eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkąd realne dane spalania?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 81

  • 11. Data: 2014-10-07 23:21:26
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    anacron wrote:

    > W dniu 07.10.2014 o 16:29, Shrek pisze:
    > > Bo jak już kupił, to przecież wybrał dobrze i musi mało palić
    > > (podobnie jak kupił 10 letni samochód z "przebiegiem" 120kkm to
    > > tyle ma). Nie pamietasz flajmów jak to niektórym prawie paliwa w
    > > baku w czasie jazdy przybywało?;)
    >
    > A mi się wydawało, ze takie motostat to prowadzi się dla siebie, a nie
    > dla kolegów :)

    Wtedy wyniki nie byłyby publiczne.
    Poza tym niektórzy muszą oszukiwać/przekonywać również siebie samych. :)

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl


  • 12. Data: 2014-10-08 07:13:48
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-07 23:13, Tomasz Pyra wrote:

    > Ja jeszcze nie jechałem samochodem w którym wynik katalogowy sprawiłby
    > mi problem :)
    > Chociaż faktycznie w mocniejszych autach jest łatwiej.

    W trasie, czy w mieście, bo o ile w trasie pewnie jadąc 120 autostradą
    taki wynik da się uzyskać, to w mieście to tylko pod warunkiem, że
    będzie to to "miasto" co to miśki suszą najczęściej, czyli "teren leśny
    zabudowany";)

    Shrek.


  • 13. Data: 2014-10-08 18:38:48
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5434408b$0$12235$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > W dniu 07.10.2014 o 18:30, Cavallino pisze:
    >>
    >> Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:5433f2a6$0$18092$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >>> Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
    >>> 3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
    >>> jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
    >>> 5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
    >>> Pytanie skąd brać takie realne dane?
    >>
    >> Ze swoich testów.
    >> Albo dodaj 50% do danych producenta
    >
    > Przy Porsche Panamera uzyskałem wynik katalogowy bez problemu. :)

    Przy której jeździe?
    Megrims na 100% by go podwoił. ;-)



  • 14. Data: 2014-10-08 20:26:19
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-08 07:13, Shrek pisze:
    > On 2014-10-07 23:13, Tomasz Pyra wrote:
    >
    >> Ja jeszcze nie jechałem samochodem w którym wynik katalogowy sprawiłby
    >> mi problem :)
    >> Chociaż faktycznie w mocniejszych autach jest łatwiej.
    >
    > W trasie, czy w mieście, bo o ile w trasie pewnie jadąc 120 autostradą
    > taki wynik da się uzyskać, to w mieście to tylko pod warunkiem, że
    > będzie to to "miasto" co to miśki suszą najczęściej, czyli "teren leśny
    > zabudowany";)

    Ja mam odwrotne doświadczenia.

    Żeby uzyskać deklarowane spalanie z trasy, to raczej trzeba jechać za
    tirem i praktycznie zrezygnować z wyprzedzania czegokolwiek szybszego
    niż traktory.
    120 autostradą to już raczej zużycie paliwa będzie wyższe niż
    deklarowane (pewnie nie dużo, ale jednak).

    Za to w mieście mi dużo łatwiej uzyskać, a nawet zejść poniżej
    deklarowanego zużycia paliwa.

    Oczywiście wiadomo że zależy, jakie miasto, jaka pora i jakie okoliczności.
    Co innego jak jest 7:50, kierowca wie że jak o 8:00 nie będzie siedział
    przy biurku, to ma po premii, a korek taki że 10km jedzie się godzinę.
    A co innego jak kierowca jedzie w mieście, jest ruch, światła itp. ale
    jednak ma jakąś swobodę wyboru stylu jazdy, prędkości itp.



  • 15. Data: 2014-10-08 21:00:12
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote:

    > Oczywiście wiadomo że zależy, jakie miasto, jaka pora i jakie okoliczności.
    > Co innego jak jest 7:50, kierowca wie że jak o 8:00 nie będzie siedział
    > przy biurku, to ma po premii, a korek taki że 10km jedzie się godzinę.
    > A co innego jak kierowca jedzie w mieście, jest ruch, światła itp. ale
    > jednak ma jakąś swobodę wyboru stylu jazdy, prędkości itp.

    No nie wiem. Mi zdecydowanie większe różnice w zależności od stylu jazdy
    wychodzą w trasie niż w mieście. W trasie od 10,5 LPG przy normalnym
    120/70, 11-12 przy 140 na autostradzie i gdzieś 13-14 przy 160. Więcej
    na codzień nie jeżdzę. W mieście 14,5 przy moim dość dynamicznym i
    raczej mało oszczędnym stylu i 12,5 przy ekodrajwingu z pogranicza
    wkurwiania siebie i otoczenia;)

    Shrek.


