-
11. Data: 2020-02-29 18:59:44
Temat: Re: "Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
> Z przodu ma w kołach prądnice a z tyłu silniki elektryczne. Jak
> jedzie to prądnice dają prąd do silników i jeszcze trochę zostaje
> dla akumulatora.
;-D
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)
-
12. Data: 2020-02-29 19:13:11
Temat: Re: "Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"
Od: z <...@...pl>
W dniu 2020-02-29 o 18:59, Budzik pisze:
> Tyle to mi pali ducato. Ty chyba nie umiesz jezdzic ;-DDD
>
Po pierwsze to pomiar rzeczywisty a nie komputera który zaniża ok 0,7 litra.
Po drugie stwierdziłem że przy posiadaniu dpfa w jtd lepiej go porządnie
przeganiać jeśli mogę niż dziadować na paliwie a potem płakać w serwisie.
Potrafię w tym aucie uzyskać spalanie 5,5 bez większego wysiłku.
Szkoda życia ;-)
PS. Chyba to ważne. Sedici 1,9 Jtd 4x4. Gdzieś kiedyś czytałem że przez
napęd (opory) pali się o litr więcej
-
13. Data: 2020-03-01 02:00:00
Temat: Re: "Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik z ...@...pl ...
>> Tyle to mi pali ducato. Ty chyba nie umiesz jezdzic ;-DDD
>>
> Po pierwsze to pomiar rzeczywisty a nie komputera który zaniża ok
> 0,7 litra.
W dupie byłes, gówno wiesz ;-D
W moim egzemplarzu spalanie na komputerze vs realne rozni sie maks o
0,1l.
> Po drugie stwierdziłem że przy posiadaniu dpfa w jtd
> lepiej go porządnie przeganiać jeśli mogę niż dziadować na paliwie a
> potem płakać w serwisie. Potrafię w tym aucie uzyskać spalanie 5,5
> bez większego wysiłku. Szkoda życia ;-)
Nie jestes pierwszy który myli oszczedne zuzycie paliwa z dziadowaniem.
Ale gdzie pomiedzy 5,5 a 8 jest złoty srodek.
>
> PS. Chyba to ważne. Sedici 1,9 Jtd 4x4. Gdzieś kiedyś czytałem że
> przez napęd (opory) pali się o litr więcej
>
Niewatpliwie 4x4 bedzie palił wiecej.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jaki jest szczyt odwagi???
Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))
-
14. Data: 2020-03-01 12:55:04
Temat: Re: "Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"
Od: z <...@...pl>
W twojej na pewno nie ;-)
A wskaźnik prędkości masz też zgodny z GPS?
> Nie jestes pierwszy który myli oszczedne zuzycie paliwa z dziadowaniem.
Oprócz kasy na paliwo są inne koszty. A bólów mojego kręgosłupa nie
wycenisz więc często jeżdżę tam gdzie można 150.
> Ale gdzie pomiedzy 5,5 a 8 jest złoty srodek.
I ten złoty środek jest wtedy gdy nie mogę jechać 150 a za stary jestem
żeby pakować się na trzeciego na krajówce czy lawirować w korkach w mieście
Jestem NORMALNY.
Znam ludzi co jeżdżą podobym silnikiem max 110 na piątce czy szóstce.
Kto bogatemu zabroni ;-)
z
-
15. Data: 2020-03-01 13:14:34
Temat: Re: "Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 01.03.2020 o 02:00, Budzik pisze:
> Użytkownik z ...@...pl ...
>
>>> Tyle to mi pali ducato. Ty chyba nie umiesz jezdzic ;-DDD
>>>
>> Po pierwsze to pomiar rzeczywisty a nie komputera który zaniża ok
>> 0,7 litra.
>
> W dupie byłes, gówno wiesz ;-D
> W moim egzemplarzu spalanie na komputerze vs realne rozni sie maks o
> 0,1l.
No to jak w końcu jest? Piszesz, że pali ci 8 litrów na 100. A
jednocześnie twierdzisz, że LPG które mienia ci (w zaokrągleniu i to
korzystnym) to na 7ON + 1LPG w dostawczaku się opłaca.
--
Shrek
-
16. Data: 2020-03-01 14:59:59
Temat: Re: "Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Shrek ...@w...pl ...
>>>> Tyle to mi pali ducato. Ty chyba nie umiesz jezdzic ;-DDD
>>>>
>>> Po pierwsze to pomiar rzeczywisty a nie komputera który zaniża ok
>>> 0,7 litra.
>>
>> W dupie byłes, gówno wiesz ;-D
>> W moim egzemplarzu spalanie na komputerze vs realne rozni sie maks o
>> 0,1l.
>
> No to jak w końcu jest? Piszesz, że pali ci 8 litrów na 100. A
> jednocześnie twierdzisz, że LPG które mienia ci (w zaokrągleniu i to
> korzystnym) to na 7ON + 1LPG w dostawczaku się opłaca.
>
Ja nie pisałem ze sie nie opłaca a w kazdym razie nie wprost.
Pokazywałem kilka znaków zapytania:
- jak to rzeczywiście działa? Bo widziałem film w którym gośc probował
udowodnic pokazujac nizsze spalanie z kompa przy właczeniu a jednoczesnie
było widac ze odpuszcza gaz i bardzo delikatnie zwalnia. Tak to ja
potrafie na samym ON zaprezentowac.
- trwałosc silnika. To jest podstawowe pytanie. Ja mam np przelatana
450kkm i silnik chodzi jak nowy - nie bierze grama oleju, kopcenia nie
uswiadczysz etc.
- no i wreszcie najwazniejsze - ograniczenie ładownosci busa.
Ale ze nie znam nikogo kto w busach stosowałbym taka instalacje to trudno
mi sie wypowiadac.
O ciezarówka w ogole nie wspominajac.
Jak rozumiem ty twierdzisz ze taka instalacja zmienia 80 litrów ON na 70
ON + 10LPG? Czyli ze tutaj nie ma takiego przeliczenia jak w benie ze 100
litrów PB = 120 litrow zuzytego LPG? Jest 1:1?
CZyli ze bena kaloryczniejsza od LPG a ON ma tyle samo energii?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"
-
17. Data: 2020-03-01 15:00:00
Temat: Re: "Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik z ...@...pl ...
>
> W twojej na pewno nie ;-)
>
> A wskaźnik prędkości masz też zgodny z GPS?
>
Kilka procent roznicy.
>> Nie jestes pierwszy który myli oszczedne zuzycie paliwa z
>> dziadowaniem.
> Oprócz kasy na paliwo są inne koszty. A bólów mojego kręgosłupa nie
> wycenisz więc często jeżdżę tam gdzie można 150.
>
Jeżeli boli cie kregosłup od jazdy to moze warto jezdzic czyms
wygodniejszym albo jezdzic mniej?
>> Ale gdzie pomiedzy 5,5 a 8 jest złoty srodek.
>
> I ten złoty środek jest wtedy gdy nie mogę jechać 150 a za stary
> jestem żeby pakować się na trzeciego na krajówce czy lawirować w
> korkach w mieście Jestem NORMALNY.
I co wtedy robisz? Dajesz górą nad korkami?
> Znam ludzi co jeżdżą podobym silnikiem max 110 na piątce czy
> szóstce. Kto bogatemu zabroni ;-)
Jeżeli twoje spalanie wynika z szybkiej jazdy poza miastem to jest inna
inszosc. Tu nie ma o czym gadac - zapierdalasz, wiecej spalasz.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia
jeśli będziesz wystarczająco szybko jeździł.
-
18. Data: 2020-03-01 15:30:14
Temat: Re: "Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"
Od: z <...@...pl>
W dniu 2020-03-01 o 15:00, Budzik pisze:
> Jeżeli boli cie kregosłup od jazdy to moze warto jezdzic czyms
> wygodniejszym albo jezdzic mniej?
