  • 11. Data: 2011-05-20 21:17:06
    Temat: Re: Smart Fortwo vs inne maluchy
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m...@g...com>
    napisał w wiadomości news:zxmmqf9mmqiy.dlg@pedaluje.ile.moze...
    > Marek 'marcus075' Karweta, Fri, 20 May 2011 16:08:20 +0200,
    > pl.misc.samochody:

    > Ba. Sądzę, że miałem racje.

    Za 10 cięzko, ale za 13-14 już można kupić. Aygo mam w rodzinie i to
    naprawdę b. fajny maluszek. Oczywiście to Twoje pieniądze, ale ja wolałbym
    dołożyć i kupić coś, co w zasadzie wszyscy chwalą, niż coś, czego moja
    sąsiadka pozbyła się po pół roku ;-)

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 12. Data: 2011-05-21 12:56:35
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Yogi(n), Fri, 20 May 2011 21:17:06 +0200, pl.misc.samochody:

    > Oczywiście to Twoje pieniądze, ale ja wolałbym
    > dołożyć i kupić coś, co w zasadzie wszyscy chwalą, niż coś, czego moja
    > sąsiadka pozbyła się po pół roku ;-)

    Idąc tym tropem można dokładać do 60k i kupić wypasionego, nowego Forda
    Ka...

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 13. Data: 2011-05-21 15:14:32
    Od: "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl>

    napisał w wiadomości news:1ks6838xgxa0t$.dlg@pedaluje.ile.moze...
    > Cześć!
    > Szybko, krótko i na temat: trzeba w domu drugiego auta. Małego. Wybór padł
    > na używanego Smarta Fortwo z manualną skrzynią biegów i silnikiem diesla
    > (do wyhaczenia za jakieś 8-10kPLN). Jak ten Smart ma się do innych, równie
    > małych aut typu Ford Ka czy Vw Lupo? Chodzi mi nie o kwestie pakowności
    > (bo
    > to wiadomo: ze Smartem wygrywa nawet rower), tylko o ogólną kulturę
    > użytkowania, głównie o awaryjność auta w wieku około 10 lat.
    > TIA!

    Nie wypowiadam się co do Smarta - o nim już napisano trochę w tym wątku.
    Zaproponuję natomiast alternatywę.

    Seat Arosa - tańszy bliźniak Lupo. Prosta budowa, dość solidnie wykonany w
    środku, 1.4 8V daje radę w mieście (może warto rozważyć też 1.7 SDI?), jak
    na malucha dość wygodny (zarówno fotele jak i zawias). Ogólnie bardzo
    sympatyczne, mało awaryjne autko do miasta, a w razie potrzeby przewiezie
    co-nieco (po złożeniu kanapy).

    --
    ### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ##############
    ### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###

  • 14. Data: 2011-05-21 15:23:08
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Cześć!
    > Szybko, krótko i na temat: trzeba w domu drugiego auta. Małego. Wybór padł
    > na używanego Smarta Fortwo z manualną skrzynią biegów i silnikiem diesla

    a one są z manualną skrzynią ???

    Icek

  • 15. Data: 2011-05-21 15:24:12
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Yogi(n), Fri, 20 May 2011 21:17:06 +0200, pl.misc.samochody:

    > Idąc tym tropem można dokładać do 60k i kupić wypasionego, nowego Forda
    > Ka...

    można też wypasionego smarta za 100k

    Icek

  • 16. Data: 2011-05-21 15:44:09
    Od: "pavellz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na malucha dość wygodny (zarówno fotele jak i zawias). Ogólnie bardzo
    > sympatyczne, mało awaryjne autko do miasta, a w razie potrzeby przewiezie

    A ja bym proponował poprzedniego Chevroleta Sparka. Małe, sprawdzone auto
    (w końcu to 12 - letnia już konstrukcja po 2 gruntownych faceliftach,
    gdzie usunięto sporo niedoróbek matiza, np. zmieniono zapłon).
    Jak się zakręcisz za sprowadzanymi - możesz kupić wersję z silnikiem 1.0 68
    KM.
    W cenie do 15 000 możesz kupić kilkuletnie auto, które nie dość że ma 4
    drzwi,
    to jeszcze wbrew pozorom sporo miejsca z przodu (jak na tę klasę oczywiście)
    + więcej schowków na drobiazgi niż w niektórych kompaktach.
    W każdym razie jadąc we dwie osoby nawet na dalszą trasę - nie czuję się
    jakoś strasznie zapuszkowany (mimo 180 cm wzrostu), mam miejsce na nogi,
    głowę i trochę wolnego po bokach. Z tyłu siedzi się gorzej,
    ale jakby nie patrzyć i tak wygodniej niż w Smarcie. ;)
    Acha, jakby ci nawet w najczarniejszym scenariuszu padł silnik czy skrzynia
    biegów
    - masz tanie używki z matizów na allegro.
    Z kosztów serwisowych - komplet wahaczy i gum zawieszenia na jedną oś to ok.
    150 zł.
    Reszta części też nie szokuje ceną.

    Pzdr
    Paweł

  • 17. Data: 2011-05-22 00:35:56
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    napisał w wiadomości news:gnprca5dhtc3$.dlg@pedaluje.ile.moze...
    > Yogi(n), Fri, 20 May 2011 21:17:06 +0200, pl.misc.samochody:

    > Idąc tym tropem można dokładać do 60k i kupić wypasionego, nowego Forda
    > Ka...

    Idąc Twoim, można kupić matiza za 4 kafle. I to będzie lepszy wybór od
    smarta, naprawdę...

  • 18. Data: 2011-05-22 19:46:20
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Icek, Sat, 21 May 2011 15:23:08 +0200, pl.misc.samochody:

    Rzekomo.

  • 19. Data: 2011-05-23 16:52:25
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    MW wrote:

    > Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta"
    > <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Remont silnika przy 80 tys przebiegu. Komfort jak w matizie, ilosć
    > miejsca jak w budce telefonicznej. Problematyczne skrzynie biegów.
    > Zalety - parkowanie, skrętność. Tak powaznie - kup c1/107/aygo.

    Ja bym jeszcze dołożył "stabilność monocykla".

    Co do komfortu - yyy, matiz to przy smarku limuzyna. W smarcie czuć jak
    się przejedzie po gazecie na ulicy.

    Kiedyś mi się wydawało że to fajny samochodzik, ale miałem okazję tym
    pojeździć trochę, i zmieniłem zdanie.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 20. Data: 2011-05-24 23:10:51
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Massai, Mon, 23 May 2011 14:52:25 +0000 (UTC), pl.misc.samochody:

    > Ja bym jeszcze dołożył "stabilność monocykla".

    A ja bym odpowiedział, że to się również parkuje niczym motocykl, co w
    mieście jest znacznym plusem.