  • Data: 2011-04-20 21:21:24
    Temat: Spowalnianie pamięci w pececie pod wpływem temperatury
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    O tym, że procesory Intela mają wbudowane zabezpieczenie
    przed przegrzaniem struktury polegające na wycinaniu taktów
    zegarowych gdy temperatura osiągnie górny próg, efektywnie
    spowalniające pracę procesora to wiemy...
    Dziś przeczytałem, że podobny mechanizm mają pamięci DDR.

    Zerknijcie na notę katalogową układu scalonego firmy NXP
    który montuje się na modułach pamięci DDR, tzw eeprom:
    http://www.nxp.com/documents/data_sheet/SE97.pdf
    Przeczytajcie trzeci akapit, gdzie piszą o spowalnianiu ruchu
    do i z pamięci przy okreslonej temperaturze...

    "The chip set throttles the memory traffic based on the actual
    temperatures" - czy słyszeliście o tym wcześniej? Ja nie...

    Wygląda na to, że Ci co zakładają radiatorki na pamięci a nie
    tylko na procesory wiedzą co robią :-)