  • Data: 2019-12-18 21:22:39
    Temat: Re: Skaner rejestrów modbus
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.12.2019 o 20:12, heby pisze:
    > Znalazłem np:
    >
    > https://sourceforge.net/projects/qmodmaster/
    >
    > Ale to nie ma automatyzacji.
    >
    > Zanim napiszę własny, na pymodbus zapewne, chciałbym zapytać czy może
    > ktoś się natknął na taki narzędzie do reverse engeneering modbusa, darmowe?
    >
    > Idealnie jak by było opensource, postawiłbym sobie jakiegoś małego Pi z
    > konwerterem na rs485 i zostawił go przy robocie na kilka dni ...
    >
    > Może być jak najbardziej konsolowe. Nawet bym takie preferował. Taki
    > odpowiednik nmap/amap do modbusa.

    Niestety ale chyba nic darmowego nie znajdziesz, nad modbusem bardzo
    mocno rzeźbiłem jakieś 2 lata temu i wtedy nic takiego nie było, nie
    sądzę żeby coś się ruszyło w tej kwestii. Jak koniecznie chcesz to
    automatyzować to musisz pisać samemu. Qmodmaster wydaje się być
    najsensowniejszym łatwo dostępnym narzędziem. Ewentualnie takie coś:
    https://www.modbusdriver.com/modpoll.html
    Coś tam w bashu można naskrobać żeby to wywoływać z różnymi parametrami
    i bardziej zautomatyzować.

    Jakub Rakus