  • 31. Data: 2012-07-09 11:29:26
    Temat: Re: Siedzonko z isofix - czy warto do starego auta
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 09 Jul 2012 10:12:06 +0100, kamil

    > Czyli do jazdy w "ruchu lokalnym", w którym nawalony gówniarz walący w
    > ciebie 90km/h też może się trafić nie ma sensu porządnie zapinać
    > dziecka. Mhm, tak.

    Ale po co popełniasz nadinterpretację? Przecież system ISOFIX nie zwalnia w
    ŻADNYM wypadku z konieczności zapinania pasów i wątpie aby Twój przedpiszca
    to właśnie miał na myśli. ergo, czy fotel ma IF i czy się go używa, nie ma
    większego znaczenia, w każdym razie nie tyle, aby za to podwójnie
    przepłacać. Tymbardziej, że wolę dziecko ulokować w centrum pojazdu bez IF,
    niż z boku korzystając z IF.

    --
    Pozdor Myjk

  • 32. Data: 2012-07-09 11:44:13
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/07/2012 10:29, Myjk wrote:
> [...]
    > większego znaczenia, w każdym razie nie tyle, aby za to podwójnie
    > przepłacać. Tymbardziej, że wolę dziecko ulokować w centrum pojazdu bez IF,

    Cała rzecz w tym, że zapięcie z isofixem jest o wiele łatwiejsze i
    dodatkowo nie trzeba fotelika przypinać za każdym razem, kiedy dziecka w
    nim nie ma. Chyba, że lubisz kiedy fotelik fruwa po samochodzie na
    każdym zakręcie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 33. Data: 2012-07-09 11:57:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 09 Jul 2012 10:44:13 +0100, kamil

> [...]
    > dodatkowo nie trzeba fotelika przypinać za każdym razem, kiedy dziecka w
    > nim nie ma. Chyba, że lubisz kiedy fotelik fruwa po samochodzie na

    Latał mi poprzedni fotelik (6-18kg) -- baza była zapinana pasami
    samochodowymi, dziecko miało pasy w fotelu. Ten, jak był niezapięty,
    faktycznie się telepał po samochodzie. Teraz mam Rómera KidFix, kupiłem go
    z IF, bo tak samo myślałem jak Ty -- że będzie mi się telepać podczas
    jazdy, w końcu nie będzie przypinany. Fakt jest jednak taki, że bez
    dziecka, a z przewleczonym po jednej stronie pasem (tak zostaje po odpięciu
    dziecka), fotel nie lata po samochodzie. Głównie dzięki temu, że jest
    bardzo lekki (nie ma bazy) i jest dobrze wyważony (siedzisko ciężkie w
    stosunku do oparcia). Nie wiem jak inne, w przypadku posiadanego przeze
    mnie fotela, IF mogłoby nie być. Zwłaszcza jak brać pod uwagę co cały czas
    podkreślam: na środku tylnej kanapy gdzie jest najbezpieczniej nie ma IF.

    --
    Pozdor Myjk

  • 34. Data: 2012-07-09 12:22:53
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    On 6 Lip, 23:08, RadekNet <r...@r...com> wrote:
    > Tez sie zastanawiam o co chodzi...

    A zakładałeś kiedyś 2 foteliki na izofixa na parkingu tuż obok drogi,
    mając pod opieką dwójkę 3-latków którzy są już na tyle szybcy i
    pomysłowi żeby w ciągu 10s zrobić sobie kuku, a przy okazji na tyle
    niedojrzali żeby olewać jasne polecenia, chyba że wydrę ryj na pół
    okolicy? ;)
    Fakt że po części jest to moje lenistwo, ale zabezpieczony izofix w
    foteliku wymaga postawienia go jakoś wygodnie, pomacania łapą
    zatrzasku, wyciągnięcia, trafienia tymi cholernymi szynami w mocowania
    i zamknięcia w końcu. Ja nie jestem specjalnie ułomny ale zawsze
    montaż zabiera mi dość dużo czasu...

    Nie wiem jaki masz fotrlik i auto ale mój fotelik przypinam dosłownie w 2-3
    s od momentu otwarcia drzwi. Po prostu klik i jest. No i dlatego nie
    rozumiem na co tu tracić czas.

