  • 1. Data: 2011-07-23 07:47:43
    Temat: Sapwanie plastiku
    Od: "frulik" <f...@i...pl>

    Z góry przepraszam za post w tym miejscu, ale nie znalazłem innego
    odpowiedniego.
    Zastanawiam się jak połączyć/naprawić elementy plastikowe. To co znalazłem
    odnosi się do zderzaków i tym podobnych.
    Nie prowadzę żadnego warsztatu, a miałbym do łączenia jedynie takie rzeczy
    jak: krzesło ogrodowe, mała (plastikowa) konewka, zabawki dziecięce (takie
    małe dla 2-latka), pęknięta pokrywka kosza łazienkowego na bieliznę, itp.
    Czy coś takiego da się naprawić spawarką i czy ma to większy sens ?

  • 2. Data: 2011-07-23 09:38:40
    Temat: Re: Sapwanie plastiku
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "frulik"

> [...]
    > łazienkowego na bieliznę, itp.
    > Czy coś takiego da się naprawić spawarką i czy ma to większy sens ?

    krzesło ogrodowe - 14 zł
    konewka - 3 zł
    zabawka dziecięca - 3 zł
    pokrywa kosza na bieliznę - bezcenna

    tak, spawanie tych elementów ma głęboki sens

  • 3. Data: 2011-07-23 09:45:37
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-23 05:47:43 +0000, "frulik" <f...@i...pl> said:

    > Z góry przepraszam za post w tym miejscu, ale nie znalazłem innego
    > odpowiedniego.

    I słusznie, każdy spawający tworzywa sztuczne zaczyna od wpisania w
    gógle wyrazu: samochód.

    > Zastanawiam się jak połączyć

    sznurkiem.

    > /naprawić elementy plastikowe.

    Skleić, zespawać, zszyć, zdrutować, okleić, wymienić.

    > miałbym do łączenia jedynie takie rzeczy
    > jak: krzesło ogrodowe, mała (plastikowa) konewka, zabawki dziecięce (takie
    > małe dla 2-latka), pęknięta pokrywka kosza łazienkowego na bieliznę, itp.

    Woźny w żlobku/przedszkolu?

    - krzesło
    wymienić
    - konewka
    skleić, zaspawać, wymienić
    - pokrywka
    skleić, zespawać, wymienić

    Taką: <http://www.ataszek.pl/spawarka-do-plastiku-gazowa>

    > i czy ma to większy sens ?

    Musisz to sobie przemyśleć (siadanie na sklejonym krześle) i przeliczyć
    (jak często będziesz kleił tę NIEDOKUPIENIA konewkę czy pokrywkę)...

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2011-07-23 13:10:48
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    ogolnie radze sobie odpuscic - musisz umiec rozpoznac jakie tworzywo jest
    baza dla takiego krzesla cyz kosza i miec kawalki takiego samego jako spoiwo
    (nie ma sily, musisz wlozyuc troche materialu zeby zalatac pekniecie).
    poszukaj spawarekj do plastiku an allegro
    sa w zestawach z paskami z tworzyw.

    zabawek bym nie spawal (chyba e takie miejsce ze mlody sie nie potnie) dla
    2latka. chyba ze bardzo dokladnie wykonczysz powierzchnie po spawaniu.

    dlatego znajdujesz duzo informacji o spawaniu zderrzakow bo to sie oplaca
    robic (zderzak kosztuje od 100pln w zwyz*). krzesla za kilkanascie pln nie
    ma sensu. kosza na bielizne rowniez. pamietaj ze to nigdy nie bedzie
    wygladac jak nowka. slady spoinowania beda bardzo widoczne.

  • 5. Data: 2011-07-23 13:37:17
    Od: "frulik" <f...@i...pl>

    Generalnie nie chodzi mi o to, aby koszt spawarki się szybko zwrócił, ale
    krzesło wolę naprawić niż kupić nowe (nawet, jeśli nie kosztuje majątku.
    Co do zabawek, to niestety, ale zabawki są bardzo drogie (nawet małe) i do
    tego bardzo często nie da się kupić takiej samej, nawet jeśli by się
    chciało.
    Chodzi mi o to, czy da się coś takiego giętkiego (jak pokrywka, czy krzesło)
    zespawać i będzie trzymało ?
    Niestety klejenie nie jest skuteczne na dłużej.

  • 6. Data: 2011-07-23 13:40:31
    Od: "Paweł W." <p...@w...onet.pl>

> [...]
    > ma sensu. kosza na bielizne rowniez. pamietaj ze to nigdy nie bedzie
    > wygladac jak nowka. slady spoinowania beda bardzo widoczne.

    Poszpachluje, pomaluje w kabinie lakierniczej, a i jeszcze spawarkę do
    plastiku musi kupić (ostatecznie lutownica starczy) i będzie miał kosz na
    bieliznę za jakieś 500-600zł ;-)
    p.

  • 7. Data: 2011-07-23 13:48:19
    Od: "Paweł W." <p...@w...onet.pl>

    Użytkownik "frulik" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > krzesło) zespawać i będzie trzymało ?
    > Niestety klejenie nie jest skuteczne na dłużej.
    Każdy element plastikowy jest oznaczony symbolem typu: PP, ABS, itp. Obejżyj
    to dokładnie i poszukaj spoiw na allegro:
    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=1&string=pp&
    params_top_cookie=635c8699ec6a48ca70780f0e041b45ce82
    fe39d8&category=18554
    Zwykła lutownica powinna Ci wysatarczyć do tych napraw, ale ładnie to
    wyglądać nie będzie (szczególnie zabawki).

    Pozdrawiam
    p.

  • 8. Data: 2011-07-23 14:29:19
    Od: "frulik" <f...@i...pl>

    W artykule news:j0ece1$pak$1@news.task.gda.pl,
    niejaki(a): Paweł W. z adresu <p...@w...onet.pl> napisał(a):

    > Każdy element plastikowy jest oznaczony symbolem typu: PP, ABS, itp.

    No właśnie nigdzie tego nie mogę znaleźć :( Na żaden zabawce (czy pilocie od
    niej) nie ma tej informacji :(
    Nawet w instrukcji/ulotce, która była dołączona też tego nie ma :(

  • 9. Data: 2011-07-23 14:50:47
    Od: "Paweł W." <p...@w...onet.pl>

    > No właśnie nigdzie tego nie mogę znaleźć :( Na żaden zabawce (czy pilocie
    > od niej) nie ma tej informacji :(
    > Nawet w instrukcji/ulotce, która była dołączona też tego nie ma :(
    To wypróbuj PP. Najbardziej uniwersalne to jest, a majątku nie wydasz.

    p.