  • Data: 2019-12-18 20:12:57
    Temat: Skaner rejestrów modbus
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć.

    Jest sobie pewne urządzenie o niejasnym opisie rejestrów, niepewnym
    adresie i ogólnie bez dokumentacji poza obietnicą "coś się da odczytać".

    No ok.

    Czy jest jakiś programik który wspomógł by mnie w czesaniu całej
    przestrzeni adresowaj modbusa i rejestrów aby był w stanie przejrzeć
    *wszystko* automatycznie i odszukać mi rejestry, skatalogować ich
    rozmiary, odpowiedzi, zdekodować liczby na kilka róznych sposobów itd itp?

    Znalazłem np:

    https://sourceforge.net/projects/qmodmaster/

    Ale to nie ma automatyzacji.

    Zanim napiszę własny, na pymodbus zapewne, chciałbym zapytać czy może
    ktoś się natknął na taki narzędzie do reverse engeneering modbusa, darmowe?

    Idealnie jak by było opensource, postawiłbym sobie jakiegoś małego Pi z
    konwerterem na rs485 i zostawił go przy robocie na kilka dni ...

    Może być jak najbardziej konsolowe. Nawet bym takie preferował. Taki
    odpowiednik nmap/amap do modbusa.