  • 11. Data: 2011-02-17 07:54:46
    Temat: Re: Spaliłem płytę ?
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.02.2011 23:30, Wojtek W. pisze:

    > Obejrzałem sobie na spokojnie gniazdo procka i znalazłem coś niepokojącego.
    > jedna nóżka wygląda dziwnie.
    > Jest wykrzywiona, końcówka jest odgięta do góry jak by przy wyjmowaniu
    > procka się do niego przykleiła.

    No i masz odpowiedź.

    Istnieje szansa, że tylko ta nóżka w procesorze nie kontaktuje - bez
    procesora wentylatory podłączone do płyty zaczną chodzić, ale BIOS się
    nie pojawi, bo BIOS to program - bez procesora nie ruszy.

  • 12. Data: 2011-02-17 11:05:42
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:ijik86$32h$1@inews.gazeta.pl...

    > No i masz odpowiedź.

    Jeżeli jesteś w stanie policzyć, która to nóżka to możesz sprawdzić za co
    jest odpowiedzialna.(zapewne znajdziesz pdfa z tymi danymi)
    Ja miałem procka z ułamaną nogą i się okazało że to jeden z pinów zasilania,
    bez którego to procek śmiga do dzisiaj.
    Druga sprawa, miałem taka płytę, która potrafiła się zwiesić w taki dziwny
    sposób że nie reagowała na włącznik.
    Poprostu zachowywała się jak martwa, pomagał zwykle reset biosu albo
    wyciągnięcie baterii na dłuższą chwilę.
    Może tak ją zmusiz do działania ?

    Gejzero.

  • 13. Data: 2011-02-17 17:45:28
    Od: "Wojtek W." <p...@g...net>

    > BTW. W jakim celu wyciągałeś CPU przy przenoszeniu MB???

    W celu oczyszczenia ze starej pasty (zmieniałem też wentylator)

    > Nie. AFAIR bez CPU to nawet POST nie pójdzie (i tu nie pamiętam czy MB
    > jakoś zareaguje "beeperem" w takim przypadku ale IMO nie skoro brak POST).

    płyta niestety nie ma beepera i wyjścia na głośnik więc nie wiem
    czy podaje jakieś sygnały dźwiękowe :-(

    W.W.

  • 14. Data: 2011-02-17 17:48:18
    Od: "Wojtek W." <p...@g...net>

> [...]
    > Ja miałem procka z ułamaną nogą i się okazało że to jeden z pinów
    > zasilania, bez którego to procek śmiga do dzisiaj.

    Z lupą dam radę ustalić który to pin :-)

    > Poprostu zachowywała się jak martwa, pomagał zwykle reset biosu albo
    > wyciągnięcie baterii na dłuższą chwilę.
    > Może tak ją zmusiz do działania ?

    Baterię zmieniałem na nową.

    Może ktoś się orientuje czy jestem w stanie miernikiem sprawdzić sekcje
    zasilania procka na płycie ?

    W.W.

  • 15. Data: 2011-02-17 20:36:30
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtek W." <p...@g...net> napisał w wiadomości
    > Obejrzałem sobie na spokojnie gniazdo procka i znalazłem coś
    > niepokojącego.
    > jedna nóżka wygląda dziwnie.

    Na Socket 775 masz jakieś NÓŻKI?

    Feromon

  • 16. Data: 2011-02-17 20:55:08
    Od: "Wojtek W." <p...@g...net>

    > Na Socket 775 masz jakieś NÓŻKI?

    http://www.sandpile.org/impl/pics/intel/p4/775_socke
    t.jpg

    malutkie, bo malutkie ale są :-)

  • 17. Data: 2011-02-17 21:00:52
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    a te najnowsze procesory Intel,a i AMD też mają nóżki czy są inaczej
    zrobione ??