  • 16. Data: 2014-10-08 22:00:13
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 8 października 2014 21:00:12 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
    > On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote:
    >
    >
    >
    > > Oczywiście wiadomo że zależy, jakie miasto, jaka pora i jakie okoliczności.
    >
    > > Co innego jak jest 7:50, kierowca wie że jak o 8:00 nie będzie siedział
    >
    > > przy biurku, to ma po premii, a korek taki że 10km jedzie się godzinę.
    >
    > > A co innego jak kierowca jedzie w mieście, jest ruch, światła itp. ale
    >
    > > jednak ma jakąś swobodę wyboru stylu jazdy, prędkości itp.
    >
    >
    >
    > No nie wiem. Mi zdecydowanie większe różnice w zależności od stylu jazdy
    >
    > wychodzą w trasie niż w mieście. W trasie od 10,5 LPG przy normalnym
    >
    > 120/70, 11-12 przy 140 na autostradzie i gdzieś 13-14 przy 160. Więcej
    >
    > na codzień nie jeżdzę. W mieście 14,5 przy moim dość dynamicznym i
    >
    > raczej mało oszczędnym stylu i 12,5 przy ekodrajwingu z pogranicza
    >
    > wkurwiania siebie i otoczenia;)
    >
    >
    >
    > Shrek.

    Nie jesteś u cioci na imieninach to przestań pierdolić. Od pewnej prędkości opory
    powietrza zaczynają stanowić znaczące obciążenie. Opory te rosną z kwadratem
    prędkości. Prędkość maksymalna o ile nie ma jakieś odcięcia to zrównanie się oporów
    jazdy z mocą maksymalną. Sytuacja że przy 160 pali 2 litry więcej niż przy 140 jest
    mało prawdopodobna w typowym samochodzie ze względu na to że opór powietrza rośnie z
    kwadratem prędkości.


  • 17. Data: 2014-10-08 23:06:53
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-08 22:00, k...@g...com wrote:

    > Nie jesteś u cioci na imieninach to przestań pierdolić.

    Nie pierdole. Tak mi wyszło z tankowania.

    > Od pewnej prędkości opory powietrza zaczynają stanowić znaczące obciążenie. Opory
    te rosną z kwadratem prędkości.

    Zgadza się. I jest to znacznie poniżej 140.

    > Prędkość maksymalna o ile nie ma jakieś odcięcia to zrównanie się oporów jazdy z
    mocą maksymalną.

    Prędkośc maksimalna to coś powyżej 190. Tyle wiem napewno. Katalogowo to
    200 z kawałkiem

    > Sytuacja że przy 160 pali 2 litry więcej niż przy 140 jest mało prawdopodobna w
    typowym samochodzie ze względu na to że opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości.

    A wziąłeś pod uwagę, że na jałowym na samo kręcenie silnika bez klimy
    pali 1,2? Dołóż klimę, opory toczenia (względnie niezależne od
    prędkości), straty na przeniesieniu napędu (pewnie rosną liniowo, ale
    nieznacznie) i wyjdzie ci, że podczas jazdy masz stałe spalanie
    niezalezne od prędkości tak na poziomie 3 litrów. Im szybciej jedziesz,
    tym to spalanie będzie mniejsze na 100, bo setkę robisz krócej. Ponadto
    nawet na autostradzie 160 cały czas nie utrzymasz. Ile więcej twoim
    zdaniem powinien palić przy 160 względem 140?

    Shrek.


  • 18. Data: 2014-10-08 23:07:47
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-08 21:00, Shrek pisze:
    > On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote:
    >
    >> Oczywiście wiadomo że zależy, jakie miasto, jaka pora i jakie
    >> okoliczności.
    >> Co innego jak jest 7:50, kierowca wie że jak o 8:00 nie będzie siedział
    >> przy biurku, to ma po premii, a korek taki że 10km jedzie się godzinę.
    >> A co innego jak kierowca jedzie w mieście, jest ruch, światła itp. ale
    >> jednak ma jakąś swobodę wyboru stylu jazdy, prędkości itp.
    >
    > No nie wiem. Mi zdecydowanie większe różnice w zależności od stylu jazdy
    > wychodzą w trasie niż w mieście.

    Różnice to akurat mogą być dowolnie duże, ale mówimy raczej o
    wartościach minimalnych niż o tym że stylem jazdy można zużycie
    wywindować do absurdalnych poziomów.

    Bo mi samochód potrafi palić nawet 50l/100km w trasie, tyle że to już
    musi być trasa zamknięta dla innych pojazdów ;)

    W Vectrze która ma deklarowane 7.4/14.0, na trasie jak jadę jak
    ciężarówki to zużycie mam 7l albo i trochę mniej.
    Jeżdżąc w mieście (tyle że też nie jest to stanie non-stop w korku) mam
    11-11.5l/100km.
    Oczywiście jak się akurat właduję w dziki korek to po godzinie stania
    komputer też potrafi pokazać i 30l/100km.



  • 19. Data: 2014-10-08 23:55:12
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 8 października 2014 23:06:53 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
    > On 2014-10-08 22:00, k...@g...com wrote:
    >
    >
    >
    > > Nie jesteďż˝ u cioci na imieninach to przestaďż˝ pierdoliďż˝.
    >
    >
    >
    > Nie pierdole. Tak mi wysz�o z tankowania.
    >
    >
    >
    > > Od pewnej pr�dko�ci opory powietrza zaczynaj� stanowi� znacz�ce
    obci��enie. Opory te rosn� z kwadratem pr�dko�ci.
    >
    >
    >
    > Zgadza si�. I jest to znacznie poni�ej 140.
    >
    >
    >
    > > Pr�dko�� maksymalna o ile nie ma jakie� odci�cia to zr�wnanie si�
    opor�w jazdy z moc� maksymaln�.
    >
    >
    >
    > Pr�dko�c maksimalna to co� powy�ej 190. Tyle wiem napewno. Katalogowo to
    >
    > 200 z kawa�kiem
    >
    >
    >
    > > Sytuacja �e przy 160 pali 2 litry wi�cej ni� przy 140 jest ma�o
    prawdopodobna w typowym samochodzie ze wzgl�du na to �e op�r powietrza ro�nie
    z kwadratem pr�dko�ci.
    >
    >
    >
    > A wzi��e� pod uwag�, �e na ja�owym na samo kr�cenie silnika bez klimy

    >
    > pali 1,2? Do�� klim�, opory toczenia (wzgl�dnie niezale�ne od
    >
    > pr�dko�ci), straty na przeniesieniu nap�du (pewnie rosn� liniowo, ale
    >
    > nieznacznie) i wyjdzie ci, �e podczas jazdy masz sta�e spalanie
    >
    > niezalezne od pr�dko�ci tak na poziomie 3 litr�w. Im szybciej jedziesz,
    >
    > tym to spalanie b�dzie mniejsze na 100, bo setk� robisz kr�cej. Ponadto
    >
    > nawet na autostradzie 160 ca�y czas nie utrzymasz. Ile wi�cej twoim
    >
    > zdaniem powinien pali� przy 160 wzgl�dem 140?
    >
    >
    >
    > Shrek.

    A skąd ja mogę wiedzieć ile powinien palić? Twoje dane nie są prawdziwe bo są za małe
    przyrosty zużycia paliwa związane z przyrostami prędkości. Jak byś napisał 100-7,5
    litra, 120-9 , 140-12 , 160-17 to by było wiarygodne. Przy prędkości maksymalnej
    łatwo oszacować zużycie paliwa bo silnik rozwija wtedy pełną moc. jak moc jest znana
    to przy sprawności w Twoim przypadku silnika benzynowego na poziomie 15-18% ( na
    gazie trochę mniej bo prędkość spalania gazu jest mniejsza niż benzyny) znając
    wartość opalową paliwa można policzyć ile pali.


  • 20. Data: 2014-10-09 08:55:46
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-10-07 16:09, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello anacron,
    >
    > Tuesday, October 7, 2014, 4:03:17 PM, you wrote:
    >
    >> Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
    >> 3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
    >> jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
    >> 5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
    >> Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
    >> niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieźle kombinują z wynikami, bo nie
    >> uwierzę, że wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
    >> instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej ilości aut uzyskać?
    >
    > NIE DA SIĘ określić czegoś takiego jak ,,realne dane spalania". Każdy
    > kierowca jeździ inaczej a najwięcej zależy od stylu jazdy. Mój Lanos
    > potrafi w trasie spalać od 5.8l/100km (totalnie kapelusznicza jazda w
    > małym ruchu w nocy) do 16.5l/100km (gaz do dechy na autostradzie - ale
    > wystarczy kilka TIRów i już spada do 13.5).
    > W mieście jest jeszcze trudniej, bo oprócz temperamentu kierowcy gra
    > role zmienny ruch - od płynnej jazdy dwujezdniowymi ulicami z zieloną
    > falą, po totalny, wieczny korek w Raszynie.

    Dodaj do tego warunki pogodowe jak wiatr.

    --
    www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
    Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: