  • 1. Data: 2010-09-09 05:29:59
    Temat: Sony bravia 37 czy 32 proszę o poradę
    Od: "P. Gawryjołek" <p...@g...pl>

    Witam, zamierzam wymienić stary kineskop na coś takiego jak w temacie. nie
    ukrywam, ze kryterium jest także cena. 37 ma matryce 50Hz zaś 32 100 Hz (oba
    full HD cenowo podobne). Zawsze tych kilkanaście cali więcej ta chyba
    fajniej choć pomieszczenie nie za duże.Obawiam się tylko czy przy matrycy
    50Hz nie będą zostawały zauważalne ślady przy szybkich ruchach na obrazie.
    Żródłem sygnału ma być satelita z ferdkiem FX6600. W przyszłości pewnie
    jakiś HD. Proszę fachowców o radę żeby nie dać d..
    Z góry dzięki. Pozdrawiam Piotr G.

  • 2. Data: 2010-09-09 06:29:39
    Temat: Re: Sony bravia 37 czy 32 proszę o poradę
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-09-09 07:29, P. Gawryjołek pisze:
> [...]
    > Żródłem sygnału ma być satelita z ferdkiem FX6600. W przyszłości pewnie
    > jakiś HD. Proszę fachowców o radę żeby nie dać d..

    bierz 37 cali. różnicy nie zauważysz.
    ja mam też 50Hz i jestem b. zadowolony

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 3. Data: 2010-09-09 06:46:51
    Od: "P. Gawryjołek" <p...@g...pl>

    > bierz 37 cali. różnicy nie zauważysz.
    > ja mam też 50Hz i jestem b. zadowolony
    >
    > --
    Oglądałem w sklepie i chyba też nie widziałem ale gośc mi troche naopowiadał
    więc trochę zgłupiałem

  • 4. Data: 2010-09-09 07:51:26
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-09-09 08:46, P. Gawryjołek pisze:
    > Oglądałem w sklepie i chyba też nie widziałem ale gośc mi troche naopowiadał
    > więc trochę zgłupiałem

    a na starym ferdku to już na pewno nie zobaczysz ;-)
    jak zależy Ci na cenie, to nie przejmuj się tym co powiedział
    sprzedawca

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 5. Data: 2010-09-09 08:58:57
    Od: "P. Gawryjołek" <p...@g...pl>

    > a na starym ferdku to już na pewno nie zobaczysz ;-)
    > jak zależy Ci na cenie, to nie przejmuj się tym co powiedział
    > sprzedawca
    >
    > --
    Jeszcze jedno pytanko: czy dużo zyskam przez połączenie zwykłego SD przez
    component-video zamiast SCART ?
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-09-09 09:10:20
    Temat: Re: Sony bravia 37 czy 32 prosz? o porad?
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-09-09 10:58, P. Gawryjo?ek pisze:

    > Jeszcze jedno pytanko: czy du?o zyskam przez po??czenie zwyk?ego SD przez
    > component-video zamiast SCART ?

    Trudno powiedzieć, w telewizorach HD (czy HD Ready) w zasadzie oceniać
    jakość obrazu można po tym jak wygląda przesyłany po HDMI z
    odpowiedniego źródła. Pewnie i jedno i drugi połączenie spowoduje że
    zapragniesz natychmiast zakupić tuner HD z HDMI. moje doświadczenie mówi
    że obraz SD wygląda o niebo lepiej przez HDMi niż przez component czy
    RGB-Scart

  • 7. Data: 2010-09-09 09:15:33
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-09-09 07:29, P. Gawryjo?ek pisze:
    > Witam, zamierzam wymieni? stary kineskop na co? takiego jak w temacie. nie
    > ukrywam, ze kryterium jest tak?e cena. 37 ma matryce 50Hz za? 32 100 Hz (oba
    > full HD cenowo podobne). Zawsze tych kilkana?cie cali wi?cej ta chyba
    > fajniej cho? pomieszczenie nie za du?e.Obawiam si? tylko czy przy matrycy
    > 50Hz nie b?d? zostawa?y zauwa?alne ?lady przy szybkich ruchach na obrazie.
    > ?r?d?em sygna?u ma by? satelita z ferdkiem FX6600. W przysz?o?ci pewnie
    > jaki? HD. Prosz? fachowc?w o rad? ?eby nie da? d..
    > Z g?ry dzi?ki. Pozdrawiam Piotr G.

    Odpuść sobie 32" w przypadku większości TV moje doświadczenia są takie
    że wszelkie ulepszacze sprawdzają się ale nie zawsze i tak ich działanie
    determinuje jakość sygnału dostarczanego do tv. więc jeśli masz sygnał
    kiepskiej jakości a to dotyczy 99% kanałów polskojęzycznych to
    polepszacze tylko zwiększają ilość błędów i niedoskonałości obrazu. To
    moja subiektywna ocena.

    Co do przekątnej ekranu, bierz największą na jaką cię stać, w praktyce
    gdy będziesz oglądał Tv z więcej niż 2 metry nie zauważysz różnicy
    między 720p (upraszaczając HD Ready) a 1080p (full HD). nasze oko przy
    tej odległości od ekranu nie zawuważy większej ilości szczegółów.
    dopiero przekątne powyżej 40" dają naszemu oku szansę. (sprawdzone
    wielokrotnie na posiadanym Samsungu 40").

    podsumowując - ekran największy na jaki Cię stać, nie bój się dużych
    przekątnych, dziś w zasadzie 40-42' to minimum.

  • 8. Data: 2010-09-09 10:33:44
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-09-09 11:10, boxfish pisze:

> [...]
    > zapragniesz natychmiast zakupić tuner HD z HDMI. moje doświadczenie mówi
    > że obraz SD wygląda o niebo lepiej przez HDMi niż przez component czy

    to nie jest wykładnia.
    zależy od dekodera i tv. ww dekoder posiada wy component,
    ale nie pamiętam już jaka była różnica, poza tym o ile pamięta
    component prawidłowo w tym dekoderze działa tylko na sofcie
    oryginalnym, z octagenem był problem. może już nie.
    w każdym bądź razie jeżeli jest to warto przez nie podłączyć.
    co do tv różnie to wygląda, na niektórych jest większa lub mniejsza
    różnica w obrazie - przy tym samym box`ie.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 9. Data: 2010-09-09 11:43:26
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-09-09 11:15, boxfish pisze:
    > kiepskiej jakości a to dotyczy 99% kanałów polskojęzycznych to
    > polepszacze tylko zwiększają ilość błędów i niedoskonałości obrazu. To
    > moja subiektywna ocena.

    przesadzasz, nie jest tak źle

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 10. Data: 2010-09-09 12:29:24
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-09-09 12:33, pawell32 pisze:

> [...]
    > co do tv różnie to wygląda, na niektórych jest większa lub mniejsza
    > różnica w obrazie - przy tym samym box`ie.

    Ok zapomniałem dodać że jest tak w przypadku transmisji cyfrowej,
    pomijając urządzenia "skopane" HDMI będzie lepszym transportem