  • 1. Data: 2009-11-05 16:42:49
    Temat: Smugi na monitorze
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Witam.
    Od jakiegoś czasu na monitorze (Hyundai N90W - wiem, szajs, ale akurat był
    wyjątkowo tani) pojawiają się smugi.

    Wygląda to tak, że jeżeli na czarnym tle pojawi się biały punkt, to cała
    linia, począwszy od punktu w prawo, jest nieco jaśniejsza. W efekcie
    widoczna jest nieco jaśniejsza od reszty tła kreska. Nie uniemożliwia to
    normalnej pracy, ale drażni. W dodatku - może mi się wydaje - ale problem
    się powoli pogłębia.

    Czy jest to:
    a. Problem monitora
    b. Karty graficznej (Gainward GF9600GT - wątpię, bo jest o klasę od
    monitora lepsza)
    c. Systemu/driverów (Win7 32bit - wątpię, bo wcześniej było dobrze)

    A jeżeli to wina monitora - to czy taka wada kwalifikuje go już do naprawy
    gwarancyjnej?

    Dziękuję za odpowiedź.

    --
    Yakhub

  • 2. Data: 2009-11-05 19:01:29
    Temat: Re: Smugi na monitorze
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Thu, 5 Nov 2009 17:42:49 +0100, Yakhub napisał(a):

    > A jeżeli to wina monitora - to czy taka wada kwalifikuje go już do naprawy
    > gwarancyjnej?

    Raczej tak, ale najpierw jeszcze przywroc w monitorze ustawienia fabryczne
    i sprawdz czy sie cos poprawi.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 3. Data: 2009-11-05 19:42:14
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Yakhub wrote:
> [...]
    > widoczna jest nieco jaśniejsza od reszty tła kreska. Nie uniemożliwia to
    > normalnej pracy, ale drażni. W dodatku - może mi się wydaje - ale

    Ten monitor ma jedynie wejscie VGA, tak? Sprobuj zmniejszyc do minimum
    odswiezanie, ew. uzyj lepszego kabla.

    k,

  • 4. Data: 2009-11-05 20:33:30
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Yakhub pisze:
    > a. Problem monitora
    > b. Karty graficznej (Gainward GF9600GT - wątpię, bo jest o klasę od
    > monitora lepsza)

    Połączone analogowo czy cyfrowo? Obstawiam analog, bo z
    szybkiego przeglądnięcia sieci wynika, że ten monitor ma
    wyłącznie wejście D-SUB.

    Objawy sugerują marnej jakości kabel sygnałowy, zbyt dużą
    częstotliwość odświeżania lub uszkodzenie przewodu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-11-06 10:03:19
    Od: Andrzej <d...@w...pl>

    On 5 Lis, 17:42, Yakhub <y...@g...pl> wrote:
> [...]
    > c. Systemu/driverów (Win7 32bit - wątpię, bo wcześniej było dobrze)
    >
    > A jeżeli to wina monitora - to czy taka wada kwalifikuje go już do naprawy

    Może to być uszkodzenie procesora synchronizacji, ewentualnie
    uszkodzony jest układ filtrujący, zmiany mogą być powodowane
    uszkodzenie kabla transmisji lub gniazda.