  • 31. Data: 2010-02-16 11:32:56
    Temat: Re: Skradziono samochód - nagroda
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-02-16 11:08, Karolek wrote:

    > I nagroda.

    Nie. Nie na zasadzie "nalezy sie". Moze byc wylacznie uznaniowa.
    Zreszta to jest oczywisty nonsens - skoro ma sie obowiazek powiadomienia
    o przestepstwie, to nie mozna za to bezwzglednie oczekiwac nagrody za
    'znalezne'.

    > Jednak tycza sie tycza, bo mnie sie tez tyczyly o czym zreszta zostalem
    > poinformowany przez samych policjantow.

    Znaczy niby o czym poinformowany? A akurat przykladow ze policjanci
    nie sa zbyt dobrym zrodlem wiedzy prawnej jest dosc przykladow chocby
    na tej grupie. Napewno nie mogli poinformowac ze 'nalezy sie znalezne'.
    Wlasciciel skradzionego pojazdu moze uznaniowo wyplacic nagrode za pomoc
    w odnalezieniu w dowod wdziecznosci. Ale nie mozna pomocy
    uwarunkowac od nagrody bo to jest juz wymuszenie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 32. Data: 2010-02-16 11:53:27
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    elmer radi radisson pisze:
    > w odnalezieniu w dowod wdziecznosci. Ale nie mozna pomocy
    > uwarunkowac od nagrody bo to jest juz wymuszenie.

    Ależ można, tylko nie można o tym jawnie mówić.

  • 33. Data: 2010-02-16 12:03:44
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-02-16 11:53, Jakub Witkowski wrote:

    > Ależ można, tylko nie można o tym jawnie mówić.

    Analogicznie, mozna tez ukrasc samochod, ale nie mozna dac sie zlapac ;)
    Wiec nie o to biega.

    --

    memento lorem ipsum

  • 34. Data: 2010-02-16 12:14:32
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > Zreszta to jest oczywisty nonsens - skoro ma sie obowiazek powiadomienia
    > o przestepstwie, to nie mozna za to bezwzglednie oczekiwac nagrody za

    Ale on nie zawiadamia o przestepstwie, tylko o tym ze znalazl samochod,
    nie musi wiedziec, ze ktos go ukradl i kto go ukradl, wie gdzie stoi i
    to starczy.

    > Znaczy niby o czym poinformowany?

    O tym, ze nalezy mi sie znalezne.

> [...]
    > w odnalezieniu w dowod wdziecznosci. Ale nie mozna pomocy
    > uwarunkowac od nagrody bo to jest juz wymuszenie.

    Zadne wymuszenie.
    Ktos szuka samochodu, ja go znajduje i nalezy mi sie nagroda, a to czy
    gosc ma skleroze, czy ktos mu go przestawil w inne miejsce to mnie nie
    interesuje i nie musi mnie interesowac.

    --
    Karolek

  • 35. Data: 2010-02-16 12:33:36
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > 3. Komputer nie uruchamia samochodu.

    ale zwykle to jest główna przeszkoda, bo tam sprawdzany jest sygnał z
    imobilizera.

    > Co za bzdura...

    sam jestes bzdura i najwyraźniej nie wiesz za wiele o samochodach.
    Oczywiście to zabezpieczenie ma zastosowanie przy nowocześniejszych
    samochodach niż passat z '02

    > Zna się lepiej niż myślisz.

    co nie zmienia faktu, ze nie przyjdzie mu do głowy tego sprawdzac.

    > A i na takich jest szansa, wymienić kilka najważniejszych przewodów na
    > czarne i zakręcić potrójnie wiązkę taśmą.

    to jest dopiero zabezpieczenie przed złodzieje, - zakręcić potrójnie taśmą.
    Widać ze sie znasz nie tylko na napędach aut.

    > Gdzieś coś usłyszałeś, ale nie wiesz w którym kościele.

    bardzo dobrze wie co usłyszal.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 36. Data: 2010-02-16 12:43:09
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-02-16 12:14, Karolek wrote:

    > Ale on nie zawiadamia o przestepstwie, tylko o tym ze znalazl samochod,
    > nie musi wiedziec, ze ktos go ukradl i kto go ukradl, wie gdzie stoi i
    > to starczy.

    A skad niby wie ze jest poszukiwany? Widzial kartke przyklejona na
    drzewie "zgubiono samochod"?

    > Zadne wymuszenie.
    > Ktos szuka samochodu, ja go znajduje i nalezy mi sie nagroda, a to czy
    > gosc ma skleroze, czy ktos mu go przestawil w inne miejsce to mnie nie
    > interesuje i nie musi mnie interesowac.

    I wlasciciela tez nie musi interesowac ze wydaje ci sie ze cos ci sie
    nalezy, jesli wyskoczylbys z nieprzytomnym powolywaniem sie na
    'znalezne'. Rozumiesz w ogole prosta roznice miedzy zguba o przedmiotem
    kradziezy? Moze poczytaj sobie co to jest rzecz zgubiona, bo narazie
    nie zadales sobie nawet tego trudu i piszesz o czyms o czym nie masz
    pojecia.

    --

    memento lorem ipsum

  • 37. Data: 2010-02-16 13:22:40
    Od: "sop3k" <s...@o...pl>

    > I? Kupisz sobie za pieniądze uzyskane z ubezpieczenia identyczne auto?

    Tak.

  • 38. Data: 2010-02-16 14:28:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010 11:32:56 +0100, elmer radi radisson wrote:
> [...]
    >w odnalezieniu w dowod wdziecznosci. Ale nie mozna pomocy
    >uwarunkowac od nagrody bo to jest juz wymuszenie.

    panie, ale ja nie wiem gdzie pana auto stoi, jak sie umowimy na
    wynagrodzenie, to zaczne szukac :-)

    Co prawda detektyw wymaga chyba jakiejs licencji ?

    J.

  • 39. Data: 2010-02-16 15:40:43
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-02-16 14:28, J.F. wrote:

    > panie, ale ja nie wiem gdzie pana auto stoi, jak sie umowimy na
    > wynagrodzenie, to zaczne szukac :-)

    To nie ma nic wspolnego ze stwierdzeniem "znalazcy nalezy sie 10% wartosci".

    --

    memento lorem ipsum

  • 40. Data: 2010-02-16 17:19:25
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    elmer radi radisson pisze:

    > A skad niby wie ze jest poszukiwany? Widzial kartke przyklejona na
    > drzewie "zgubiono samochod"?

    Nie ma to znaczenia.

> [...]
    > kradziezy? Moze poczytaj sobie co to jest rzecz zgubiona, bo narazie
    > nie zadales sobie nawet tego trudu i piszesz o czyms o czym nie masz

    Dobra to inaczej.
    Gdzie widnieje zapis, ze za znalezienie rzeczy wczesniej skradzionej nie
    nalezy sie znalezne?
    Ja nigdzie nie widze takich wyjatkow, a ze mozna znalezc rzecz
    skradziona, to i nalezy sie znalezne.

    --
    Karolek