-
1. Data: 2014-11-07 21:16:17
Temat: Skrzynia automatyczna w Hyundaiu
Od: Marvin <n...@s...com>
Mam do przedyskutowania taką sprawę z autem typu ix35 benzyna, automat,
napęd 2D, przebieg 60kkm i wiek 3 lata z kawałkiem .... :)
Od około 2 lat, losowo, podczas jazdy auto potrafi szarpnąć skrzynią
dość silnie. Wygląda to jakby ktoś stuknął mnie z tylu lekko podczas
jazdy, dodając mi prędkości (popchnął mnie).
Na bazie iluś obserwacji odkryłem chyba już kiedy to się dzieje.
Typowa sytuacja to przepuszczenie pieszego na pasach. Jadę i dość szybko
zwalniam prawie do zera, lub też staję na moment przed przejściem dla
pieszych. I w chwilę później dodaję lekko gazu i ruszam.
No i czasem robi się taka akcja - samochód powoli rusza, ale tak wolniej
i słabiej niż normalnie. Obroty wzrastają do ok 3000 i po 2-3 sekundach
następuje szarpnięcie (tak jakby ktoś stuknął mnie od tyłu) i po tym
zdarzeniu jedzie się już normalnie. Można stawać i ruszać i tym razem
wszystko będzie okay.
Dzieje się to przy spokojnej jeździe.
Takie zdarzenie nigdy nie powtórzyło się częściej niż 1 x na 2-3 tygodnie.
W serwisie byłem. Błędów brak, przy mechaniku jeździ jak nowy.
Mam taką hipotezę, że jest winny tego sterownik skrzyni, a dokładnie
jego oprogramowanie. Ono jakby zapomina zmienić czasem po zatrzymaniu
auta biegu na "1" tylko zostawia skrzynię na 3 a może 4 (numeru biegu
nie widać na wyświetlaczu). I w chwilę po ruszeniu sterownik "zauważa"
zły bieg w stosunku do prędkości samochodu i przełącza na 1. Efekt to
szarpnięcie.
Mam takie podejrzenie bo te usterki pojawiły się po 2 przeglądzie, kiedy
m.in wgrano nowe oprogramowanie do obsługi skrzyni. W tym programie może
być po prostu błąd IMO.
No i teraz pytania:
1. Czy to co piszę ma sens?
2. Czy da się wgrać stare oprogramowanie skrzyni, np. z 2011 roku?
3. Może to nie skrzynia, ale tzw lock-up sprzęgła hydrokinetycznego. Czy
skrzynia steruje tą blokadą?
Marvin
-
2. Data: 2014-11-07 21:43:18
Temat: Re: Skrzynia automatyczna w Hyundaiu
Od: gobo <g...@p...onet.pl>
Hej,
Pewnie niewiele Ci pomogę, ale jeżdżę Sonatą NF 2007 CRDi z ASB i nie
mam takich problemów, więc coś na pewno u Ciebie jest nie tak.
Objawy jakie opisujesz miałem natomiast w ASB w poprzednim aucie - Audi
A4.Po zwolnieniu i ponownym przyspieszeniu, ale dość delikatnym
następowało jak to określałem "kopnięcie w plecy". Jeśli po zwolnieniu
przyspieszałem szybko problem nie występował. Podejmowałem próby
diagnozy, wymieniałem olej, filtry, były nawet jakieś próby
programowania skrzyni i nic się nie zmieniło. Ostatecznie starałem się
unikać sytuacji, w których wiedziałem że problem wystąpi. Jeździłem po
serwisach w promieniu 200-300km ode mnie i nikt nie miał pomysłu co z
tym zrobić. Podejrzewano sterownik, a dokładniej któryś zawór w skrzyni,
ale poddałem się. Skoro auto jeździło, to tak je sprzedałem.
Pod sam koniec, tuż przed sprzedażą zdiagnozowano u mnie luźny łańcuch
rozrządu (A4 miało zmienne fazy rozrządu, miało pasek rozrządu, oraz
łańcuch z napinaczem hydraulicznym łączący wałki rozrządu). Jeden z
mechaników powiedział, że być może jest powiązanie pomiędzy tymi sprawami.
Pozdrawiam
Piotr
-
3. Data: 2014-11-08 00:20:21
Temat: Re: Skrzynia automatyczna w Hyundaiu
Od: N1 <s...@v...pl>
Miałem takie same objawy w Lagunie. Uszkodzony był zaworek sterujący
(jeden z dwóch). Nie wiem czy w Twoim samochodzie jest skrzynia o takiej
samej budowie, ale warto sprawdzić.
---
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com
-
4. Data: 2014-11-12 09:56:47
Temat: Re: Skrzynia automatyczna w Hyundaiu
Od: Robson <r...@...pl>
> Mam taką hipotezę, że jest winny tego sterownik skrzyni, a dokładnie
> jego oprogramowanie. Ono jakby zapomina zmienić czasem po zatrzymaniu
> auta biegu na "1" tylko zostawia skrzynię na 3 a może 4 (numeru biegu
> nie widać na wyświetlaczu). I w chwilę po ruszeniu sterownik "zauważa"
> zły bieg w stosunku do prędkości samochodu i przełącza na 1. Efekt to
> szarpnięcie.
Mało prawdopodobne, ale żeby zweryfikować należałoby podpiąć skaner i
się przejechać.
Mam podobny objaw w golfie, skrzynia Jatco JF506E (ty masz inną), ale
tylko jak żona jeździ. I w sytuacjach jak opisałeś: dojazd do przejścia,
przyhamowanie i potem gaz. Ten typ nie lubi takich operacji, trzeba
przynajmniej na kilka sekund całkowicie się zatrzymać i dopiero ruszać.
Moja teoria jest taka, że nowoczesne skrzynie są za bardzo wyrafinowane
i programy sterowników nie radzą sobie we wszystkich sytuacjach.
Dodatkowo ze względu na oszczędzanie paliwa są montowane dodatkowe
sprzęga rozłączające napęd gdy wciska się hamulec. Puszczasz hamulec,
wciskasz gaz, rosną obroty i dopiero załącza się to sprzęgiełko.
Ja jeżdżę Chryslerem i nie mam takich objawów, ale skrzynia jest w nim
prosta, z automatyczną adaptacją do stylu jazdy, na D jest cały czas "na
ciągu".
R
-
5. Data: 2014-11-14 08:59:41
Temat: Skrzynia automatyczna w Hyundaiu
Od: p...@g...com
http://www.motor-talk.de/forum/ix35-automatik-6-gang
-problem-t4938644.html
podobne objawy i diagnoza TTTM
PS jak jesteś pewien ze tak nie było od początku to możesz wymienić olej/filtr w ASB
... tak, tak wiem bezobsługowa :-)
P.
-
6. Data: 2014-11-14 19:27:12
Temat: Re: Skrzynia automatyczna w Hyundaiu
Od: Marvin <n...@s...com>
W dniu 2014-11-14 08:59, p...@g...com pisze:
> http://www.motor-talk.de/forum/ix35-automatik-6-gang
-problem-t4938644.html
> podobne objawy i diagnoza TTTM
>
> PS jak jesteś pewien ze tak nie było od początku to możesz wymienić olej/filtr w
ASB ... tak, tak wiem bezobsługowa :-)
>
> P.
>
To jest trop na który czekałem. Wielkie dzięki kolego!
Marvin