  • 151. Data: 2012-11-15 17:02:53
    Temat: Re: RSM i spline
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "slawek" <s...@h...pl> napisał:

    > Użytkownik "AK" <n...@n...com> napisał w wiadomości grup
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Simpson's_rule

    No to mamy wyznawce nowej numeryku niejakiego slawka :).
    Proponuje nazwe: numerwika
    Mozna nawet limeryk na ta okazje palnac (odpowiedni jakosciowo do tej nowej
    "dziedziny":):

    "BUCol slawek dostal bzika i powstala numerwika"

    AK

  • 152. Data: 2012-11-15 17:34:55
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "AK" <n...@n...com> napisał w wiadomości grup
    > Mozna nawet limeryk na ta okazje palnac (odpowiedni jakosciowo do tej
    > nowej "dziedziny":):

    Wiesz co? Może jeszcze akwarelę namalujesz?!

    Przejrzyj sobie wątek, sprawdź kto uważał że implementacja z Wikipedii jest
    dobra. ROTFL

    (Ja się nie dziwię, że leśne dziadki nie potrafią używać Wikipedii - tzn.
    poprawiać błędnych haseł.)

  • 153. Data: 2012-11-15 17:45:30
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "slawek" <s...@h...pl> napisał:

    > Przejrzyj sobie wątek, sprawdź kto uważał że implementacja z Wikipedii jest dobra.
    ROTFL

    Palancie. Ja mam od lat swoja wlasna implementacje (a raczej implementacje)
    wiec nie interesuje mnie kompletnie kto sie oprieral na wikipedii, albo kto ja
    chwalil.
    Mam ja Algolu, Fortranie,C, C++ i "fika mi" jakas wikipedia (zwlaszcza ze "problem"
    nalezy do najtrywialniejszych numerycznie).

    AK

  • 154. Data: 2012-11-15 17:51:09
    Od: kenobi <p...@g...com>

    > Bede go nazywal idiota, chamem, palantem , gnojem i sk..lem dopuki
    >
    > nie przeprosi Bartka za chamskie obrazenie jego siostry.

    mz w ten sposob kolega dowodzi tylko tego ze sam jest patologicznym przygłupem i ja
    dla odmiany bede tak traktował kolege :O

  • 155. Data: 2012-11-15 17:59:58
    Temat: [OFF-FIR] Re: RSM i spline
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "kenobi" <p...@g...com> napisał:

    > mz w ten sposob kolega dowodzi tylko tego ze sam jest patologicznym przygłupem i ja
    dla odmiany
    > bede tak traktował kolege :O

    Urwanie glowy z tymi psami na trawnikach :( Znow sie cos przykleilo do buta :(...

  • 156. Data: 2012-11-15 18:08:27
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-11-15 16:00, AK pisze:

    > Bede go nazywal [...] dopuki [...]

    Ale fir ma rację. Szkoda na takie zabiegi lecących przez
    kable bitów. Skutku nie odniesie, a atmosfera na grupie
    się pogarsza.

    pzdr
    bartekltg

  • 157. Data: 2012-11-15 18:17:28
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "AK" <n...@n...com> napisał w wiadomości grup
    > Palancie. Ja mam od lat swoja wlasna implementacje (a raczej
    > implementacje)

    Być może AK /coś/ potrafił.

    Ale ilość wulgaryzmów, całkowity brak samokontroli, niezdolność do pisania
    zgodnie z ortografią i niekompetencja do zainstalowania choćby
    spell-checker'a... czynią z niego mało wiarygodne źródło informacji. Moim
    zdaniem jest to wręcz modelowy przykład kogoś, kogo nie chcielibyśmy mieć w
    zespole.

    Czy ktoś kiedykolwiek widział choćby tuzin linijek kodu napisanego przez AK?
    Bo ja sobie nie przypominam.

  • 158. Data: 2012-11-15 18:20:15
    Temat: Re: [OFF-FIR] Re: RSM i spline
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "AK" <n...@n...com> napisał w wiadomości grup
    > Urwanie glowy z tymi psami na trawnikach :( Znow sie cos przykleilo do
    > buta :(...

    Jak nazwać kogoś, kto biega po trawniku goniąc za cudzymi psami?!?

  • 159. Data: 2012-11-15 18:26:49
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-11-15 11:23, AK pisze:

    > Chyba tylko jakis _kompletny nieuk_ mnozylby nie wiadomo po co pod petla
    > :)).

    Ojtam, ja nie tylko mnożyłem pod pętlą, ale i budowałem
    wielkie wektory tych wag - do zastosowań bojowych zupełnie
    bez sensu;)

    Roman W w swoim rozwiązaniu wstawił mnożenie pod pętlą.
    Jak całkujesz skomplikowaną funkcję zawierajacą
    takie kwiatki: http://mathworld.wolfram.com/Polylogarithm.html
    to dodatkowe mnożenie niewiele zmienia.

    Dziwi mnie ta gałąź. Sławek się burzy, a wjego kodzie nie
    było mnożenia pod pętlą:

    double integrate_simpson(double x[], double y[], int n)
    {
    int i;
    double odd = 0., even = 0.;

    for(i = 1 ; i <= n ; i+=2) odd += y[i];
    for(i = 2 ; i <= n ; i+=2) even += y[i];

    return (2.0*odd-y[1]-y[n] + 4.0*even)*(x[3]-x[1])/6.0;
    }

    Jak ktoś nie wierzy kompilatorowi, można wprost mu kazać:

    //n parzyste!
    double even=-0.5*y[0];
    double odd = 0.0;

    for(i = 1 ; i <= n ; i+=2)
    {
    odd += y[i];
    even += y[i-1]
    }
    return (2.0*even + 4.0*odd + y[n])*stale

    Albo od razu
    if (n%2==0) return (2.0*even + 4.0*odd + y[n])*stale;
    else return (2.0*even + 4.0*odd + a*y[n] + b*y[n-1] + c*[n-2] )*stale;

    gdzie a,b,c to współczynniki, o których pisałem wczoraj.

    pzdr
    bartekltg

  • 160. Data: 2012-11-15 18:31:32
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    > Ale fir ma rację. Szkoda na takie zabiegi lecących przez
    > kable bitów. Skutku nie odniesie, a atmosfera na grupie
    > się pogarsza.

    Słusznie zauważyłeś - trzeba jeszcze popracować nad "cache". Czyli nad
    szybkością działania. I być może kupić sobie to
    http://dl.acm.org/citation.cfm?id=612205 .

    Chociaż przy 50 tysiącach punktów to jest circa 400kB, więc całą tablicę
    mogłoby wessać do cache.