  • 21. Data: 2009-09-30 22:03:27
    Temat: Re: Sabotaż TVP - nici ze startu dvb-t
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 30 Sep 2009 21:25:48 +0200, cztery napisał(a):

    > Moim zdaniem w tej chwili polska armia
    > przedstawia soba najwieksza wartosc bojowa od 1945r, gdyz jest zawodowa.

    W 1939 roku też mieliśmy zawodowa armię i zawodowi wojskowi nie okazali
    się ani trochę skuteczniejszymi w walce żołnierzami od przeszkolonych
    rezerwistów.

    > 2. Coz jest zlego w utracie niepodleglosci ? Teksas utracil niepodleglosc na
    > rzecz Stanow Zjednoczonych,

    Ale tam nie było konfliktu językowego!
    Tam nikt teksańczykowi nie mówił "Tu są Niemcy i tu należy mówić po
    niemiecku", tak jak np. ostatnio odpowiedział dziennikarzowi kandydat na
    ministra spraw zagranicznych Niemiec! A ten tekst, to ja sam
    wielokrotnie w Niemczech słyszałem, gdy chciałem rozmawiać po angielsku.

    > Polska pod zaborem pruskim rozwijala sie
    > gospodarczo duzo szybciej niz gdy byla niepodlegla.

    Ale ten rozwój trochę nierówno wyglądał.
    Prusacy się bogacili, powiększali swoje majątki, a Polacy swoje majątki
    tracili, stawali się tylko siła roboczą.
    Czy o przymusowych wywłaszczeniach nie słyszałeś?
    Czy w szkole nie uczyłeś się o takiej organizacji jak HaKaTa?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 22. Data: 2009-10-01 05:11:35
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > na rzecz Stanow Zjednoczonych, Polska pod zaborem pruskim rozwijala sie
    > gospodarczo duzo szybciej niz gdy byla niepodlegla.

    Niepodlegla kiedy ?

    A dlaczego nie zakładasz jak się rozwijała pod rosyjskim ?

    BTW: W 20 leciu międzywojennym Polska (wg wskaźników - nie znam się na tym
    ale wierzę temu kto to obliczył) rozwjala się szybciej niż w 20 leciu między
    1989 a 2009.
    vari

  • 23. Data: 2009-10-01 05:49:15
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    vari pisze:

> [...]
    > ale wierzę temu kto to obliczył) rozwjala się szybciej niż w 20 leciu między

    no to chyba ktoś przesadził.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 24. Data: 2009-10-01 06:14:42
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "cztery" <r...@d...trzy> napisał w wiadomości
    > 1. Kto nas "robroil" ? :-) Moim zdaniem w tej chwili polska armia
    > przedstawia soba najwieksza wartosc bojowa od 1945r, gdyz jest zawodowa.

    Ona jest dopiero w planach. Tego co teraz mamy, możemy użyć do potyczek w
    Afganistanie, a nie do obrony kraju. Plany są piękne. Szkoda, że brak
    pieniędzy.
    A należało wpierw zbudować armię zawodową, a dopiero wtedy poborowych
    rozpuścić do domów. Ale i w takim przypadku należałoby całemu stanowi
    ludności zapewnić krótkie szkolenia wojskowe. Na wszelki wypadek. Gdyby
    komuś zechciało się znów odkroić kawał Polski.

    > 2. Coz jest zlego w utracie niepodleglosci ? Teksas utracil niepodleglosc
    > na rzecz Stanow Zjednoczonych, Polska pod zaborem pruskim rozwijala sie
    > gospodarczo duzo szybciej niz gdy byla niepodlegla.

    Odezwał się zwolennik rozbrojenia. I o to właśnie chodzi w tym całym
    interesie. Przehandlować Polskę. A, co tam.

    Ciekawe, kto teraz miesza młodym ludziom w głowach. Kiedyś było to poprzez
    prasę, radio i telewizję. No, i poprzez szkołę.
    A teraz - w TV jakoś takich "mądrości" raczej nie ma. Do szkoły już nie
    chodzę, więc nie wiem. No to jak to się dzieje, że młodzi źle odczytują
    sytuację?

  • 25. Data: 2009-10-01 06:32:14
    Od: "jerzyn" <p...@o...eu>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > BTW: W 20 leciu międzywojennym Polska (wg wskaźników - nie znam się na tym
    > ale wierzę temu kto to obliczył) rozwjala się szybciej niż w 20 leciu
    Trochę to zbacza od wątku,ale niepodległość jest wtedy gdy brak obcych wojsk
    na terenie Polski , a taki przypadek mamy teraz właśnie i to prawie z
    małymi wyjątkami od 300 lat, z małymi przerwami na zmianę garnizonów,
    rosyjskich oczywiście.Te ostatnie lata ,cos około 50 były klasycznym
    przykładem na okupacje kraju.Weszli może i w słusznej sprawie wyłączać dzien
    17 września 1939r.,potem wygonili faszystow i potem po sfałszowanych
    wyborach siedzieli aż ich Wałęsa wspólnie z Jelcynem po upojnej nocy
    wyprowadzili.Co do tego wzrostu gospodarczego, po I wojnie w Polsce nic nie
    bylo i trzeba było budować wszystko od nowa i stad taki wzrost :-))

  • 26. Data: 2009-10-01 07:07:51
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > no to chyba ktoś przesadził.

    Nie wiem, nie znam się na ekonomii czy na rozwoju industrializaci ale z tego
    co pamiętam z tekstu pisano o:

    - wybudowaniu w II RP COP
    - wybudowaniu w II RP Gdyni (miasto z portem od podstaw)

    - polikwidowaniu wielu fabryk i całych gałęzi przemysłu (np elektronicznego)
    w III RP
    - niewybudowaniu autostrad (wiem wiem, złośliwy z tym jestem - nietaktownie
    akurat o tym w "towarzystwie" rozmawiać)

    itp

    O pzemyśle elektronicznym akurat mogę coś powiedzieć bo jestem
    elektronikiem.
    Przede wszystkim mieliśmy CEMI wytwarzającą na miejscu półprzewodniki.
    Przecież nie trzeba bylo tego zaorać tylko zmoderniować.
    Czemu zaorano ? Komuś przeszkadzało (konkurencji z zachodu - wiem wiem -
    jestem zwolennikiem "spiskowej teorii").
    Przykład: Fabryka Kabli w Ożarowie.
    Bylem tam w 1995 na warsztatach szkolnych.
    Próbowałem zdobyć za friko odcinek światlowodu do mojej pracy dyplomowej.
    Te warsztaty wyglądały jak laboratorium NASA (jak dla mnie i w porównaniu z
    warsztatami "renomowanego" Zajączka czy mojej ówczesnej szkoły przy Hucie
    Warszawa).
    Po CZYSTEJ sali w żółtych kombinezonach chodzili uczniowie, jeździły wózki
    widłowe z źółtymi kogutami i poruszały się po źółtych wymalowanych na
    podlodze liniach. Normalnie jak załadowywanie promu kosmicznego.
    Dostałem upragniony kawałek światłowodu.
    A to były PRZYSZKOLNE WARSZTATY dla UCZENIA młodzieży. jak zatem wyglądała
    fabryka ?
    Nie wiem.
    Wiem, że odwiedziłem też CEMAT na Wólczyńskiej i przechodziłem przez śluzę
    do wyciągarni.
    Jak w kosmosie niemalże.
    Teraz są to "powierzchnie do wynajęcia".
    A skany katalogow Cemi są ciągle jeszcze na zachodnich serwerach z dziale
    katalogu półprzewodników.
    Niejeden tranzystor CEMI siedzi jeszcze w moich starych nadajnikach własnej
    konstrukcji.
    To był rok 1995 a teraz jest 2009.
    W Ożarowie straszą puste hale z powybjanymi oknami.
    Piszę tu to co widziałem bo o sprawach ekonomiocznych pisać nie będę. Nie
    uwierzę natomiast że tego nie można było zmodernizować.
    Teraz zachodnie koncerny przenoszą do nas produkcję.
    My nie mogliśmy produkować ? Owszem, trzeba było by nakładów ALE NA TYM
    POLEGA ROZWÓJ KRAJU.
    Przykład z dnia dzisiejszego.
    Właśnie w tej chwili wyłącza się kilka nadajników DVB-T w kraju.
    Nadawcy i urzędy w ogólnym burdelu powodują regres.
    Gdyby rozwój nauki się opóźnił i dziś w Polsce miano by uruchomić pierwszą
    stację nowopowołanej spółki Polskie Radio (a było to przed wojną) to chyba
    nie udało by sie tego radia uruchomić.
    Bo jeden by narzekał ze nie ma odbiorników a drugi by pisał że nie ma
    sygnału. A nikt nie zaryzykuje "biznesowo" nadawać jak nie ma odbiorników i
    nikt nie sprowadzi odbiorników gdy nie ma czego słuchać.
    A wtedy traktowano pewne sprawy prestizowo MIMO że Polskie Radio na poczatku
    była......firmą prywaną.
    Co z tego że od 1989 do 2009 półki z pustych przemieniły się w uginające się
    od towarów i można kupić dobry samochód bez talonu.
    Takie sprawy to i w afrykańskich dyktaturach da się zrobić kontrabandą.
    To nie jest "ogromne osiągniecie".
    Ja nadal jestem sceptycznie nastawiony do skali rozwoju kraju po 1989 roku.
    Sami moi oponenci w rozmowach prywatnych przyznają że sąsiedzi (Czechy,
    Słowacja), wykorzystały ten czas lepiej.
    Jeśli chodzi o SKOK czyli ZMIANĘ to ta na pewno była większa w latach
    1918-1939 niż 1989-2009.
    Zmianę odnosnie KRAJU.
    Bo nikt nie kwestionuje że technika (ale to nie ma związku z krajem)
    przyspieszyła ogromnie.
    Tyle że gdyby przenieść ludzi władzy (też ze swoimi wadami) z lat 20-lecia
    miedzywojenego do naszej epoki i dac im władzę t zrobili by to co Hiszpanie
    zrobili ze swoim krajem po wstąpieniu do UE.
    Z kraju bez autostrad stali sie krajem z gęstą ich siecią.
    I dokonali wielkiego skoku w ciągu 5 lat.
    My już 5 lat jesteśmy w UE (czy może 4) ale ja jakoś "gwałtownego rozwoju"
    nie widzę.
    Mieszkam w małej wsi na Pomorzu Zachodnim.
    Nie dochozi do niej ŻADNA droga asfaltowa.
    A PRZED WOJNĄ DOCHODZIŁA k***a mać ! (prawie do samej wsi bo skręcała do tej
    obok na rozstaju)
    Tylko ruskie czołgi asfalt rozwaliły i tak od 1945 roku "jest w planach"
    wyasfaltowanie drogi.
    Gdzieniegdzie latem przy suszy, gdy wiatr zwieje piasek - widac resztki
    poniemieckiego asfaltu.
    Taki to rozwój.
    Ja to i tak się cieszę jak moja matka za komuny zdobytym papierem
    toaletowym, że zdążyłem założyć telefon i akurat udało się kablowy.
    Teraz sąsiadka dostała odmowę (kabel wolny jest, słupek z wolnymi parami aż
    do cenrali ma pzy bramie, wolne porty na cenrali są - wiem bo na "ty" jestem
    z monterami - sam jestem byłym pracownikiem TP).
    Tak więc można jej założyć telefon (i to również kablowy). Ale nie - TP
    wydała zalecenie żeby "prywatnych nie podłączać".
    Odmówili jej nawet radiodostępu (a sąsiedzi mają więc sygnał jest).
    Wypłacają więc sąsiadce odszkodowanie za nieświadczenie "usługi
    powszechnej".
    Co za kraj. Gdzie tu rozwój ?
    vari

  • 27. Data: 2009-10-01 08:12:43
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

> [...]
    > Odmówili jej nawet radiodostępu (a sąsiedzi mają więc sygnał jest).
    > Wypłacają więc sąsiadce odszkodowanie za nieświadczenie "usługi

    masz rację, zagłębiając sie temat elektroniki
    żyjemy dzięki chińczykom.
    też jestem elektronikiem i ubolewam nad zlikwidowanymi
    fabrykami np. tonsil

  • 28. Data: 2009-10-01 08:15:52
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 30-09-2009 o 21:25:48 cztery <r...@d...trzy> napisał(a):

    > Teksas utracil niepodleglosc na rzecz Stanow Zjednoczonych

    I teraz tego żałuje.

    http://www.mojeopinie.pl/secesja_sposobem_na_recesje
    ,3,1240051426

    --
    SW3
    ----

  • 29. Data: 2009-10-01 08:19:36
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Chociaż jedna osoba, która kuma czaczę.

  • 30. Data: 2009-10-01 08:37:58
    Od: ...@...pl

    On Tue, 29 Sep 2009 18:40:20 +0200, "sensei" <n...@n...pl>
    wrote:

    >byc moze Farfał chcialby storpedowac DVB-T ale sadze ze jednak jest to tak
    >jak piszesz biznes a tu nie ma miejsca na emocje. I TVP ma racje domagajac
    >sie miejsca w MUX1 i do tego MUX3 bo po prostu nie jest w stanie zmiescic
    >wszystkich swoich programow w MUX3 jakby chcialo UKE. To czysta rozsadna
    >kalkulacja. UKE powinno dac TVP wiecej niz jeden multipleks. A pomysl
    >polaczenia TVP i komercji w jeden multipleks nie jest trafiony i lepiej by
    >bylo oddzielic komercje od TVP wtedy byloby duzo latwiej.

    a dlaczego nie zapisano, ze to komercyjni opuszcza I mux i przeniosa
    sie do III muxa? Tylko na odwrot? Pewnie jest tak, ze to tylko I mux
    bedzie mial najwieksze pokrycie w Polsce, a III ????? knowbody knows
    ???

    Mysle, ze nalezaloby powolac komisje sledcza do sprawy uruchomienia
    cyfrowej tv naziemnej.

    Oraz zaprzestac placenia abonamentu rtv - obywatelski bunt. To moze
    ktos wreszcie by sie zajal ta sprawa.