  • Data: 2011-03-14 09:09:13
    Temat: Spadła rurka - a z niej dym i olej...
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Laguna II 1.9dci - zauważyłem, że rozpięła się rurka idąca od tej
    grubej rury, która z kolei idzie do filtra powietrza, a z drugiej strony
    poniżej do wlewu oleju - chyba odma się to nazywa.

    Po rozpięciu się tej rurki zauważyłem, że idą nią spaliny i kapie olej.

    http://www.ruthenus.pl/klient/Ariusz/olej.jpg

    Niebieską strzałką zaznaczyłem rurkę, a w kółku miejsce rozpięcia.

    Z tego co wyczytałem to może być objaw zużytych pierścieni i silnik do
    remontu.

    Samochód ma dopiero 160 tys. km. Turbina wymieniona niespełna kilka
    miesięcy temu. Silnik bierze olej około 1 l. na 1500-2000 km - więc
    sporo Nie wiem jak było przed wymianą turbiny czy brał, czy nie bo
    dopiero co kupiłem ten samochód. Innych objawy: czasem zapali się
    komunikat [einspritzung defekt] - na chwilę (kilka sek.) i gaśnie (raz
    na kilka-kilkanaście dni). Czasem zapali się na dłużej (raz na miesiąc)
    i faktycznie silnik nie ma mocy i gaśnie dopiero po ponownym odpaleniu
    silnika.

    Czy koś podpowie.

    Ariusz