eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipSkończył się dobry fartRe: Skończył się dobry fart
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.
    ipartners.pl!not-for-mail
    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Skończył się dobry fart
    Date: Wed, 07 Feb 2007 21:47:12 +0100
    Organization: Internet Partners
    Lines: 35
    Message-ID: <eqddse$tel$1@news2.ipartners.pl>
    References: <eq7n17$r92$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <1...@v...googlegroups.com>
    <eqa408$20dn$1@news2.ipartners.pl> <eqa5ni$79d$1@alfa.ceti.pl>
    <eqcpli$buv$1@opal.futuro.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-89-174-41-59.ibd.gtsenergis.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1170881230 30165 89.174.41.59 (7 Feb 2007 20:47:10 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 7 Feb 2007 20:47:10 GMT
    In-Reply-To: <eqcpli$buv$1@opal.futuro.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 000711-2, 2007-02-07), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.9 (Windows/20061207)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:80404
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Śląski napisał(a):

    > Jarek, pomysł nie jest nowy, kilka lat temu jak Tepsa ucięła MAN-om
    > styk, przebiegały przez tą grupę podobne głosy. Skończyło się oczywiście
    > tym, że wszyscy uciekli wtedy do GTS, Netii i gdzie bądź jeszcze a ja
    > odpaliłem nasz własny interesik telekomunikacyjny.
    [...]
    > Problem lezy gdzie indziej - a ściślej w kierunku przepływu kasy.
    > Kontent żyje z tego, że płacą mu jego klienci - hostingowcom płacą
    > klienci za WWW, pocztę etc, gacialom-portalom, komunikatorom płacą
    > reklamodawcy. Kontent zatem patrzy na utrzymanie łącz do TP jak na -
    > nazwijmy to - koszt uzyskania przychodu. A reklamodawcy płaca (miedzy
    > innymi) w zależności od zasiegu swojej reklamy, więc jak obetniesz te x
    > mln potencjalnych oglądaczy banera czy innego flasha rozlewającego się
    > po stronie to sam rozumiesz :)


    Taką tezę wyznaję własnie od podanego przez Ciebie zatargu między
    Pozmanem a tepsą. Gorzej, moja paranoja w tym względzie rozwinięła się
    nieco dalej ;-) Bo jak na razie mamy sytuację, że kontekt leży w jednej
    części internetu, a użytkownicy w swojej przeważającej częsci (myślę, że
    sumarycznie około 60-65 %) w innej.

    Załóżmy, że bitstream access rozwinie się na szeroką skalę. GTS, Dialog,
    Netia i paru innych operatorów zdobywają znaczącą liczbę klientów
    prywatnych. Powiedzmy, że jednemu z nich szczęśliwie się udaje i ma
    10-15 % rynku ADSL-i w Polsce, czyli mniej więcej 10 % ogółu użytkowników.

    Pytanie - czy w takim przypadku nadal ochoczo będzie brał udział we
    wszystkich akcjach peeringowych, bezpłatnej wymianie ruchu itp itd?
    Czy może jednak zauważy, że trzyma w garści cenne dobro -
    klienta-kliczacza? I zacznie go cenić.


    M.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: