  • 1. Data: 2013-12-12 11:23:28
    Temat: Slax i RS232
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Witam!
    Dawno już z Linuxem nie miałem do czynienia, więc zwracam się do Kolegów z
    problemem.
    Jest dystrybucja SLAX'a. muszę napisać aplikację, która wyświetla obraz na
    podstawie przesłanych danych po RS.
    Najpewniej w Lazarusie.
    Jak się najprościej do tego zabrać?
    Należałoby założyć, że jestem zupełnie początkujący w tym środowisku
    SLAX/LINUX.
    Pytanie jest:
    a) jak zainstalować Lazarusa.
    Czy przegrać pod PC na pendriva odpowiedniego gz-ta?
    b) jakie moduły najlepiej zainstalować
    System jest odpalany z Pendriva.
    Mimo, że pytanie w zasadzie nie na tę grupę, za co przepraszam,
    to jednak wolę spytać tutejszych fachowców, ze względu na ew. późniejsze
    pytania
    już bajdziej sprzętowe, a z tym związane.
    Z góry dziękuję.
    S.

  • 2. Data: 2013-12-12 16:59:27
    Temat: Re: Slax i RS232
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 12.12.2013 11:23, Sylwester Łazar wrote:

    > Należałoby założyć, że jestem zupełnie początkujący w tym środowisku
    > SLAX/LINUX.
    > Pytanie jest:
    > a) jak zainstalować Lazarusa.

    Tu piszą, że się da odpalić kocura pod slaxem i jest nawet link do
    odpowiedniego modułu:
    http://old.slax.org/forum.php/?action=view&parentID=
    34047

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2013-12-12 18:54:31
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Tu piszą, że się da odpalić kocura pod slaxem i jest nawet link do
    > odpowiedniego modułu:
    > http://old.slax.org/forum.php/?action=view&parentID=
    34047

    Mi się wydaje, że tam gość właśnie napisał, że mu działa.
    S.

  • 4. Data: 2013-12-12 19:08:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Silvester Lazarus scripsit:

    > Witam!

    Ave!

> [...]
    > Jest dystrybucja SLAX'a. muszę napisać aplikację, która wyświetla
    > obraz na podstawie przesłanych danych po RS.

    To chyba zrozumiałe!

> [...]
    > Pytanie jest:
    > a) jak zainstalować Lazarusa.
    > Czy przegrać pod PC na pendriva odpowiedniego gz-ta?

    Ale który system? Ten, na którym aplikacja będzie pisana, czy ten,
    gdzie ma ona pracować? To pierwsze jest raczej bez sensu, choć nie
    mówię, że niemożliwe.

    > Mimo, że pytanie w zasadzie nie na tę grupę, za co przepraszam,
    > to jednak wolę spytać tutejszych fachowców, ze względu na ew.
    > późniejsze pytania już bajdziej sprzętowe, a z tym związane.

    Więc pierwsza sugestia taka, by starać się te sprzęty oddzielić.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2013-12-12 19:22:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-12-12 11:23, Sylwester Łazar wrote:
    > Najpewniej w Lazarusie.

    Dlaczego?

    > Należałoby założyć, że jestem zupełnie początkujący w tym środowisku
    > SLAX/LINUX.

    To nie pisz w systemie docelowym. Pisz tak aby było przenośne od
    windowsa po linuxa z armem. Meczenie się w nieznanym srodowisku uważam
    za poważna przeszkodę.

  • 6. Data: 2013-12-12 19:47:06
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Ale który system? Ten, na którym aplikacja będzie pisana, czy ten,
    > gdzie ma ona pracować? To pierwsze jest raczej bez sensu, choć nie
    > mówię, że niemożliwe.
    Trochę namieszałem.
    Są dwa systemy:
    a) docelowy PC z USB, w którym ma być SLAX lub inny LINUX.
    Nie ma HDD
    b) komputer PC/Windows z Lazarusem, na którym będzie pisany program.

    Z b) to nie problem.
    Problem jest z instalacją LAZARUSa na pendrivie.
    Nie wiem jak to zrobić i jak przenieść aplikację.

    Czy tak da się zrobić?
    S.

  • 7. Data: 2013-12-12 19:51:24
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Dlaczego?
    Żona pisze w Delphi i Lazarus też jej się podoba.
    Ale jak masz inne propozycje free środowiska graficznego to też nie problem.

