUR przy kupionej ale
    nie naklejonej winiecie, teraz już będę na pełnej piździe wjeżdżał
    do austrii (i tam hamował).

    generalnie sprawdzona metoda - dokumenty w domu, raz na 2 lata 100pln
    zapłacisz.

    ---

  • 3. Data: 2015-10-02 01:53:21
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2015-10-02 01:40, _Michał wrote:

> [...]
    > (230km/h @ 70 na S1/Polska, 50km/h @ 50 gdzieś w Krakoiwe i 175@ 130
    > Chorwacja, tu depnąłem do ~205 no dobra bo tu jednak ruszyli).

    przepraszam, tego fragmentu nie ma !

    biję się w pierś, na 50 jeździmy 50 ! kropka.

    ---

  • 4. Data: 2015-10-02 10:32:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-02 o 00:51, s...@g...com pisze:
> [...]
    odmówiłem i tu moje pytanie co mi teraz grozi z jakiego paragrafu ?

    Grozi ci ukaranie za wykroczenie z art. 97 kodeksu wykroczeń.

    > I jak sie bronić ?
    > i co jezeli spisał bym np umowe z kumplem ze dzien wczesniej sprzedałem mu ten
    samochód ?
    > Bardzo prosze o pewna i szybka odpowiedz pozdrawiam sławek

    W sensie że chcesz się przyznać, że legitymowałeś się policjantowi
    wiedząc, że dokumenty nie stwierdzają prawdy?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-10-03 07:17:07
    Od: s...@g...com

    A co z atrykułem 132 ? Bo jeżeli on ma tu zastosowanie to wtedy nie można zastosować
    97

  • 6. Data: 2015-10-03 12:55:48
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 02.10.2015 o 00:51, s...@g...com pisze:

    > Policjant chciał na mnie nałożyc mandat 500 zł za nie przejerstrowanie pojazdu wiec
    odmówiłem i tu moje pytanie co mi teraz grozi z jakiego paragrafu ?

    ja odnośnie tej sprawy byłem złożyć zeznanie na policji (przy stłuczce
    odkryli brak przerejestrowania). Zapytał mnie dlaczego nie
    przerejestrowałem, ja mu na to czy oficjalnie czy nie.
    - nieoficjalnie - bo uważam że to strata pieniędzy i czasu
    - oficjalnie - zapracowany jestem i czasu nie miałem, bardzo tego żałuję
    a auto już przerejestrowałem (btw. bo zamontowałem hak i chciałem go
    mieć w DR) i proszę o zastosowanie pouczenia zamiast 500zł. Zanotował że
    pouczono i pewnie wyśle to do sądu...
    Na drodze nigdy nikt mnie nie pytał czy nieprzerejestrowane - może
    lepiej mówić że to nie moje? :)

    Łukasz

  • 7. Data: 2015-10-03 19:53:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-03 o 07:17, s...@g...com pisze:
    > A co z atrykułem 132 ? Bo jeżeli on ma tu zastosowanie to wtedy nie można
    zastosować 97

    132 co?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2015-10-04 14:28:29
    Od: s...@g...com

    Art. 132. 1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:
    1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:
    a) zagraża bezpieczeństwu w szczególności po wypadku drogowym, w którym zostały
    uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy,
    b) zagraża porządkowi ruchu,
    c) narusza wymagania ochrony środowiska;
    2) stwierdzenia, że pojazd nie został poddany badaniu technicznemu w wyznaczonym
    terminie lub termin badania nie został wyznaczony prawidłowo;
    3) stwierdzenia zniszczenia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) w stopniu
    powodującym jego nieczytelność;
    4) uzasadnionego podejrzenia podrobienia lub przerobienia dowodu rejestracyjnego
    (pozwolenia czasowego);
    5) stwierdzenia, że badanie techniczne zostało dokonane przez jednostkę do tego
    nieupoważnioną;
    6) nieokazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy
    obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub
    nieokazania dokumentu stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia;
    7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi
    faktycznemu.

    Na tej podstawie powinien zatrzymac dowód a nie wystawiac mandat na podstawie art 97
    na swoja korzysc ;)

  • 9. Data: 2015-10-04 21:53:46
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Grozi Ci grzywna, zdaje się do 3000 zł. To czy dzień wcześniej sprzedałeś nie ma
    znaczenia, ważne jest czy od dnia zakupu minęło więcej niż 30 dni. No i nie istnieje
    obowiązek przerejestrowania, miałeś obowiązek powiadomić starostę o nabyciu pojazdu.

  • 10. Data: 2015-10-04 21:56:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik

[...]

    Na tej podstawie nie da się zatrzymać dowodu. Punkt 7 dotyczy specyfikacji
    pojazdu np nośności.