  • 21. Data: 2010-06-03 19:44:36
    Temat: Re: Są jakieś problemy z HOTBIRD?
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hu8v3u$adt$1@inews.gazeta.pl...

    > Nadajniki uplinkowe mają niewielki, rzędu 6 dB zapas mocy a solidna chmura
    > potrafi stłumić sygnał o 40 dB.
    > Operator satelity nie zezwala na zwiększanie mocy nadawania "z powodu
    > chmury"
    > bo w momencie odsłonięcia anteny uplinku sygnał odebrany przez satelitę
    > przesterowałby wzmacniacze nadawcze tego transondera ...

    Zaraz, zaraz. Czyli traspordery satelitarne działają
    czysto ANALOGOWO? Inaczej nie da się wytłumaczyć
    przesterowania, sygnał cyfrowy po obróbce cyfrowej
    nie mógłby być przecież przesterowany na wyjściu.
    Do tej pory myślałem że działa to tak:
    modulacja--->satelita/demodulacja/modulacja--->tuner
    Oczywiście kodowanie byłby bez znaczenia bo sygnał
    cyfrowy to przecież tylko bity.

    Tomy M.

  • 22. Data: 2010-06-03 19:50:03
    Od: zenek <z...@o...pl>

    :):):)::)

  • 23. Data: 2010-06-03 20:24:04
    Od: r...@k...pl

    Dnia Thu, 3 Jun 2010 21:30:46 +0200, Jingiel napisał(a):

    > A masz taka samą wielkość czaszy? Jesteś pewny, że są idealnie ustawione?
    > Czułość głowicy ta sama w tych odbiornikach? Próg ten sam? To sobie sam
    > odpowiedz teraz na to pytanie.

    Akurat czasza, czaszy nierówna, a i tak widzę na obydwu tunerach to samo,
    czyli TVN-y i inne badziewie. Ale nie o to głównie mi chodziło. Ferguson
    pokazuje moc sygnału dla każdego programu oddzielnie a co pokazuje CYFROWY
    Philips po wejściu w opcję ustawiania anteny. Siłę jakiego sygnału?

    --
    Z pozdrowieniami
    RonnyPL - r...@k...pl

  • 24. Data: 2010-06-03 20:41:38
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

> [...]
    > pokazuje moc sygnału dla każdego programu oddzielnie a co pokazuje CYFROWY
    > Philips po wejściu w opcję ustawiania anteny. Siłę jakiego sygnału?

    Siłę sygnału dla kanału podstawowego:

    - Częst. Kan. Podst. 10.892

    strona 17 instrukcji obsługi
    http://www.cyfraplus.pl/images/serwis-abo/serwis-tec
    hniczny/philips_dsx/DSX_philips_DSX%206010.pdf

    Tomy M.

  • 25. Data: 2010-06-03 20:47:18
    Od: "dx" <d...@m...kom>

    Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Do tej pory myślałem że działa to tak:
    > modulacja--->satelita/demodulacja/modulacja--->tuner
    > Oczywiście kodowanie byłby bez znaczenia bo sygnał

    Zdaje sie ze przesyl danych cyfrowych wyglada mniej wiecej tak:
    - sygnal dyskretny 0/1
    - modulator
    - analogowy tor nadawczy
    - antena nadawcza
    - fala elektromagnetyczna
    - antena odbiorcza
    - analogowy tor odbiorczy
    - demodulator
    - sygnal dyskretny 0/1

    dx

  • 26. Data: 2010-06-03 21:34:37
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    hniczny/philips_dsx/DSX_philips_DSX%206010.pdf

    > Akurat pewnie masz rację. Ale ja to odbieram tak, że tuner Philipsa jest
    > delikatnie mówiąc do niczego. Jeżeli Ferguson potrafi pokazać mi moc
    > sygnału na każdym kanale, to dlaczego tego nie potrafi zrobić Philips? Do
    > k...y nędzy! Byłem w gotowości do wymiany konwertera ale szczęśliwy duch
    > podpowiedział mi, żebym sprawdził jak to jest na drugim tunerze i antenie.
    > Myślałem o tym, bo to już nie pierwszy raz są takie cuda z odbiorem i nie
    > zawsze u mnie było zachmurzenie mogące mieć wpływ na odbiór.

    Philips DSX 6010 po prsotu nie potrafi wskazywać
    poziomu sygnału i dekodować tego sygnału jednocześnie.
    Jeżeli wybierasz mierzenie poziomu to sygnał z głowicy
    jest przekazywany do specjalizowanego układu pomiaru
    jego mocy i nie może być w tym samym czasie dekodowany.

    Ale możesz sobie w pisać w parametrach ręcznych dowolną
    inną częśtotliwość i mierzyć sygnał dla innego kanału :-)

    Tomy M.

  • 27. Data: 2010-06-03 21:35:44
    Od: r...@k...pl

  • 28. Data: 2010-06-03 21:41:58
    Od: " " <w...@g...pl>

    Tomy M. <t...@a...com> napisał(a):

    > Do tej pory myślałem że działa to tak:
    > modulacja--->satelita/demodulacja/modulacja--->tuner
    > Oczywiście kodowanie byłby bez znaczenia bo sygnał
    > cyfrowy to przecież tylko bity.
    >
    > Tomy M.

    Wkleję, co napisałem przed chwilą na innym forum:

    Luuudzieeeee....
    Nie zauważyliście, że od kilku tygodni padają deszcze w całej Polsce, w
    niedzielę, wczoraj i dzisiaj w Warszawie były prawie oberwania chmury?.
    Lejący deszcz a właściwie pełna wody i lodu burzowa chmura wisząca pod kątem
    30 stopni od poziomu na kierunku południowym od anteny może całkowicie
    stłumić sygnał.
    Nie tylko przychodzący z satelity do waszej anteny ale także sygnał wysyłany
    z ziemi (uplink) od nadawcy do satelity.
    Do satelity nic (lub prawie nic) nie dociera więc nic nie jest wysyłane na
    dół do anten odbiorczych.
    Tak było w niedzielę, wczoraj i dzisiaj - solidne chmury z ulewą zasłaniały
    nadajniki C+ , jednocześnie albo na zmianę z TVN i Polsatem, w miarę rozwoju
    pogody.
    To jest normalna zależność retransmisji sateliternej od pogody.
    Zapasy sygnału (odstępu od zakłóceń) w torach do góry i na dół dla
    komercyjnej - rozrywkowej telewizji są niewielkie, to nie służy do celów
    wojskowych a i tam są zaniki.

    I jeszcze to:

    > 1. no signal input, czyli brak sygnału z transpondera!. Nie brak przekazu
    tylko sygnału. Całe TP
    > leży i nie nadaje, ale to jest niezależne od pogody u nadawcy

    Nie potrafisz zrozumieć, że sygnał wysyłany w górę jest przez wodę i lód w
    chmurze tłumiony tak samo (a właściwie jeszcze mocniej, bo idzie na wyższej
    częstotliwości), jak sygnał "w dół" ?
    Układ na satelicie przekazujący sygnał z naziemnej stacji uplinkowej na dół
    jest dla ok. 99% transponderów układem liniowym - po przemianie
    częstotliwości po prostu wzmacnia sygnał przychodzący z dołu (automatyczna
    regulacja wzmocnienia ma dynamikę tylko kilku decybeli).
    Jeśli z dołu nie dociera sygnał, to w dół są wysyłane tylko szumy głowicy
    odbiorczej.

    Chyba (dawno nie sprawdzałem tabel) tylko z 1% transponderów ma tam na górze
    odbiorniki z kilkoma dekoderami i potem multipleksery, modulatory i
    wzmacniacze nadawcze.
    Do takich transponderów można wysyłać sygnały pojedyńczych (lub małych
    paczek) programów z różnych miejsc na ziemi.

    edit: to się SKYPLEX nazywa:
    http://tinyurl.com/32mo53t

    Taki transponder w momencie zaniku sygnału z ziemi może wysyłać na ziemię z
    pełną mocą trochę informacji cyfrowych (różne tablice z pamięci) i puste
    pakiety.
    Abonencki dekoder zmierzy jego poziom sygnału i odczyta nazwy kanałów itd,
    chociaż nic nie widać (bo nie dotarło z ziemi)

    Dla wspomnianych na początku tych 99% kanałów satelita działa prawie jak
    lustro - odbija to, co przyszło z ziemi.

  • 29. Data: 2010-06-03 21:43:45
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "dx" <d...@m...kom> napisał w wiadomości

    > Zdaje sie ze przesyl danych cyfrowych wyglada mniej wiecej tak:
    > - sygnal dyskretny 0/1
    > - modulator
    > - analogowy tor nadawczy
    > - antena nadawcza
    > - fala elektromagnetyczna
    > - antena odbiorcza
    > - analogowy tor odbiorczy
    > - demodulator
    > - sygnal dyskretny 0/1

    Myślałem że wygląda to tak:

    - sygnal dyskretny 0/1
    - modulator
    - analogowy tor nadawczy stacji TV
    - antena nadawcza naziemna stacji TV
    - fala elektromagnetyczna do satelity
    - antena odbiorcza satelity
    - analogowy tor odbiorczy satelity
    - demodulator
    - sygnal dyskretny 0/1 (+ korekta błędów)
    - modulator
    - analogowy tor nadawczy transpordera
    - antena nadawcza satelity
    - fala elektromagnetyczna z satelity
    - antena odbiorcza abonenta
    - demodulator
    - sygnał dyskretny 0/1

    W takiej konfiguracji nie zainstaniałoby przesterowanie
    sygnału NADAWANEGO Z SATELITY.
    Jeżeli jednak jest tak jak Ty piszesz to oznacza to
    że sygnał cyfrowy jest niejako kopiowany w czystej
    analogowej postaci i w takim razie de facto SATELITY SĄ
    W PEŁNI ANALOGOWE i czym się nie różnią od nadajników
    retransmisyjnych sprzed 50-60 lat :-)

    Oj... nie chce nawet myśleć co będzie gdy pojawią się oczekiwane
    zmasowane ataki plam na słońcu ... wszystko padnie w kilka
    dni.

    Tomy M.

  • 30. Data: 2010-06-03 22:15:25
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Tomy M. <t...@a...com> napisał(a):

    > Oj... nie chce nawet myśleć co będzie gdy pojawią się oczekiwane
    > zmasowane ataki plam na słońcu ... wszystko padnie w kilka
    > dni.
    >
    > Tomy M.

    A niby co te plamy miałyby zrobić?
    Przecież nie uszkodzą satelity a na odbiorcze anteny słońce i tak działa -
    oślepia anteny dwa razy do roku przez kilka dni po kilka
    minut w środku dnia, gdy jego elewacja zrównuje się z elewacją satality.
    Słońce, nawet spokojne, jest tak szerokopasmowym generatorem, że "zatyka"
    konwertery
    Jak będą plamy, to czas oślepiania może wydłuży się o minutę-dwie i już.
    Wmak