  • 41. Data: 2022-08-19 20:21:34
    Temat: Re: Spalili się w Tesli
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-19 o 18:08, Janusz pisze:

    > A co to ma wspólnego z tematem? Pewnie w necie są, poszukaj sobie :)

    Dokładnie tyle samo co rozważanie ile się jakich samochodów pali.

  • 42. Data: 2022-08-19 20:30:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-08-19 o 20:21, cef pisze:

    > Dokładnie tyle samo co rozważanie ile się jakich samochodów pali.

    Ale rozmawiamy o elektryku który sie spalił po zderzeniu z drzewem a nie
    o autach które się utopiły. I zwracam uwagę że z racji konstrukcji takie
    auta się szybciej zapalają od zwykłych spalinowych. Na dodatek są
    groźniejsze bo dają mniejsze szanse ucieczki ze względu na usytuowanie
    akumulatora a co za tym idzie źródła ognia.
    Nikt do tej pory na to nie zwracał uwagi.

    --
    Janusz

  • 43. Data: 2022-08-19 20:53:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-19 o 20:30, Janusz pisze:

> [...]
    > akumulatora a co za tym idzie źródła ognia.
    > Nikt do tej pory na to nie zwracał uwagi.

    To akurat wpadnięcie do rzeki też może dawać ciekawe efekty
    jak akumulatory zostaną uszkodzone.
    W początku wątku można było napisać, że cokolwiek
    walnęło w drzewo i się zapaliło.
    Zupełnie niepotrzebnie pochyliłeś się nad rodzajem napędu
    w sensie łatwości pożaru. Ja bym bardziej poszedł w kierunku
    konstrukcyjnym - tzn, że samochód cięższy jest trudniejszy do opanowania
    w warunkach krytycznych jazdy na styku.

  • 44. Data: 2022-08-20 13:06:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-18 o 01:42, RadoslawF pisze:
    > Służby ratownicze czy strażacy. I nie musi być łańcuch,
    > mogą być pasy.

    To już za późno, samochód bardzo szybko się pali.

    https://www.youtube.com/watch?v=g9wJpatZ_Ys&t=128s

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2022-08-20 14:41:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-08-19 o 20:53, cef pisze:

    > To akurat wpadnięcie do rzeki też może dawać ciekawe efekty
    > jak akumulatory zostaną uszkodzone.
    > W początku wątku można było napisać, że cokolwiek
    > walnęło w drzewo i się zapaliło.
    No nie.

    > Zupełnie niepotrzebnie pochyliłeś się nad rodzajem napędu
    > w sensie łatwości pożaru. Ja bym bardziej poszedł w kierunku
    Ale tu o to chodzi, akumulatory są bardzo wrażliwe na uszkodzenia
    mechaniczne.

    > konstrukcyjnym - tzn, że samochód cięższy jest trudniejszy do opanowania
    > w warunkach krytycznych jazdy na styku.
    To jest nieistotne. Każdy samochód można nie opanować, wbrew pozorom
    akurat elektryki są lepsze do prowadzenia bo mają niżej środek ciężkości
    od zwykłych aut.

    --
    Janusz

  • 46. Data: 2022-08-20 23:06:30
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 19.08.2022 o 18:10, Janusz pisze:
> [...]
    ech-spalili-sie-we-wraku-tesli-6802415519574592a

    > Ale zdecydowanie rzadziej,

    No właśnie nie rzadziej tylko częściej. Tak jak napisałeś, do tego w
    ogóle nie potrzeba zderzenia.

    Tak se uważaj.

  • 47. Data: 2022-08-21 13:55:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.08.2022 01:42, RadoslawF wrote:

    > Na klamkę.

    Na jaki samochód? Bo ja sobie tego nie wyobrażam tak żeby sama klamka
    się nie urwała.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 48. Data: 2022-08-21 18:27:18
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Na jaki samochód? Bo ja sobie tego nie wyobrażam tak żeby sama klamka
    > się nie urwała.

    SAABy.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2022-08-22 18:35:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Aug 2022 14:41:04 +0200, Janusz wrote:

> [...]
    > To jest nieistotne. Każdy samochód można nie opanować, wbrew pozorom
    > akurat elektryki są lepsze do prowadzenia bo mają niżej środek ciężkości

    A przecietny samochod sie przewraca, czy najpierw wpada w poslizg,
    a potem przewraca, jak kołami w cos zaryje?

    Choc w sumie ... test łosia ktos Tesli czy innym elektrykom robil?

    Bo spaliniakom sie trafialy kiepskie rezultaty ... zbyt czesto ...
    w mojej praktyce jakos nigdy nie bylo to problemem.

    J.

  • 50. Data: 2022-08-23 06:44:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.08.2022 o 18:35, J.F pisze:

    > A przecietny samochod sie przewraca, czy najpierw wpada w poslizg,

    Przewraca to może i nie, ale mam wrażenie, że prędzej dostawczakiem
    wylecisz niż czymś nisko zawieszonym. Musiałbym to sobie na siły
    rozpisać - nie chce mi się. A może wcale nie mam racji tylko takie
    złudzenie i rzeczywiście dopóki się koła nie odrywają to bez znaczenia?

    > Choc w sumie ... test łosia ktos Tesli czy innym elektrykom robil?

    Gdzieś byl filmij jak tesla "wstaje" z powrotem na koła. To znaczy
    obraca się tak, że mógz mówi "dach" a jednak koła;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!