  • 1. Data: 2012-03-31 12:46:53
    Temat: Silnik 2.0 Diesel VAG
    Od: " Noweusz" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    Rozważam zakup Audi A4 z silnikiem 2.0 tdi
    Rozmawiałem nie dawno ze znajomym i ten mówił że do 2007-8 [?] roku silnki te
    miały poważne wady, skutkujące pękaniem głowicy czy innymi kosztownymi defektami.

    Wspomniał on że serie silników z trzyliterowym oznaczeniem [?] były bardzo
    awaryjne, a potem (właśnie niby od 2007 lub 2008) były już znacznie mniej
    awaryjne - i wyróżnia je czteroliterowe oznaczenie...

    Czy mógłby ktoś to potwierdzić/zaprzeczyć, albo coś dodać w tym temacie ?

    Dzięki, pozdrawiam
    N.

  • 2. Data: 2012-03-31 13:34:28
    Temat: Re: Silnik 2.0 Diesel VAG
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Wspomniał on że serie silników z trzyliterowym oznaczeniem [?] były bardzo
    > awaryjne, a potem (właśnie niby od 2007 lub 2008) były już znacznie mniej
    > awaryjne - i wyróżnia je czteroliterowe oznaczenie...

    Na pewno lepsze opinie odnośnie bezawaryjności ma wersja 170KM (140KM
    awaryjna).

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 3. Data: 2012-03-31 14:49:14
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-03-31 13:34, =Marcos= pisze:

    > Na pewno lepsze opinie odnośnie bezawaryjności ma wersja 170KM (140KM
    > awaryjna).

    ale tylko wiosną, ja kupowałem jesienią i mówili że mniej awaryjne to te
    140KM.
    Mój jest z 2007r, przejechane 237000km, na razie głowica nie pękła...

    Lukasz

  • 4. Data: 2012-04-02 07:49:17
    Od: omega_fan <o...@n...com>

    > ale tylko wiosną, ja kupowałem jesienią i mówili że mniej awaryjne to te
    > 140KM.
    > Mój jest z 2007r, przejechane 237000km, na razie głowica nie pękła...

    Ktoś kiedyś podesłał taką fajną listę:

    2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
    zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
    czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy
    zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
    awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

    - 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
    (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
    siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
    kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

    - 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
    (np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

    - 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
    (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
    pompy oleju i wałków wyrównoważających,

    - 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
    lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa:
    analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
    (utrata mocy, zapychanie się dysz).