  • 1. Data: 2024-06-01 15:43:26
    Temat: Sila sygnalu routera
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Któryś z moich sąsiadów tak napie....a siłą sygnału routera i może jeszcze antenami,
    że u mnie nie da się prawie korzystać z wifi.
    Czy są jakieś normy dotyczące maksymalnej mocy nadawania wifi we własnym mieszkaniu
    (przez ściany przechodzi do mnie)?

  • 2. Data: 2024-06-01 16:36:26
    Temat: Re: Siła sygnału TRASOWNIKa
    Od: watapatatabysany wszystkim tutejszym i innym przeżuwaczom podpiczników, wodolejom i dupkom przepisywaczom banialuk z interśmietnika! <w...@p...no.net.no.site.no.network>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > napierdala siłą sygnału
    > że u mnie nie da się prawie korzystać z wifi.

    Proste, ZMIEŃ KANAŁ, ZMIEŃ PASMO, ZMIEŃ TRASOWNIK z gównianego
    na zaawansowany, najlepiej i najskuteczniej ZMIEŃ SĄSIADA!

    NIE BŁAŹNIJ się publicznie BŁACHOSTKAMI; pospolity
    ubijaczu piany!

    --
    watapatatabysany

    ?

  • 3. Data: 2024-06-01 16:53:33
    Temat: Re: Sila sygnalu routera
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v3f8hu$fvp$2$bosch@news.chmurka.net>
    user ąćęłńóśźż pisze tak:

> [...]
    > Czy są jakieś normy dotyczące maksymalnej mocy nadawania wifi we
    > własnym mieszkaniu (przez ściany przechodzi do mnie)?

    Router ma normę to oczywiste. Inaczej nie byłby dopuszczony do
    sprzedaży w danym kraju. Nikt tego nie zostawia użytkownikowi do
    dyspozycji.

    A co tam sobie ktoś kupił na aliexpress czy ztuningował to ocenić może
    Urzad Komunikacji Elektronicznej przyjechać i zmierzyć
    (gdyby im się chciało to jeszcze robić)

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 4. Data: 2024-06-02 12:36:06
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Sąsiada urządzenia Ubiquiti dopuszczone na rynek US (tak rozgłaszają), nie na rynek
    PL lub UE.
    Jeśli lubisz dawać się dymać na sucho, bo ktoś coś kupił na Aliszybko, to Twoja
    sprawa.
    Każdy z nas może co kwartał kupić coś mocniejszego o 1 wat i za dwa lata będzie
    smażalnia, tylko czy o to chodzi, w mieszkaniu?
    Jeszcze nie wiem, który to sąsiad, bo akurat mam paru z rodziny "zrób to sam".

    -----

  • 5. Data: 2024-06-05 23:12:36
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 cze 2024 o 15:43, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]
    > z wifi. Czy są jakieś normy dotyczące maksymalnej mocy nadawania
    > wifi we własnym mieszkaniu (przez ściany przechodzi do mnie)?

    W laptopie widzę zza nośnej ściany (może 32cm żelbetonu z pionowymi
    dziurami (po kanalizacyjnych rurach) pracującymi jako kominy) sygnał
    czyjegoś TPlinka silniejszy niż z mej Tendy odległej o ~2m... (laptop
    jest oddalony od tej ściany co najmniej o pół metra) Z powodu łapania
    silniejszego sygnału zza ściany nie widzę żadnych problemów, choć oba
    sygnały (mej Tendy i zzaściennego/cudzego TPlinka) częściowo nakładają
    się na siebie. Mogę przestawić u siebie kanał, ale nie widzę potrzeby.

    Może masz jakiś problem z kartą bądź swym APkiem -- nowy APek
    na 2.4GHz dający 300Mb/s można qpić za kilkanaście pln.

    Nowy APek na 2.4GHz&5GHz dający łącznie 1200Mb/s to koszt
    kilkudziesięciu pln, może półtorej stówki pln...

    AXy rzecz jasna są na razie drogie...

