    From: zbigi <z...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Simson - dziwne objawy braku p...zdy.
    Date: Thu, 28 Apr 2011 09:15:55 +0200

    Witojciez!
    Trafil do mnie Simson kolegi. A wlasciwie, to jego syna.
    No i ten Simson sie dziwnie zachowuje. Owoz kolega (a wlasciwie jego
    syn) uskarzal sie na postepujace slabniecie motorka.
    Pierwsze ogledziny i probna jazda nie wykazaly nic niepokojacego; Silnik
    ladnie zapalal, ladnie pracowal (no.. troszke potrafil zgubic wolne
    obroty albo zaciac sie na wysokich) i niczego - wlacznie z przyslowiowa
    pizda - mu nie brakowalo.
    Zatrudnilem jednak jezdzca testowego w postaci syna sasiadow i nakazalem
    mu jezdzic tym Simsonem tak dlugo, az sie znudzi. Synowi sasiadow lub
    Simsononowi. ;)
    No i znudzilo sie. Simsonowi wlasnie. Po dluzszym upalaniu w lekko
    trudnym (dla Simsona) terenie doprowadzono go do stanu, w ktorym odmowil
    wspolpracy. Zadne proby odpalenia nie skutkowaly i dopiero po
    dwudziestominutowej przerwie silnik nabral checi do wspolpracy.
    Badania drogowe (a raczej lesne) potrwaly jeszcze kilka dni i pol
    zbiornika paliwa i mozna juz zwerbalizowac wnioski:
    Silnik na zimno odpala ladnie i calkiem przyzwoicie pracuje. Czasem sa
    klopoty z obrotami biegu jalowego (potrafi dazyc do zgasniecia) a czasem
    podczas jazdy "gaz sie zacina" i motocykl potrafi poniesc. ;)
    Po jakims czasie (minimum 15...30 minut pod ponadprzecietnym
    obciazeniem) silnik zaczyna slabnac, az wreszcie korzysta z chwili
    nieuwagi prowadzacego i gasnie. Ewentualnie zostanie wylaczony. No i
    wtedy zadna magia nie pomaga - swieca ma iskre, a silnik nie chce gadac.
    Podczas tych (bezskutecznych) prob uruchomienia potrafi solidnie kichnac
    w tlumik (i zadymic pol podworka).
    Wiec ja sie pytam: o co sie temu Simsonowi moze rozchodzic?
    Macie jakies pomysly?
    Bo ja tylko lekkie podejrzenia bez zadnych pewniakow. A ze chwilowo
    zarobiony jestem, to i nie bardzo mam czas na dlugotrwala obserwacje i
    zabawe w eliminatke...
    Z gory dziekuje za podpowiedzi :)
    --
    zbigi i stopka zastepcza