  • 11. Data: 2011-10-17 10:30:41
    Temat: Re: Samochód stał na dworze 7 lat nieuzywany.
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-17, kogutek <s...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Bez sensu była wymiana oleju i płynu jeśli były. Bo jak by nie odpalił bo na
    > przykład któryś cylinder by zardzewiał, albo stanął by zawór i przy kręceniu
    > by się skrzywił bo by dostał od tłoka. To kasa zainwestowana w olej i płyn
    > była by stracona. Jak zapalił to dobrze. Jeździć i nic na zapas nie robić.
    > Samo wyjdzie.

    Bo olej sie nie starzeje?

    --
    Artur

  • 12. Data: 2011-10-17 10:59:22
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Ana" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, Skoda Fabia (rocznik 2000) stała nieużywana 7 lat na dworze.
    > Właściciel chce ją doprowadzić do stanu uzywalności. Nie działała pompka
    > paliwa - została wymieniona. Olej w silniku został wymieniony i płyn w
    > chłodnicy. Co musiałby jeszcze zrobić, wymienić? Samochód odpalił po
    > wymianie akumulatora i pompki za pierwszym razem.

    Paski w komorze silnika. Po 7 latach stania i założeniu, że samochód ma
    normalnie jeździć to niedługim czasie wymieniłbym rozrząd. Reszta tak jak
    powyżej napisano.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 13. Data: 2011-10-17 17:34:15
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    AZ <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    Bo jak by nie odpaliĹ&#65533; b
    > o na
    stanÄ&#65533;Ĺ&#65533; by zawĂłr i przy kr
    > Ä&#65533;ceniu
    zainwestowana w olej i pĹ&#65533;
    > yn
    > &#65533;.
    > >
    > Bo olej sie nie starzeje?

    Wszystko się starzeje, nawet żółwie. Nie napisałem że jak odpalić na starym to
    od razu wyjechać na autostradę żeby sprawdzić czy licznik zamknie. Jak tylko
    było jakieś smarowidło to kilka minut pracy nie jest w stanie na wolnych
    obrotach zaszkodzić silnikowi. Wymiana płynu chłodzącego przed odpaleniem też
    była bez sensu. Chętnie wziął bym od niego ten stary niedobry płyn.

  • 14. Data: 2011-10-17 17:58:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kuba (aka cita) wrote:

    > po krótkim przebiegu (powiedzmy 100km) wymienić olej jeszcze raz

    Jak byś to uzasadnił?
    Dlaczego 100km a nie np 600km?