    Czyniłem doświadczenia z nakładaniem wielu sygnałów na
    kanał -- zero widzialnych problemów, gdy próbowałem
    korzystać z najsłabszego...

    -=-

    BTW mego międzybalko_nowego połączenia -- pracuje poprawnie, jakość
    na poziomie 95%, opóźnienia niemierzalnie, ale sygnał spadł względem
    tego z początku kwietnia o kilka dB do 22dB z niepojętej przyczyny.
    (najlepiej było chyba -56dB a teraz najgorzej widziałem chyba -78dB;
    średnio spadł o około 12dB; śmieciowym poziomem jest ponoć -95dB)

    Powodów spadku sygnału może być wiele: nowe gałęzie drzew; nowe liście
    na gałęziach tychże drzew; słoneczne perturbacje; wilgotne powietrze;
    słabe/zepsute zasilacze, przegrzana hybryda wystawiona na ostre słońce...

    Na razie nie narzekam. 5GHz to mniejsze strefy Fresnela i luźna
    przestrzeń względem zapchanej 2.4GHz, ale i warunki propagacji
    gorsze niż w wypadku 2.4GHz...

    Obie hybrydy nie widzą siebie bezpośrednio -- są przesłonięte
    wieloma drzewami. Krawędzie (gałęzi czy liści) są zabójcze, bo
    dają dyfrakcje, dające później interferencje...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 6. Data: 2024-06-06 13:29:27
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Czy można zdalnie określić moc nadawania cudzego routera, czy mieści się w
    dozwolonych w UE 100 mW / 20 dBm (np. w rozsyłanych
    parametrach)?

  • 7. Data: 2024-06-06 13:31:27
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 cze 2024 o 23:12, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > AXy rzecz jasna są na razie drogie...

    Już nie są -- za stówkę plnów można mieć AXa...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 8. Data: 2024-06-07 00:59:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Jun 2024 13:29:27 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Czy można zdalnie określić moc nadawania cudzego routera, czy mieści się w
    dozwolonych w UE 100 mW / 20 dBm (np. w rozsyłanych
    > parametrach)?

    Wystarczy kierunkowa antena i z kilku metrów "będzie smażyć muchy w locie".

    Ewentualnie Twój sąsiad ma coś lepszego, np. UniFi LR i on też potrafi
    wystawić niezły sygnał, pomimo, że mieści się w normach.

    Lata temu sieciowaliśmy firmy. Największa to była fabryka na długości ok.
    niecałych trzech kilometrów i szerokości kilkaset metrów. Zleceniodawca
    chciał, aby wszędzie był jednolity sygnał - ważne to było dla wózków
    wyposażonych w terminale i czytniki oraz dla przenośnych kolektorów danych.
    Sprzęt (AP i AP-Switch) były firmy Symbol (albo Motorola - nie pamiętam
    dokładnie), a anteny specjalne, dookólne ale w pionie bardzo płaska
    propagacja. Od 8 do chyba 16 dB.
    Przy jednej antenie spokojnie zwykłym cywilnym PDA (starsza wersja
    smartfona bez telefonu) miało się pełny sygnał na ponad 100 metrach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2024-06-07 16:24:44
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Ubiquiti z rynku US.
    Sąsiad by poszedł na współpracę, ale te jego AP raczej nie mają mocy regulowanej w
    menu urządzenia.
    OIDP cztery antenki prętowe, przy moich wbudowanych w mydelniczki UPC/Orange.
    Psia mać, a kiedyś miałem router UPC z gniazdem antenowym :-/

    -----

  • 10. Data: 2024-06-07 18:27:11
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 6 cze 2024 o 13:29, ąćęłńóśźż pisze:

    > Czy można zdalnie określić moc nadawania cudzego routera, czy mieści
    > się w dozwolonych w UE 100 mW / 20 dBm (np. w rozsyłanych parametrach)?

    Kiedyś normy mówiły także o EIRP -- może dziś także mówią... ;)

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s