    From: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: SSD i niska wydajnosc
    Date: Fri, 9 Mar 2012 10:28:54 +0100
    Sender: hell@heaven

    Witam

    Stalem sie posiadaczem SSD Samsung 830 (wersja 128GB) i robiac testy widze
    spore roznice miedzy tym co pokazuja testy w sieci oraz informacje
    producenta a moim dyskiem.

    Mam plyte glowna Asus P7P55D-E Pro:
    http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1156/P
    7P55DE_PRO/

    ktora wspiera SATA 6Gb/s przy uzyciu kontrolera Marvell 91xx. W biosie
    wlaczone AHCI. System Windows 7 x64.
    Jednak mam wrazenie jakby dysk pracowal w SATA 3Gb/s. Jak programowo
    sprawdzic w jakim trybie dysk pracuje? Przy starcie bios pokazuje ze jest
    niby SATA 6Gb, HDTune tez pokazuje niby SATA III, ale nie wiem czy to jest
    rzeczywisty tryb pracy czy tylko mozliwy.

    Tu screeny z wynikow testu programu AS SSD
    http://img824.imageshack.us/img824/4843/qttemphp5536
    .png
    http://img406.imageshack.us/img406/147/qttempgq5536.
    png

    Tu screeny z HDTune:

    http://img841.imageshack.us/img841/3467/qttempya5536
    .png
    http://img10.imageshack.us/img10/8947/qttempnl5536.p
    ng

    W sieci sa screeny z HDTune gdzie sekwencyjny odczyt przekracza 500MB, u
    mnie jest polowa tego :/

    Byc moze wine ponosi driver Marvella? Jak bezpiecznie pozbyc sie tego
    drivera i skorzystac z systemowego by sprawdzic czy bedzie lepiej?

    Co moge jeszcze zrobic?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K