Dobrze by było być młodym przystojnym blondynem :-)
> I co wtedy robisz? Dajesz górą nad korkami?
Jadę ja wszyscy inni. Piszę o średnim spalaniu z napędem 4x4 w Sedici.
> Jeżeli twoje spalanie wynika z szybkiej jazdy poza miastem to jest inna
> inszosc. Tu nie ma o czym gadac - zapierdalasz, wiecej spalasz.
A do tego w mieście na krótkich odcinkach co jak wiadomo podwyższa
spalanie. Nie wiem dlaczego Cię moje spalanie zdziwiło?
Miałem Wcześniej almerę n16. Spalała przy takiej samej jeździe 11-12
litrów LPG
-
19. Data: 2020-03-01 16:13:32
Temat: Re: "Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"
Od: Uzytkownik <a...@s...pl>
W dniu 2020-02-29 o 13:12, Cavallino pisze:
> W dniu 29-02-2020 o 12:00, sirapacz pisze:
>> W dniu 2020-02-29 o 11:29, z pisze:
>>> Jakie to żenujące w reklamach Toyoty ;-)
>> ale działa - wczoraj zapytała mnie żona o to jak to możliwe.
>> :)
>> Nie widziałem tej reklamy - chodzi o odzysk z hamowania?
>
> Dokładnie.
> Tego, że na takim akumulatorze, w które są wyposażone, można
> przejechać max kilka km to już nie wspominają w reklamie.
>
> Śmiech na sali i tylko łapówka musiała iść spora, że zwolnili z akcyzy
> hybrydy, a dopłaty do elektryków zablokowali - to i Toyota ma na rynku
> używanie.....
>
Ale w hybrydach nie chodzi, żeby jeździć na prąd. Silnik elektryczny
pozwala zwiększyć osiągi samochodu bez zwiększania pojemności i mocy
silnika spalinowego, a przy tym obniżyć ilość spalanego paliwa na 100km.
Aurisy czy Priusy w trybie jazdy miejskiej spalają 3-4 litry benzyny na
100km. Pokaż mi jakiekolwiek inne auto niehybrydowe aby mogło się
pochwalić takimi osiągami.
Ponadto dzięki silnikowi elektrycznemu w Toyotach hybrydowych została
wyeliminowana spora część klasycznych podzespołów, które w trakcie
użytkowania generują duże koszty. Nie ma w nich turbosprężarek, nie ma
alternatora i rozrusznika, nie ma sprzęgła, zwłaszcza dwumasy, a nawet
nie ma klasycznych, stopniowych skrzyń biegów. Podczas hamowania
odzyskiwana jest energia.
Napęd składa się z silnika spalinowego, dwóch silników elektrycznych i
specjalnej przekładni planetarnej, które wraz z układem sterowania
pełnią rolę sprzęgła i bezstopniowej skrzyni biegów. Silniki elektryczne
służą zarówno jako napęd jak i jako prądnice odzyskujące energię
hamowania lub ładujące akumulatory w trakcie pracy silnika spalinowego,
a także jako rozrusznik silnika spalinowego.
Ponadto silniki spalinowe w samochodach hybrydowych nie są wysilone i
spokojnie robią po milionie km. Są bardzo trwałe
-
20. Data: 2020-03-01 17:03:29
Temat: Re: "Samoładujące elektryczne napędy hybrydowe"
Od: z <...@...pl>
Bo tu nie chodzi o technologię, racjonalność czy ekologiczność.
Chodzi o tępy owczy pęd do "samochodu elektrycznego" podsycany
faszystowską ekologią.
Teraz nawet toyota się wstydzi że jej samochody to tylko hybrydy a nie
samochody czysto elektryczne.
Że to DEBILIZM to wiemy.
Ale w tym wątku właśnie wyśmiewamy zmianę sloganów reklamowych.
np. Mój samochód jest elektryczny bo na "duży" akumaulator i dzięki temu
jest ekologiczny.
Lepiej brzmi niż to że to diesel 120KM?
LEPIEJ ;-)