  • 31. Data: 2020-10-20 16:48:43
    Temat: Re: Samochody elektryczne przyczyniaja się do zmniejszania ilości spaliniaków
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2020 o 13:54, sirapacz pisze:

    > A ten pożar go tak rozpirzył?

    No... Zbrojenia wyszły na wierzch. Ale pewnie jakoś to naprawią.

    --
    Shrek

  • 32. Data: 2020-10-20 17:40:35
    Od: K <n...@e...com>

    On 20/10/2020 15:47, Shrek wrote:

    > Spryskiwaczy w garażach raczej nie ma i zwykle nie są wymagane.

    W tym nie bylo zadnej instalacji ppoz. Malo tego w TVN24 pisza, ze ktos
    zjechal winda do garazu jak sie palilo ale bylo juz tak goraco, ze
    wrocil winda na parter i chwile po tym jak sie otworzyly drzwi,
    wylaczyli prad..

  • 33. Data: 2020-10-20 17:41:39
    Od: K <n...@e...com>

    On 20/10/2020 12:42, Kris wrote:

    > 47 fur po +/-40tys = 1,5mln
    > A gdzies tam czytałem ze budynek nie nadaje się do zamieszkania więc pesymistycznie
    licząc dodajmy jeszcze:
    > 40(?) mieszkań po 200tys(?)= 8mln

    Chyba nie caly sie nie nadaje, a pisza, ze beda go naprawiali mimo, ze
    nie bylo jeszcze ostatecznej ekspertyzy w tej kwestii.

  • 34. Data: 2020-10-20 18:07:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 20.10.2020 o 09:41, Kris pisze:
    > https://wgospodarce.pl/informacje/86892-warszawa-wyb
    uch-elektryka-splonelo-50-aut-blok-zniszczony
    > 1 elektryk(a może tylko hulajnoga) zutylizował z 50 spaliniaków i wykreował popyt
    na nowych kilkadziesiąt mieszkań

    To kiedy wprowadzą wyższe stawki OC na elektryki?
    ;)

  • 35. Data: 2020-10-20 18:26:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2020 o 17:40, K pisze:

> [...]
    > zjechal winda do garazu jak sie palilo ale bylo juz tak goraco, ze
    > wrocil winda na parter i chwile po tym jak sie otworzyly drzwi,

    Zjazd windy na poziom ewakuacji i otwarcie drzwi sugeruje jednal
    zadziałanie systemu wykrywania pożaru. Wyłączenie prądu to albo skutek
    użycia przeciwpożarowego wyłącznika prądu, albo po prostu kable się
    spaliły w tym momencie.

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2020-10-20 22:25:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Pozostaje skarzyc producenta samochodu,
    czy wiecie, tak na serio, bez gdybania, czy jest jakaś szansa na
    wygranie odszkodowania od producenta pojazdu, jeśli pojazd jest/był po
    gwarancji i rękojmi?
    Bo w pierwszym momencie - jasne, producent dał ciała niech płaci. ale z
    drugiej strony.... gwarancja na blachę jest 6 lat, jak się potem auto
    rozpadnie to co? W sensie co za różnica czy w 7 roku czy w 27.
    zardzewieje i pojedzie na złom. Nasze oczekiwania to jedno, ale
    deklaracje producenta - które znamy przez zakupem - to drugie. nie
    możemy w sądzie powiedzieć, co prawda producent dał gwarancje na 6 lat,
    ale to oczywiste ze auto powinno jeździć 10, albo 20 lat.
    No i obawiam się że to ratuje dupsko producentowi. Oczywiście jeśli ów
    "pojazd elektryczny" był po gwarancji.

    ToMasz

  • 37. Data: 2020-10-21 07:31:53
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --To kiedy wprowadzą wyższe stawki OC na elektryki?

    nie wprowadza, jesli ktos nawalil i zostawil ladujaca sie hulajnoge bez nadzoru to
    beknie, jesli e-auto samo z siebie buffnelo ogniem beknie producent auta ale w zaden
    sposob nie zwieksza to ryzyka dla TU

    ps zaden dzban nie zostawia tankujacego auta na stacji paliw (samoobslugowej) ale z
    jakis wzgledow wszyscy zalozyli ze ladujace sie e-auto/e-hulajnoga jest w 100%
    bezpieczna i teraz rzeczywistosc zaskrzeczala ... ladujesz = warujesz w skrocie :-)

  • 38. Data: 2020-10-21 07:36:27
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    -- Pozostaje skarzyc producenta samochodu,

    to nie USA a szanse skutecznego zaskarzenia Ping Denga sa iluzoryczne ... nawet jesli
    to bylo e-auto europejskiego producenta nie bedzie latwo ... teraz wszyscy
    administratorzy/wspolnoty pewnie aktualizuja regulanimy: zabrania sie ladowania
    wszelkich pojazdow elektrycznych bez nadzoru :-)

  • 39. Data: 2020-10-21 09:35:05
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/10/2020 06:31, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    bezpieczna i teraz rzeczywistosc zaskrzeczala ... ladujesz = warujesz w skrocie :-)

    Bo bezpieczne byc powinno. Jak ladujesz w domu telefon to tez siedzisz
    1-2h przy gniazdku? A co jesli samochod czy hulajnoga (nie wiemy) nie
    bylo podlaczone do ladowania?

  • 40. Data: 2020-10-21 10:59:05
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Bo bezpieczne byc powinno.

    jasne niech wszyscy beda piekni, bogaci i mlodzi :-) przeciez to tylko technika a
    technika jest zawodna

    --Jak ladujesz w domu telefon to tez siedzisz 1-2h przy gniazdku?

    moj telefon laduje 40% w pol godziny i nie trzymam go w reku podczas ladowania, po
    drugiej stronie mam znajomych ktorych dzieciaki laduja smartfony (ze zdechnietymi
    bateriami i gownianymi ladowarkami) przez noc, jak cos bufnie to bedzie placz i
    zgrzytanie zebow

    --A co jesli samochod czy hulajnoga (nie wiemy) nie bylo podlaczone do ladowania?

    no zdarza sie patrz Peugeot 307