  • 1. Data: 2010-05-09 18:59:06
    Temat: Sortowanie kontaktów w Androidzie 2.1 (Milestone)
    Od: chesteroni <c...@p...gazeta.pl>

    Witam!

    Mam sobie listę ludków (kontakty telefoniczne). W polu imię mam wpisane
    imiona, w polu nazwisko ich nazwiska.
    Wszystko jest OK z tymi kontaktami gdyby nie jeden drobny mankament -
    wyświetlanie.
    Wiem, że poprzez 'szukaj' mogę sobie ludzi wyszukać, ale chciałbym, aby
    lista ludzi była posortowana wg nazwiska.

    Kowalski Jan
    Nowak Jan
    Obrzydliwy Zenon
    Żyto Maria

    A nie tak, jak jest obecnie:
    Jan Kowalski
    Jan Nowak
    Maria Żyto
    Zenon Obrzydliwy

    Szukałem po forach i nic nie znalazłem poza docinkami do takiego sposobu
    przeglądania kontaktów. Ale ja właśnie tak mam, tak się przyzwyczaiłem i
    tak lubię. I wiele osób to dla mnie bardziej Kowalscy niż Janowie.
    Jest też przypadek kilku rodzin gdzie mam telefony prawie do każdego i
    łatwiej je znaleźć przechodząc do ich nazwiska. Nie mam nic do działania
    wyszukiwarki, ale nawet najstarszy mój telefon (T65) miał możliwość
    wyboru sortowania...

    Jest na to jakiś sposób, czy też trzeba olać brak podstawowej funkcji w
    słuchawce za ponad 1.5k ?

    pozdrawiam,
    chester

  • 2. Data: 2010-05-09 19:15:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 09 May 2010 20:59:06 +0200, chesteroni napisał(a):

> [...]
    > Wiem, że poprzez 'szukaj' mogę sobie ludzi wyszukać, ale chciałbym, aby
    > lista ludzi była posortowana wg nazwiska.

    To musisz ręcznie przepisać wszystkie kontakty - Android jest tak
    "genialny" że w ogóle nie rozróżnia imienia i nazwiska, to jedno pole.
    Dziedziczne obciążenie wynikające z googlocentryczności - kontakty google
    nie odróżniają imienia i nazwiska dokładnie w ten sposób. To jedna z cech
    dyskwalifikująca ten system.

    "Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla
    dywidenda i wzrost kursu" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 3. Data: 2010-05-09 21:53:32
    Od: Szadzik <w...@o...pl>

    chesteroni pisze:
> [...]
    > wyboru sortowania...
    >
    > Jest na to jakiś sposób, czy też trzeba olać brak podstawowej funkcji w

    Słuchawka i jej cena nie ma tu żadnego znaczenia. Nie ma tej możliwości
    w samym Androidzie bez względu na to na jakim urządzeniu jest zainstalowany.

    Zainstaluj Dialer One i po kłopocie. W opcjach masz możliwość sortowania
    po nazwiskach.

    P.S. Widziałem Waldka post i wiem, że pewnie tego nie przewidział, ale
    rzeczywiście Dialer One ten problem rozwiązuje.

    --
    Szadzik

    I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

  • 4. Data: 2010-06-06 20:36:28
    Od: Piotr KUCHARSKI <n...@4...pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
> [...]

    W 2.2 działa.

    > To musisz ręcznie przepisać wszystkie kontakty - Android jest tak
    > "genialny" że w ogóle nie rozróżnia imienia i nazwiska, to jedno pole.

    Rozróżnia.

    p.

  • 5. Data: 2010-06-06 22:01:20
    Od: Szadzik <w...@o...pl>

    Piotr KUCHARSKI pisze:

    > W 2.2 działa.

    > Rozróżnia.
    >
    > p.

    Zainstaluj Dialer One i on pozwoli Ci sortować po nazwiskach.