    > To nie pisz w systemie docelowym. Pisz tak aby było przenośne od
    > windowsa po linuxa z armem. Meczenie się w nieznanym srodowisku uważam
    > za poważna przeszkodę.

    Nie ma arm'a. Jest już PC1 wbudowany w urządzenie.
    Wydaje się rozsądne napisać na PC2 pod Windows soft w Lazarusie
    i jego przeniesienie na Lazarusa na PC1 pod Linux.
    SLAX już tam jest i działa ze starą aplikacją, która poleci do śmieci.
    Ma sterowniki, odpala się sensownie.
    S.

  • 8. Data: 2013-12-12 19:55:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-12-12 19:51, Sylwester Łazar wrote:
    > Żona pisze w Delphi i Lazarus też jej się podoba.
    > Ale jak masz inne propozycje free środowiska graficznego to też nie problem.

    Mam propozycje innych języków. A dlaczego:

    a) uważam że skoro wybierasz Pascala to raczej nie będzie to wielka
    aplikacja

    b) uważam że skoro używasz RS232 to raczej nie będzie to szybka aplikacja

    To składnia mnie do zadania pytania: a dlaczego nie coś skryptowego?
    Python? Albo przenosnego na poziomie binarnym jak Mono/C# lub Java?

    Problem w tym że Lazarus jest popularny na poziomie szumu. Nie licz że
    jak coś nie dziala to innym też nie działa. Wiem, bo znam porzucony
    komercyjny projekt z powodu błędów w bibliotekach Lazarusa które się
    znalazły dopiero w tym projekcie.

    > Nie ma arm'a. Jest już PC1 wbudowany w urządzenie.
    > Wydaje się rozsądne napisać na PC2 pod Windows soft w Lazarusie
    > i jego przeniesienie na Lazarusa na PC1 pod Linux.

    Nie wiem na ile ta przenośnośc jest tyko złudzeniem. Szczególnie jak
    padnie pytanie "bo jeszcze bazę danych trzeba dodać, jak?".

    > SLAX już tam jest i działa ze starą aplikacją, która poleci do śmieci.
    > Ma sterowniki, odpala się sensownie.

    Może to też żaden argument. Skoro tam jest zwykły pecet to róznie dobrze
    może tam być pewno cokolwiek jako OS. Jakie sterowniki, do czego?

  • 9. Data: 2013-12-12 20:25:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sylwester Łazar napisał:

> [...]
    >
    > Z b) to nie problem.
    > Problem jest z instalacją LAZARUSa na pendrivie.
    > Nie wiem jak to zrobić i jak przenieść aplikację.

    O Lazarusie wiem tyle, że jest. I do czego służy. SLAX oparty jest na
    Slackware, a to znam odkąd istnieje (dlatego Slaxa nie używam -- sam
    robę sobie okrojone systemy na flashu jakie tylko potrzebuję). A co do
    przenoszenia z (a), to chyba Windows będzie miał problem z zamontowaniem
    partycji Linuksa -- tu powinien wystąpić pierwszy opór materii. Można
    za to odczytać z Linuksa dowolna partycję FAT -- na tym samym pendrajwie,
    lub na czymś innym. Albo z sieci sciągnąć, jak ten Slax już działa. Czy
    przeniesienie pliku tgz równa się przeniesieniu aplikacji -- to już inna
    sprawa. Może mu czegoś na tym Slaxie jeszcze barkować, bibliotek jakichś.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2013-12-12 20:31:33
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > i jego przeniesienie na Lazarusa na PC1 pod Linux.
    > SLAX już tam jest i działa ze starą aplikacją, która poleci do śmieci.

    Ja do poprawek aplikacji w C++ która działała na Linuksie zrobiłem na
    darmowym Vmvare maszynę wirtualną z Linuksem, Netbeansami i odpowiednim
    kompilatorem. Chyba jednak łatwiej jest postawić system i skonfigurować
    środowisko typu Lazarus niż dłubać aplikację działająca w dwóch
    systemach. I pewność większa że aplikacja uruchomi się na docelowym
    środowisku, co przy ograniczonym dostępie do urządzenia może mieć znaczenie.

    Piotrek