  • 41. Data: 2012-07-09 15:26:29
    Temat: Re: Siedzonko z isofix - czy warto do starego auta
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 09 Jul 2012 14:11:30 +0100, kamil

    > ale jak na razie tylko ty z grupy masz taki problem

    Ja też mam problem z wpinaniem. Odpowiada za to kształt kanapy i położenie
    zaczepów -- ciasno jest między oparciem a siedziskiem, zaczepy są poniżej
    siedziska i zwyczajnie ciężko jest się sprawnie wczepić.

    > i generalnie jesteś dość odosobniony w opinii,
    > że isofix utrudnia życie. ;)

    Bo fakt jest taki, że utrudnia. Inna sprawa,
    że ten system nie ma ułatwiać życia rodzicowi,
    tylko lepiej chronić dziecko.

    > [...] bo przypiąć byle jak też potrafię w 3 sekundy,
    > tylko pretensje o rozkwaszony nos przy byle
    > hamowaniu do kogo dziecko będzie miało?

    Czemu nie montujesz fotela na środku kanapy?

    --
    Pozdor Myjk

  • 42. Data: 2012-07-09 15:51:49
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/07/2012 14:26, Myjk wrote:
> [...]
    >
    > Bo fakt jest taki, że utrudnia. Inna sprawa,
    > że ten system nie ma ułatwiać życia rodzicowi,

    Jeśli ktoś uważa, że męczenie się z pasami jest wygodniejsze niż
    popchnięcie fotelika w zaczepy, to już jego sprawa.

    > Czemu nie montujesz fotela na środku kanapy?

    Fotelik 9-18kg montowałem właśnie na środku, od jakiegoś czasu młoda
    jeździ sobie z przodu.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 43. Data: 2012-07-09 16:00:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 09 Jul 2012 14:51:49 +0100, kamil

    > Jeśli ktoś uważa, że męczenie się z pasami jest wygodniejsze niż
    > popchnięcie fotelika w zaczepy, to już jego sprawa.

    Jak już pisałem, to jest dodatkowa czynność a nie zamiennik.
    Potem i tak trzeba dziecko przypiąć pasami.

    > Fotelik 9-18kg montowałem właśnie na środku, od jakiegoś czasu młoda
    > jeździ sobie z przodu.

    Z przodu na środku? :P Tak się martwisz o nos dziecka, a fakt jest taki, że
    nos będzie bezpieczniejszy na środku tylnej kanapy bez systemu IF niż po
    bokach z IF. To daltego, że ISOFIX niewiele zdziała jak dostaniesz strzała
    z boku.

    --
    Pozdor Myjk

  • 44. Data: 2012-07-09 16:26:38
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/07/2012 15:00, Myjk wrote:
> [...]
    > bokach z IF. To daltego, że ISOFIX niewiele zdziała jak dostaniesz strzała

    Najbezpieczniejsze będzie siedząc w domu, bo jeszcze w górach kleszcz ją
    ugryzie i co? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 45. Data: 2012-07-09 18:52:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 9 Lip, 15:11, kamil <k...@s...com> wrote:
    > Dzieci z ADHD to już nie moja sprawa, ale jak na razie tylko ty z grupy
    > masz taki problem i generalnie jesteś dość odosobniony w opinii, że
    > isofix utrudnia życie. ;)

    Etam, większość się wstydzi że sobie nie radzi bo ten system w wielu
    fotelikach i kanapach jest zjebany, ale boją się przyznać bo to
    obciach. Ja nie mam takich komplexów :]

    > Dopiero co twierdziłeś, że guzik a nie wkładasz bo przecież ruch
    > miejski.

    Twierdziłem że nie wkładam izofiksa a nie pasów.

    > Zdecyduj się wreszcie, bo przypiąć byle jak też potrafię w 3
    > sekundy, tylko pretensje o rozkwaszony nos przy byle hamowaniu do kogo
    > dziecko będzie miało?

    Ale jak można przypiąć byle jak pasem? Fotel wpasowuje się w kanapę,
    dzieciak na fotel, pas przekładany przez 2 zagłębienia i wpięty w
    klamrę, druga ręka naciąga i po sprawie. Trwa to max 15s, a nie wiem
    co tu można jeszcze poprawić i czemu dzieciak na się rozkwaszać???

    L.

  • 46. Data: 2012-07-09 20:34:48
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-09 18:52, Lisciasty pisze:

    > Etam, większość się wstydzi że sobie nie radzi bo ten system w wielu
    > fotelikach i kanapach jest zjebany, ale boją się przyznać bo to
    > obciach. Ja nie mam takich komplexów :]

    Stąd też wcześniej pisałem, że ludzie nie mają bladego pojęcia w tej
    materii, ale wypowiadają się dość autorytatywnie na podstawie swej
    jednostkowej i subiektywnej opinii (bez skali porównawczej).
    ISOFIX dobry, bo wygodny, komfortowy, bezpieczny i tak też należy
    mówić, ponieważ tak mówią i jest nowocześnie. Tymczasem ani
    on wygodny, ani komfortowy, ani bezpieczny. Znaczy wszystkie te
    cechy mogą być spełnione, ale on jako taki niczego takiego nie
    zapewnia. Foteliki/bazy mocowane tylko pomocą pasów wcale gorsze
    nie są, a często mogą być lepsze. W swoim czasie nawet ADAC
    "zweryfikował" swą opinię o tych bezdyskusyjnych "zaletach"
    ISOFIX, a zarzutów było (i jest) nadal bardzo dużo.

  • 47. Data: 2012-07-10 08:22:15
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Nex@pl" <"nex[wytnij_to] nabazgrał(a):

    > ISOFIX chyba można dodać do każdego auta, czy nie? Przecież to tylko dwa
    > metalowe uchwyty.

    Maluch z ISOFIX-em hmmm nie wiedziałem że mogłem mieć taki bajer :)

  • 48. Data: 2012-07-10 09:13:59
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Najbezpieczniejsze będzie siedząc w domu, bo jeszcze w górach kleszcz ją
    > ugryzie i co? ;)

    A podobno najwięcej wypadków zdarza się w domu. :D

  • 49. Data: 2012-07-10 09:22:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-10 08:22, Chris pisze:
    > Nex@pl" <"nex[wytnij_to] nabazgrał(a):

    > Maluch z ISOFIX-em hmmm nie wiedziałem że mogłem mieć taki bajer :)

    Nawet jakbyś miał to problem występował natury technicznej - jak
    uraczyłem kiedyś znajomego fotelikiem po moim synu (Bebe Comfort Cosmos)
    to się okazało, że z tyłu w maluchu to on się mieści tylko bokiem ;)

  • 50. Data: 2012-07-10 11:46:37
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/07/2012 17:52, Lisciasty wrote:

> [...]
    > klamrę, druga ręka naciąga i po sprawie. Trwa to max 15s, a nie wiem
    > co tu można jeszcze poprawić i czemu dzieciak na się rozkwaszać???

    Fotel 9-18?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil