  • 1. Data: 2010-06-22 12:12:47
    Temat: Smoła na lakierze - czym usunąć?
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    Witam,

    musiałem gdzieś wjechać na kawałek rozgrzanej w słońcu jezdni i mam teraz
    kilka czarnych plam na lakierze (głównie na plastiku zderzaka za tylnym
    kołem, ale także drobne plamki na blachach). Czy jest jakikolwiek
    sposób/preparat, który pozwoli mi na usunięcie tego nie niszcząc przy okazji
    lakieru?
    I pytanie dodatkowe - jakie macie sprawdzone sposoby na pozbywanie się
    drobnych i płytkich zarysowań lakieru?

    Tomek

  • 2. Data: 2010-06-22 12:16:48
    Temat: Re: Smoła na lakierze - czym usunąć?
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    ...:::Tomek:::... pisze:
> [...]
    > tylnym kołem, ale także drobne plamki na blachach). Czy jest jakikolwiek
    > sposób/preparat, który pozwoli mi na usunięcie tego nie niszcząc przy

    Masło.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 3. Data: 2010-06-22 12:19:41
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > kołem, ale także drobne plamki na blachach). Czy jest jakikolwiek
    > sposób/preparat, który pozwoli mi na usunięcie tego nie niszcząc przy

    Zmywacz do silikonów do dostania w sklepach w lakierami, benzyna
    ekstrakcyjna.

  • 4. Data: 2010-06-22 12:23:35
    Od: "O.Salij" <o...@w...pll>

    > musiałem gdzieś wjechać na kawałek rozgrzanej w słońcu jezdni i mam teraz

    rozpuszczalnik nitro. Wbre pozorom nie rozpuszcza lakieru

    jk

  • 5. Data: 2010-06-22 12:47:03
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > I pytanie dodatkowe - jakie macie sprawdzone sposoby na pozbywanie się
    > drobnych i płytkich zarysowań lakieru?

    Polecam pasty, obie można stosować w ręcznej polerce, efekt działania -
    świetny:
    - Farecla G3 (na oko bardziej ścierna od Abela)
    - Abel Auto - Efface Rayures (wymaga więcej pracy przy polerce)

    Maciek

  • 6. Data: 2010-06-22 12:52:22
    Od: spammtrapp <g...@...necie>

    W dniu 2010-06-22 12:12, ...:::Tomek:::... pisze:
> [...]
    > okazji lakieru?
    > I pytanie dodatkowe - jakie macie sprawdzone sposoby na pozbywanie się

    Benzyna ekstrakcyjna. Idzie jak po masle.

  • 7. Data: 2010-06-22 13:13:56
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    spammtrapp wrote:
    > Benzyna ekstrakcyjna. Idzie jak po masle.

    OK, dzięki za odpowiedzi. W weekend myjnia, potem usuwanie smoły, a potem
    usuwanie rys :-)

    Tomek

  • 8. Data: 2010-06-22 13:48:23
    Od: "go!" <g...@g...nospam.us>

    On 22/06/2010 11:23, O.Salij wrote:

    > rozpuszczalnik nitro. Wbre pozorom nie rozpuszcza lakieru

    Owszem rozpuszcza. Wez sobie biala szmatke i nierozcienczony rozp. nitro
    i porzadnie przetrzyj. Fakt ze poglaskac nie wystarczy, ale juz przy
    probie zmycia czegokolwiek dziala

  • 9. Data: 2010-06-22 15:45:17
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-06-22 13:48, *go!* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Owszem rozpuszcza. Wez sobie biala szmatke i nierozcienczony rozp. nitro

    Czym chciałbyś rozcieńczyć rozpuszczalnik nitro? :)

    > i porzadnie przetrzyj. Fakt ze poglaskac nie wystarczy, ale juz przy
    > probie zmycia czegokolwiek dziala

    Co chciałbyś zobaczyć na szmatce po przetarciu samochodu pomalowanego
    lakierem bezbarwnym? :), bo taki który jest pomalowany jednowarstwowo,
    to zostaje nawet na suchej szmatce (albo kartce papieru) i żadnego nitro
    nie trzeba.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 10. Data: 2010-06-22 16:03:48
    Od: "go!" <g...@g...nospam.us>

    On 22/06/2010 14:45, Mirek Ptak wrote:

    > Czym chciałbyś rozcieńczyć rozpuszczalnik nitro? :)
    np. mlekiem...:P
    Wiele razy mieszalem nitro z benzyna ekstrakcyjna, pol na pol zeby
    oslabic rozpuszczalnik (mowie tu o celach reklamowych, przy usuwaniu np.
    starej grafiki z samochodow). Samo nitro rozpuszczalo i bezpowrotnie
    matowilo lakier.

> [...]
    > lakierem bezbarwnym? :), bo taki który jest pomalowany jednowarstwowo,
    > to zostaje nawet na suchej szmatce (albo kartce papieru) i żadnego nitro

    nie wiem czy pomalowany jedno czy wielowarstwowo. Wiem, ze to samo auto
    po przetarciu sama bezyna nie brudzi, a samym nitro brudzi :)