  • 35. Data: 2012-07-09 12:40:41
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Nie przyglądałem się za bardzo, ale takie uchwyty możesz sobie dospawać
    do blachy pod kanapą, czym to się różni od rozwiązania fabrycznego, a w
    zasadzie jak ono wygląda?

  • 36. Data: 2012-07-09 12:51:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 9 Lip, 11:14, kamil <k...@s...com> wrote:
    > Prawidłowy montaż takiego fotelika pasami do dobre 30-60 sekund jeśli
    > masz wprawę, z Isofixem zajmuje to 5 sekund i montaż jest za każdym
    > razem pewny.

    Przymocowanie pasami fotelika zajmuje mi 10s, przymocowanie isofixem
    ponad 30.

    > 3-latki to jeszcze zapewne kategoria 9-18kg, chyba że ten parking jest
    > pod McDonalds do którego zabierasz spasione wieprze na obiady.
    > Powiedz, trollujesz czy jesteś głupi?

    Twój poziom właśnie poznałem, tak więc z mojej strony EOT.

    L.

  • 37. Data: 2012-07-09 14:01:16
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-07-09 12:40, Nex@pl pisze:
    > Nie przyglądałem się za bardzo, ale takie uchwyty możesz sobie dospawać
    > do blachy pod kanapą, czym to się różni od rozwiązania fabrycznego, a w
    > zasadzie jak ono wygląda?
    Tym, że "blacha pod kanapą" jest np. przetłoczona aby lepiej przenieść
    obciążenie kilkuset kg. wyrywające zamocowania...
    Nie mówiąc o tym, że punktowe przegrzanie blachy zmienia jej właściwości
    np. odporność na korozję.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 38. Data: 2012-07-09 14:21:04
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/07/2012 11:51, Lisciasty wrote:

    > Przymocowanie pasami fotelika zajmuje mi 10s, przymocowanie isofixem
    > ponad 30.

    Montaż fotelika 9-18kg, w którym pas trzeba przeciągnąć między
    siedziskiem a podstawą fotelika, fotelik dopchnąć, pas dobrze naciągnąć
    i docisnąć klamrami zajmuje ci 10 sekund, wepchnięcie go w haki ISOFIX
    30? Mhm, tak.

    > Twój poziom właśnie poznałem, tak więc z mojej strony EOT.

    Wybacz, ale od dziecka alergicznie reagowałem na mitomanów
    opowiadających bzdury.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 39. Data: 2012-07-09 14:33:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 9 Lip, 14:21, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Monta fotelika 9-18kg, w kt rym pas trzeba przeci gn mi dzy
    > siedziskiem a podstaw fotelika, fotelik dopchn , pas dobrze naci gn
    > i docisn klamrami zajmuje ci 10 sekund, wepchni cie go w haki ISOFIX
    > 30? Mhm, tak.

    Moje fixy są chowane teleskopowo w fotel i zanim to cholerstwo
    wyciągnę i naprostuję a potem wsadzę w dziury mija kupa czasu. Na pasy
    są porobione miejsca i zatrzaski, zakładam jedną ręką a drugą
    utrzymuję półprodukta żeby nie fikał. Docisk fotelika jest w fazie
    wkładania i trwa sekundę bo tylko wkładam górę pod zagłówek i dociskam
    dół.

    > Wybacz, ale od dziecka alergicznie reagowa em na mitoman w
    > opowiadaj cych bzdury.

    Ale że co, lansuję się twierdząc że wkładam pas migiem a izofiksa
    męczę minutę? :P

    L.

  • 40. Data: 2012-07-09 15:11:30
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/07/2012 13:33, Lisciasty wrote:

> [...]
    > utrzymuję półprodukta żeby nie fikał. Docisk fotelika jest w fazie
    > wkładania i trwa sekundę bo tylko wkładam górę pod zagłówek i dociskam

    Dzieci z ADHD to już nie moja sprawa, ale jak na razie tylko ty z grupy
    masz taki problem i generalnie jesteś dość odosobniony w opinii, że
    isofix utrudnia życie. ;)

    > Ale że co, lansuję się twierdząc że wkładam pas migiem a izofiksa
    > męczę minutę? :P

    Dopiero co twierdziłeś, że guzik a nie wkładasz bo przecież ruch
    miejski. Zdecyduj się wreszcie, bo przypiąć byle jak też potrafię w 3
    sekundy, tylko pretensje o rozkwaszony nos przy byle hamowaniu do kogo
    dziecko będzie miało?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil