  • 11. Data: 2010-06-03 18:56:25
    Temat: Re: Są jakieś problemy z HOTBIRD?
    Od: Adalbert <a...@p...fm>

    W dniu 2010-06-03 20:19, Tomy M. pisze:
    > godz. 20:19
    >
    > Widzę jakieś problemy z satelitą/satelitami HOTBIRD.
    > Ktoś coś wie o problemach z pozycjonowaniem tych
    > satelit? Może wybuchy na słońcu?
    >
    > Szukam informacji o tym ...
    >
    > Tomy M.
    U mnie Nka padła przed 20:00, sygnał wrócił przed chwilą, ale nie
    wiadomo na jak długo ... burza, chmury czy coś innego ??

    WOJtek

  • 12. Data: 2010-06-03 18:58:35
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Tomy M. <t...@a...com> napisał(a):

    > Wyglada na problem z pozycjonowaniem HOTBIRD 8
    > może ktoś się włamał i strzela sobie silnikami :-)
    > (kiedyś zrobiła coś podobnego ekipa hakerów ze Szczecina,
    > to było najbardziej spektakularne włamanie komputerowe w historii
    > światowego hackingu :-)
    >
    > Tomy M.

    Masz jakieś halucynacje albo manię prześladowczą.
    W zasięgu wzroku mam anteny nadawcze Cyfry, z innego okna kierunek na TVN.
    Było, podobnie jak wczoraj, oberwanie chmury - do Hotbirda nie miała prawa
    dotrzeć żaden sygnał.
    Wmak

  • 13. Data: 2010-06-03 19:00:16
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na satelicie.
    > Zdarza się, że zanika Cyfra a TVN działa albo odwrotnie - stacje uplinkowe
    > tych nadawców ulokowane są w odległości ok 3 km od siebie - nad jedną
    > chmura
    > jest wystarczająco gruba, by stłumić syganał, nad drugą trochę cieńsza,
    > trochę tylko stłumiony sygnał do odbiornika w satelicie dociera, odbiornik
    > ma
    > automatyczną regulację wzmocnienia (w dosyć niewielkim zakresie) - sygnał
    > jest przekazywany do ziemi - możecie odbierać, (jeśli akurat nad wami nie

    Możnaby wykluczyć problemy z pozycjonowaniem HOTBIRD
    gdyby padło na dłużej, zmiana ustawienia anteny pozwalałaby
    przywrócić odbiór. Ale chyba faktycznie masz rację że to
    problem z dosyłem.

    Tomy M.

  • 14. Data: 2010-06-03 19:01:19
    Od: crazy <c...@g...pl>

    Tomy M. pisze:

    > Jestem z Jeleniej Góry, są tutaj chmury ale w normie.
    > http://www.sat24.com/Region.aspx?country=pl&sat=ir&t
    ype=loop

    I co z tego?

    > Nie ma mowy o burzy bo jest za zimno.
    > Mam antenę 100 cm i to doskonale ustawioną
    > nie dalej niż 2 tygodnie temu ją zamontowałem.
    > Problem sprawdzałem na kilku innych antenach w domu.

    I co z tego?

> [...]
    > (kiedyś zrobiła coś podobnego ekipa hakerów ze Szczecina,
    > to było najbardziej spektakularne włamanie komputerowe w historii

    Jak sądzisz, skąd się bierze sygnał na satelicie? Krasnoludki go tam
    produkują? Jak satelita nie dostaje sygnału z Ziemi to i nic nie wysyła.
    Proste?
    Uplink leży z powodu grubych chmur na linii uplink - satelita, uplinku
    nie ma to i downlinku nie będzie.

  • 15. Data: 2010-06-03 19:02:26
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    > Masz jakieś halucynacje albo manię prześladowczą.

    Eeee .. to był żart, przypomniałem również starą autentyczną
    historię włamania do satelity.

    > W zasięgu wzroku mam anteny nadawcze Cyfry, z innego okna kierunek na TVN.
    > Było, podobnie jak wczoraj, oberwanie chmury - do Hotbirda nie miała prawa
    > dotrzeć żaden sygnał.

    Myślałem że dosył na większą moc ... przecież w Ziemi
    nie problem ją zwiększyć.

    Tomy M.

  • 16. Data: 2010-06-03 19:17:15
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Tomy M. napisał:
    > Widzę jakieś problemy z satelitą/satelitami HOTBIRD.

    U mnie (Gliwice) problemy dotyczyły głównie polskich programów,
    szczególnie z transponderów Cyfry+ (np. TVP1, TVP2) i TVN (np. Kino
    Polska) - całkowity brak sygnału. TV4 z Polsatu chodził dość dobrze,
    podobnie TVN, TVN7. Programy FTA z Cyfry+ (np. TV Polonia) przycinały
    się. Te same programy z Astry (transponder TVP) szły bezproblemowo.
    Podobnie inne programy zagraniczne z HB i Astry.
    Przypuszczam, że chodzi o naziemne stacje nadające do satelity.

  • 17. Data: 2010-06-03 19:17:18
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Tomy M. <t...@a...com> napisał(a):

    > Myślałem że dosył na większą moc ... przecież w Ziemi
    > nie problem ją zwiększyć.
    >
    > Tomy M.

    Nadajniki uplinkowe mają niewielki, rzędu 6 dB zapas mocy a solidna chmura
    potrafi stłumić sygnał o 40 dB.
    Operator satelity nie zezwala na zwiększanie mocy nadawania "z powodu chmury"
    bo w momencie odsłonięcia anteny uplinku sygnał odebrany przez satelitę
    przesterowałby wzmacniacze nadawcze tego transondera oraz, co gorsze, mógłby
    produktami intermodulacji zakłócić pracę transponderów używanych przez innych
    nadawców.
    Wmak

  • 18. Data: 2010-06-03 19:17:35
    Od: r...@k...pl

    Dnia Thu, 3 Jun 2010 18:53:02 +0000 (UTC), Wmak napisał(a):

    > Hotbird ma sie dobrze.

    itd.

    Pewnie dobrze mówisz, ale dlaczego na moim Philipsie PVR z Cyfry po wejściu
    w ustawienia anteny pokazuje sygnał zerowy? Odbieram jakimś cudem TVN-y,
    AXN-y i inne pierdoły ale najważniejszych programów już nie. Ja potrafię
    zrozumieć, że nad Warszawą jest burza i sygnał uplnkowy do satelity nie
    dochodzi, ale dlaczego sygnał z satelity do mnie ma poziom zerowy??? Według
    czego Philips PVR Cyfry odczytuje siłę sygnału? Pytam dlatego, że na
    Fergusonie 7600, który mam zainstalowany w drugim pokoju na innej antenie,
    ten Ferguson pokazuje przynajmniej na jakim programie jaki jest sygnał.
    Inna sprawa, że nie widzę na nim tych samych programów co na Philipsie:(

    --
    Z pozdrowieniami
    RonnyPL - r...@k...pl

  • 19. Data: 2010-06-03 19:27:44
    Od: sat_diver <s...@s...info>

    Nastał dzień 2010-06-03 21:17, r...@k...pl donosi, że:
> [...]
    > ten Ferguson pokazuje przynajmniej na jakim programie jaki jest sygnał.
    Wskaźnik w menu Philipsa pokazuje Ci sygnał jednego transpondera, a
    Ferguson pokazuje przy każdym wyświetlanym kanale.
    > Inna sprawa, że nie widzę na nim tych samych programów co na Philipsie:(
    To już kwestia czułości głowicy, jakości/długości kabla etc.

  • 20. Data: 2010-06-03 19:30:46
    Od: "Jingiel" <x...@x...xxx>

> [...]
    > zrozumieć, że nad Warszawą jest burza i sygnał uplnkowy do satelity nie
    > dochodzi, ale dlaczego sygnał z satelity do mnie ma poziom zerowy???

    A masz taka samą wielkość czaszy? Jesteś pewny, że są idealnie ustawione?
    Czułość głowicy ta sama w tych odbiornikach? Próg ten sam? To sobie sam
    odpowiedz teraz na to pytanie.

    Jingiel